Gå til innhold

Krasjlanding...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg krasjlander på kveldene etter at barna er lagt😔Jobber 100%, har 2 barn på 1,5 og 4 år og en samboer som er ufør pga psykiske problemer. Han derimot er ofte uthvilt på kveldene og blir småirritert på meg at jeg ikke gidder å gjøre ting på kveldene. Når dagen starter 0530 og jeg ikke kan sette meg ned i sofan før 2100. Ja da mener jeg det er lov å være sliten innimellom. Vi bidrar begge 2 på hjemmebane m barn, legging og husarbeid men har 2 ulike døgnrytmer.

Og i kveld krasjlandet jeg og la meg for 15 min siden da vi bare var sure på hverandre uansett...

Rotet flyter og ting blir utsatt. Gode råd for å unngå krasjlanding flere ganger i uka?

Energi kom til meg😳

Anonymous poster hash: cb634...11b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren din bør jo hjelpe til! For en latsabb!

Anonymous poster hash: f2edb...f59

Skrevet

Hvis din samboer er ufør pga psykiske problemer så bør jo han kunne holde orden hjemme. Han er ikke ufør pga fysiske problemer så da bør det ikke være så vanskelig å støvsuge, rydde og vaske klær!

Snakk med han, still litt krav til han!

Anonymous poster hash: 700b0...60b

Skrevet

Hvis din samboer er ufør pga psykiske problemer så bør jo han kunne holde orden hjemme. Han er ikke ufør pga fysiske problemer så da bør det ikke være så vanskelig å støvsuge, rydde og vaske klær!

Ikke så greit å være en person som har 0 peiling eller ? ... herregud...

Anonymous poster hash: a463b...b15

Skrevet

Enig i at du kan be han hjelpe til. Hvis kan er kapabel til å ta seg av to små barn, selv med psykiske problemer, ja da bør han klare å rydde/vaske litt også.

Anonymous poster hash: 0311f...34b
Skrevet

Ikke så greit å være en person som har 0 peiling eller ? ... herregud...

Anonymous poster hash: a463b...b15

Tenkte det samme. 

Jeg sliter med depresjon, og i de verste periodene så orker jeg ikke engang åpne øynene om morgenen. Jeg er så totalt utslitt. 

Nå sier jo HI at hennes mann var våken på kveldstid, og da mener jeg jo at han bør ta i et tak... Men det er lettere sagt enn gjort, når en er i den situasjonen selv. Jeg vet jo ikke hva han sliter med, men det er fullt mulig at han ikke kan klare å ta tak i seg selv på dette punktet.

Men det må jo være lov å prøve å bli enige om en ordning ang husarbeidet. Hvis du, HI, kjører deg helt ut, kan du ende opp dit jeg har vært. Du møter veggen. Hva skjer da? Da MÅ din mann trå mer til, psykisk helse på topp eller ei. Det blir bare verre for dere begge i lengden av å holde på som dette. 

Anonymous poster hash: 05299...bb8

Skrevet

En snakk med samboeren, samt å prioritere trening for deg selv.

Tro meg; been there, done that.

Jeg døde på sofaen hver kveld, men har nå begynt å trene tre dager per uke, og har fått et helt annet energinivå.
Trodde jeg ikke trente for at jeg ikke hadde tid, men når man først begynner, er det faktisk lettere å rydde tid enn man tror.  

Anonymous poster hash: 034d4...73c
Skrevet

Nå sa ikke jeg at samboer ikke hjelper til i det hele tatt. D gjør han absolutt😉 og ja jeg trener 3-4x i uken. Men sover alt for lite og skulle ønske at samboer tok enda mer ansvar. Problemet er 2 ulike syn på rot, skitt og div gjøremål. Og 2 ulike døgnrytmer...

Anonymous poster hash: cb634...11b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...