Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #1 Skrevet 8. mai 2015 Er det normalt nå? Møtte datteren til en bekjent i konfirmasjon forrige helg. Sminke, høye hæler på skoene og utringet kjole. Trodde hun var langt eldre for å si det slik... Hva er det med å kle barna opp så de ser mye eldre ut. Var tydelig at hun hadde sminket seg selv også, for så absolutt ikke pent ut... Anonymous poster hash: 15f2a...b53
Mandala Skrevet 8. mai 2015 #2 Skrevet 8. mai 2015 Håper ikke det er normalt. Verken klærne eller sminken det barnet der gikk i. Datteren min er bare ni år, men ikke i nærheten av det der! Forøvrig ikke 12-åringen her heller, heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #4 Skrevet 8. mai 2015 Utrigning er ikke greit så tidlig. Sminke, finsko og kjole i en konfirmasjon syns jeg er greit, men ikke i det daglige så tidlig. Vet du om hun går sånn ellers? Anonymous poster hash: d6fa6...5d5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #5 Skrevet 8. mai 2015 Utrigning er ikke greit så tidlig. Sminke, finsko og kjole i en konfirmasjon syns jeg er greit, men ikke i det daglige så tidlig. Vet du om hun går sånn ellers? Anonymous poster hash: d6fa6...5d5 Altså litt sminke, f.eks litt øyeskygge Anonymous poster hash: d6fa6...5d5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #6 Skrevet 8. mai 2015 Hverken min datter eller hennes medelever brukte sminke som 10 åringer, var først i 7.kl jentene begynte å sminke seg til daglig. Men en og annen hadde litt svaaak sminke på fest i 5.-6.klasse, men da veldig moderat og hverken høye heler eller dyp utringning. Anonymous poster hash: b7c08...19b
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #7 Skrevet 8. mai 2015 Aner ikke hva hun går i til vanlig. Mine eldste begynte med litt sminke på ungdomsskolen. Men, da lærte jeg de opp. Er absolutt ikke fint med for mye! Ellers synes jeg nok en søt sommerkjole feks. er finere på en 10 åring, men det er nå min mening. HI Anonymous poster hash: 15f2a...b53
sug lut Skrevet 8. mai 2015 #8 Skrevet 8. mai 2015 Utrigning er ikke greit så tidlig. Sminke, finsko og kjole i en konfirmasjon syns jeg er greit, men ikke i det daglige så tidlig. Vet du om hun går sånn ellers? Anonymous poster hash: d6fa6...5d5 Altså litt sminke, f.eks litt øyeskygge Anonymous poster hash: d6fa6...5d5 Sminke på tiåringer er grotesk og vulgært.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #10 Skrevet 8. mai 2015 Utrigning er ikke greit så tidlig. Sminke, finsko og kjole i en konfirmasjon syns jeg er greit, men ikke i det daglige så tidlig. Vet du om hun går sånn ellers? Anonymous poster hash: d6fa6...5d5 Altså litt sminke, f.eks litt øyeskygge Anonymous poster hash: d6fa6...5d5 Sminke på tiåringer er grotesk og vulgært. Jeg syns at utrigning er mye verre. Mye sminke på en 10-åring er ille det og, men feks litt øyeskygge i et selskap hadde jeg ikke reagert på Anonymous poster hash: d6fa6...5d5
rytme Skrevet 8. mai 2015 #11 Skrevet 8. mai 2015 Da jeg gikk på skolen var det flere jenter som innimellom hadde sminke, gjerne i bursdagsselskaper fra ca 5 klasse. Det var typisk litt lipgloss eller mascara eller øyeskygge.... Og neglelakk. Det hadde ganske mange fra den alderen. Høye hæler husker jeg ikke om vi hadde, men vi brukte jo platåsko på barneskolen på den tiden Jeg klarer ikke helt å se for meg dyp utringning på en 10 åring... må man ikke ha bryster for det?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #12 Skrevet 8. mai 2015 Da jeg gikk på skolen var det flere jenter som innimellom hadde sminke, gjerne i bursdagsselskaper fra ca 5 klasse. Det var typisk litt lipgloss eller mascara eller øyeskygge.... Og neglelakk. Det hadde ganske mange fra den alderen. Høye hæler husker jeg ikke om vi hadde, men vi brukte jo platåsko på barneskolen på den tiden Jeg klarer ikke helt å se for meg dyp utringning på en 10 åring... må man ikke ha bryster for det? Er det jeg og tenker om sminke, noen jenter bruker litt i sleskap i den alderen og det er ikke så ille. En utrigning ser vel best ut med pupper men hvem som helst kan bruke en topp med det, og det bør ikke en 10-åring gjøre Anonymous poster hash: d6fa6...5d5
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. mai 2015 #13 Skrevet 8. mai 2015 Jeg vet om flere 11 åringer som har på seg litt mascara o.l innimellom. De er fantastiske jenter som prøver ut noe som er en naturlig del av utprøvingen i puberteten. De har fått menstruasjon og pupper, så mulig de er tidligere utviklet enn andre? Uansett, de ser ikke vulgære ut, og jeg ser ikke noe galt i det! I ditt tilfelle er det jo litt snodig, jeg hadde nok bare trekt på smilebåndet og synes hele opptrinnet var litt søtt! Ja ja, så kom ikke Solveig i blondekjole, men hun synes sikkert hun er råflott selv!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #14 Skrevet 8. mai 2015 Min 10 snart 11-åring får ikke bruke sminke på skolen. Når det er sagt er hun storforbruker av lipgloss slik alle jentene (12 stk) i klassen er. Hun bruker også Baby-lips fra Maybelline - det er den store slageren blant jentene i 5. Den har for mye farge etter min smak - samtidig ønsker jeg ikke å forby alt. Jeg sier nei til mascara. Litt hæler på skoene til selskaps er ok - du får ikke en snart 11-åring til å få med barnesandaler. til hverdags er det kun joggesko og Converse som gjelder. Utringning er hun veldig obs på selv - at den ikke er for dyp - for det er nemlig kjempeflaut. Anonymous poster hash: 86125...e8d
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #15 Skrevet 8. mai 2015 Min begynte med sminke da hun var 9-10. Men da kun til hjemmebruk og for og "leke" seg med. Nå i 6.klasse har jeg sett neglelakk er VELDIG populært,- og det er helt innafor. Hun får sminke seg litt (JEG gjør det. Har jobbet i parfymeri, så har mange sminkekurs, og sminkeoppdrag bak meg) på bursdag eller elevkveld, men stopper med mascara og lipgloss. Har lagt en tynn-tynn eyeliner en gang. Men det har hun ikke tålmod til og la meg gjenta, og det er helt ok Nå sminker hun seg fortsatt bare for lek, hun hadde mascara en dag på skolen. Men sluttet med det. Ei i klassen bruker mascara og det er de enige om er for tidlig.... Sminke på skolen får hun ikke min "velsignelse" til før jeg ser hun kan sminke seg "usynlig",- og tidligst det året hun blir konfirmert. Når det kommer til klær....Så noen nykonfirmanter på vei til kirkestua for og hente "kappa" si..Herregud, det var kort-korte skjørt....SKYhøye hæler og DYYYYPE utringinger...Den ene kjolen var i tillegg litt gjennomsiktig! Akkurat DET var nok litt ubevisst, men veldigsynlig i solen... Hadde tenkt og vente med bunad til jetna mi (Vi vokser en del etter den i familien min),- men vurderer sterkt og få tak i en med muligheter for og legge ned og ut flere størrelser.... Hadde aldri latt min 14-15 åring vist seg utendørs i slike utkledning! Seriøst! http://www.superkul.no/drapert-svart-kjole-med-rosett-rysjer Tenk denne UTEN skulderstroppen, og skjørtekanten akkurat under rumpeballene,- i LITT gjennomsitkig stoff. Og de høyeste hælene du har sett.... Der har du outfiten til KONFIRMANTEN.... De tre-fire andre jeg så, hadde tilsvarende kjoler meg og uten stropper og i ulike farger, men alle så korte at rumpeballen ble dekt. En hotpants hadde vært synlig nedenfor kanten. Og det er ikke tull en gang! Legg til at de IKKE kunne gå med høye hæler..Takk Gud for at prosesjonen inn til kirken går så sent...ELlers hadde det blitt et "Interessant" inntog Men jeg er nå kjærring, så mulig det bare er meg. Anonymous poster hash: a7bbd...fb3
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #16 Skrevet 8. mai 2015 Det er desverre noen som har begynt med slikt i denne alderen. I klassen til min 10åring er det flere som sminker seg enn det er i klassen til min 12åring. Nå har jeg barn som ikke er så interessert i sminke. Hun på snart 18år er det ikke lenge siden begynte å sminke seg og fjortenåringen skjønner ikke hvorfor noen fant opp sminke. Hun eldste og de to minste har sminket seg hjemme, sminket hverandre og har syntes det har vært gøy, men ingen av de har gått med det uten for huset. Vi har ikke nekta de, men de vil ikke, helt topp syns jeg. Høye heler på sko vet jeg 12åringen min har snakket om i mange år og mange av hennes veninnere som går i det. Hun har ett par som er litt hel på, men ikke noe store greier. Litt kompromisser må en nesten gjøre som foreldre, og det er kanskje ikke så stort når en ser endel av de andre ungene fortiden. Bh med innlegg på 12åringer syns jeg ikke hører hjemme noe sted osv. Anonymous poster hash: c0add...a56
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. mai 2015 #17 Skrevet 8. mai 2015 Min 10åring får på litt maskara i bursdager, og litt svakt dus øyeskygge i hudfarge. Det er ei jente i klassen hennes som går med sminke på skolen hver dag, hårets stæsjet og høye heler... Det er litt i overkant.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #18 Skrevet 8. mai 2015 Jeg har en sønn i 5.klasse (11 år) og jeg ser at noen av jentene i klassen hans bruker litt sminke til fest, men da lipgloss og litt øyenskygge, ikke så mye. Har ikke sett noen av dem med sminke til hverdags enda. Datteren min på 8 år gleder seg til hun kan "gre øyevippene" med sminke sier hun, men hun har helt sorte øyevipper så det er ikke noe stort behov for det akkurat. Ingen i hennes klasse sminker seg enda, men i bursdager er det vanlig med neglelakk, dingleøredobber og smykker. Det er også flere som har begynt få hjelp av mamma eller storesøster til å krølle håret til bursrager, krølltangkorketrekkere har høy wow-faktor Håper det går noen år før spørsmålet om sminke kommer, jeg synes ikke om sminke før de blir 12-13 år egentlig. Sko med høye heler får de ikke av meg før de er utvokst i bena. Anonymous poster hash: 73466...5bf
Sint naken biltyv Skrevet 8. mai 2015 #19 Skrevet 8. mai 2015 Absolutt ikke vanlig og ikke normalt... Hverken sminke, høye heler eller utringning😳
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #20 Skrevet 8. mai 2015 Det er ikke normalt her, og det er helt uaktuelt for min datter å gå med dette daglig før u.skolen. egentlig før vgs og Anonymous poster hash: f2db7...cc3
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #21 Skrevet 8. mai 2015 I klassen til min datter er det ingen som bruker sminke. Du får dem knapt til å ta på en kjole når de skal i selskap. I parralellklassene er det derimot flere som sminker seg på skolen. Det har nok mye å gjøre med hvem som har fått lederrollene i klassen. I min datters klasse er det de tøffe jentene som ferdes mye i skogen, liker jakt og teltturer. Leker med guttene og spiller fotball som står øverst på rangstigen. I paralellklassene er det "bertene" som står på toppen. Det påvirker klassens miljø kraftig. Anonymous poster hash: 42b09...6e1
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #22 Skrevet 8. mai 2015 Når jeg vokste opp var det normalt å få på seg litt lipglose (aner ikke hvordan det skrives ), men det var aldri høyhelte sko eller noe slikt. Når jenta vår blir større så ser jeg for meg at hun blir å be om litt sminke til fest, hun er bare 5 år, men ELSKER å pynte seg. Litt neglelakk og nipglose (?) er helt greit når de skal på fest når de er 10 år - synes jeg Anonymous poster hash: 347a3...ee2
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #23 Skrevet 8. mai 2015 Min 10 åring kunne fint brukt maskara og litt øyenskygge,høye heler og kjole på en konfirmasjon. Utringning hadde hun nok ikke ville hatt. Men helt vanlig blant 10 åringene her å bruke litt sminke ved bursdager og andre eventer. Men aldri på skolen og ellers. Anonymous poster hash: 7b5a3...80c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #24 Skrevet 8. mai 2015 Håper da virkelig ikke det er normalt. 14, snart 15 åringen her i huset har aldri rørt sminke. Ikke hennes greie i det hele tatt. Jeg har aldri nektet henne, så dette er noe hun har valgt selv. Har så mørke vipper og bryn naturlig så hadde vel ikke sett det uansett .. Men må legge til at en venninne av meg har ei datter som begynte med sminke i 2.klasse. DET er tidlig det. Så helt feil ut, hun var jo et lite barn. Hun hadde en storesøster som brukte sminke, men mine barn hadde ALDRI fått gå sånn. Det var ikke bare litt sminke heller.. Herregud, hun så ikke ut. Og uten sminke er hun den nydelige jenta.. Nå er hun 15 og er veldig flink til å sminke seg :-) Anonymous poster hash: f4aca...129
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå