Gå til innhold

Hjelp, kroppen forfaller ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble nettopp 30år. Jeg har alltid vært heldig med kroppen (uten å trene). Jeg gikk fort ned i vekt etter 2 svangerskap, og fikk flat mage med engang. 

I det siste føler jeg magen henger på en måte.

Jeg veier 69kg og jeg er 174cm. Magen ser slapp ut på en måte, selv om den er flat, litt vanskelig å forklare. 

Jeg tror jeg må begynne å trene. Noen som har noen råd for å stramme opp, en blogg eller opplegg? Jeg synes det er fint med fitnesstrening (ikke overdrevet), så vil gjerne begynne med det.

Hvordan starter jeg?

Anonymous poster hash: a3bf3...99c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint at du ønsker å trene! Du gir kroppen din en stor helsegevinst ved å være aktiv. Vi som er velsignet med gode gener, kan ikke fortsette å støtte oss til det når man etterhvert blir eldre. Kroppen mister muskelmasse hver eneste år, og man må trene litt kun for å opprettholde den kroppen du har i dag.

Jeg vil på det sterkeste anbefale styrketrening. Du vil ikke bli "fitnessdronning" med mindre du virkelig går inn for det. Damer bygger ikke muskler på samme måte som menn. Jeg trener mye styrke, løfter tungt og tar en haug med push ups. Jeg har definerte muskler i armene, men man må se godt etter ;)

Styrketrening er gøy, for du ser rask progresjon. Anbefaler deg å få hjelp av en pt til å sette opp et treningsopplegg, og til å få teknikkene på plass. Du kan be om øvelser du kan utføre hjemme på stuegulvet, men sørg for å ha teknikken inne.

Anonymous poster hash: d6701...900

Skrevet

Abilica Circle og Fitnessblender er to apper jeg bruker for hjemmetrening. (Evt også SWORKIT)

Funker bra, og lite som kreves av utstyr.

Anonymous poster hash: a9289...a0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...