Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Har en som akkurat har fylt 1 år og sover så utrolig dårlig om kvelden/natten. Har alltid sovet godt, men når han ble 7-8 mnd. begynte han å våkne på kvelden/natten. Før kunne jeg legge han i sengen og så sovnet han av seg selv, nå sovner han greit hvis jeg sitter med han, men våkner igjen ca. en time etterpå og sånn holder han på hele kvelden/natten. I går kveld våknet han i 2200 tiden og holdt det gående til 0330 i natt og våknet igjen kl. 0600! Har prøvd alle råd som finnes, da mener jeg alt! Helsestasjonen mener jeg bare bør la han gråte, men da blir det bare enda verre. De mener så lenge han sovner av seg selv i egen seng, burde dette gå seg til etter hvert, men nå ha dette pågått i 4 mnd, så ser ikke ut som det ordner seg. Kan jo være plaget med tenner av og til, men ikke sammenhengende i 4 mnd. Har vært hos fastlege og sjekket ører osv, men alt ser fint ut. Vet ikke hva jeg vil med dette, bare få det ut, kanskje har noen tips som jeg ikke har prøvd. Dette går også veldig opp og ned, han kan f.eks sove relativt godt en natt og to, for så å holde det gående igjen i en uke. Anonymous poster hash: b1d4c...2f7
skinnfilla Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Har du hatt ham i din seng? Det var gull for meg når jenta fant det for godt å våkne 100 ganger iløpet av natta. Orket ikke stå opp og gå inn og roe og bysse, så da endte vi i samme seng.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #3 Skrevet 8. mai 2015 Ja, han får som regel komme oppi vår seng, det hjalp for en periode, men nå er det like gale der. Ligger bare og snur/vrir seg såpass lenge at han blir lys våken. Har som sagt prøvd alt fra a til å :-) Når vi har prøvd noe nytt, virker det bra for en liten stund og så er det like gale igjen. Han får aldri komme opp, vi skrur ikke på lys eller får noe form for oppmerksomhet. Hi Anonymous poster hash: b1d4c...2f7
skinnfilla Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 Ja, han får som regel komme oppi vår seng, det hjalp for en periode, men nå er det like gale der. Ligger bare og snur/vrir seg såpass lenge at han blir lys våken. Har som sagt prøvd alt fra a til å :-) Når vi har prøvd noe nytt, virker det bra for en liten stund og så er det like gale igjen. Han får aldri komme opp, vi skrur ikke på lys eller får noe form for oppmerksomhet. Hi Anonymous poster hash: b1d4c...2f7 Uff, det er noe herk når det står på.Husker mannen sto opp med tulla i 2-3 tida av og til, bare for at jeg skulle få litt søvn før jobb :/ Så gikk de og la seg igjen etter en time eller to... Ikke optimalt , og den eneste trøsta er at det blir bedre etterhvert ! Nå sover hun som en stein fra kl 20 og vi må vekke henne kl 07.30, sover til 9 og gjerne 10 i helgene Er 5 år nå. Vi har også to eldre søsken å ta oss av , en vi fordelte sovinga godt og la alt annet på hylla . Verste er at vi ikke lærte av det og i november kommer nok et krapyl
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 Hvor mye sover han på dagtid? Da min jente var rundt ett år, måtte vi gå fra to lurer til en lur. Den måtte ikke skje for sent, og ikke vare for lenge... Kan det ligge noe der? Litt rart om han skulle hatt behov for bare en lur da dette her startet, men kanskje det kan hjelpe nå som han er litt eldre. Det var forresten en overgangsfase på ca 2-3 uker før hun ikke virket trøtt med bare en lur på dagtid, så det er helt normalt... Sov godt på natten etter et par dager. Ble litt overtrøtt den første uka, så måtte legge henne noe tidligere, men vi skjøv sakte tidspunktet mot 19 igjen. Anonymous poster hash: 102b7...f3e
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #6 Skrevet 8. mai 2015 Han sover bare en gang til dagen, sovner da i 10-11 tiden og sover 1,5 timer. Da dette startet sov han to lurer på dagen, så det virker ikke som det er noe forskjell. Har også en til som trenger min oppmerksomhet i løpet av dagen og er alene mye da min mann er en del på jobbreiser. Vet jo at det blir bedre etter hvert (heldigvis), men akkurat nå føles det ikke ut som jeg har noe liv. Anonymous poster hash: b1d4c...2f7
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #7 Skrevet 8. mai 2015 Han lider ikke av refluks da?Det er ekstremt vondt. Har selv en kjenning som hadde en gutt som var god som gull i 6 mnd av livet,men så forandret alt seg .Til slutt fant de ut at han led av refluks, dvs at lukkemuskelen opp til spiserøret fra magesekken ikke fungerer optimalt, slik at magesyre siver opp i spiserøret... Greit å få sjekket ut! Anonymous poster hash: 6bd3b...2f0
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #8 Skrevet 8. mai 2015 Kan også være greit å få ham sjekket hos en kiropraktor eller manuell terapeut. Anonymous poster hash: 3ef37...9de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå