Gå til innhold

Andre som har "tarmspark" i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har det romstert inni magen min, i samme område. Er sånn at man kan se at magen hopper, som om at jeg er gravid! Men nei jeg er ikke gravid. Er 33 år, har væt gravid før og tok en test i går med morgenurinen som var blendahvit, bortsett fra kontrollstreken. Jeg var gravid for to år siden og hadde da fantomspark de første mnd etter fødselen, men da kunne jeg ikke se magen hoppe og det var neders i magen, dette er rett under ribbeina på venstre side. Har googla tarmer og ser at tykktarmen går ca der. Er garantert luft og det har jeg slitt med i alle år, men dette er ikke vondt, er heller ikke leamus og det er jeg sikker på. Er ikke fantomspark etter en fødsel luft og? Mensen har vært helt stabil i ett år og jeg blør ganske kraftig, også de siste gangene. Går på p-pillen. Jaja litt kos med tarmspark i magen, hehe. Eller kanskje det er en alien ;)

Noen som har opplevd dette?

Anonymous poster hash: 686f0...61c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, tror det er ganske normalt:)

Anonymous poster hash: 89df7...726

Skrevet

Ja, tror det er ganske normalt:)

Anonymous poster hash: 89df7...726

Rumling har jeg hatt mye men dette er så annerledes :) Ikke opplevd før i løpet av mine 33 år.

Anonymous poster hash: aed30...4fe

Skrevet

Det er normalt. Jeg hadde aldri hatt dette før, men etter at jeg sluttet med amming for snart to år siden, så begynte det å komme. Det kjentes helt ut som spark, og hos meg varierte det hvor det "sparket". 

Viste seg etter hvert at jeg ble mer og mer plaget med magen, og har nå diagnosen IBS... Men selvfølgelig, DET trenger ikke du ha! Jeg mener bare å si at det er helt normalt. 

Anonymous poster hash: 29e9f...812
Skrevet

Så rart du sier d! D er akkurat slik jeg opplever det, og har gjort i et halvt år nå. Tror jeg har IBS jeg også, selv om jeg ikke har fått sjekket d godt nok opp. Magen har i hvert fall levd sitt eget liv siden sommer i fjor. Snart 1.5 år siden fødsel.

Skrevet

Jeg også har slik "spark". Det kjennes nøyaktig ut som spark fra da jeg var gravid (i begynnelsen av svangerskapet). Tidvis har sparkene faktisk vært plagsomme, man begynner jo å lure litt når man ser magen danser og man er bombesikker på at man ikke er gravid ;)

Jeg kan forresten forstå de som sier de kjenner spark svært tidlig i svangerskapet. Slik har jeg det hele tiden, men kan ikke skylde på annet enn luft :P

Anonymous poster hash: 9eb41...ddd

Skrevet

Så rart du sier d! D er akkurat slik jeg opplever det, og har gjort i et halvt år nå. Tror jeg har IBS jeg også, selv om jeg ikke har fått sjekket d godt nok opp. Magen har i hvert fall levd sitt eget liv siden sommer i fjor. Snart 1.5 år siden fødsel.

Hvis du har IBS, kan det være ting som kan hjelpe på magen. Jeg tåler f.eks ikke sjokolade (til min store sorg). Og så har jeg perioder hvor jeg ikke tåler melk, ikke tåler laktose, reagerer på løk og søtstoffer... Alt går i perioder hos meg, "allergier" som kommer og går, på en måte. Legen sier det også, vi kan sjekke CRP og se hvordan jeg ligger an ;) Sist var jeg noe plaget pga sjokoladespising, og da hadde jeg 56 i CRP! Det er faktisk betennelsestilstand, sa legen. 

Jeg har også ligget på rundt 40 i CRP på vanlige dager, hvor jeg ikke føler jeg er plaget. Jeg har ikke målt til å være lenger nede i CRP enn 22 siden jeg fikk diagnosen, og CRP er blitt testet fra tid til annen.

Men hvis du har mistanke om IBS, så ville jeg fortalt det til legen. Det kan være andre tarmsykdommer/lidelser også, som kanskje kan behandles. 

Anonymous poster hash: 29e9f...812

Skrevet

Jeg har litt irritabel tarm men ikke av verste sort. Hatt luftplager siden jeg var unge. Men dette er så annerledes. Hadde som sagt fantomspark etter fødselen men det er lenge siden nå, flere mnd siden sist. Takk for alle svar

HI

Skrevet

Det kommer bare når jeg sitter, er så rart, føler at jeg har en baby i magen :P Er gla det ikke er vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...