Gå til innhold

Nok en ny rettsak om barnefordeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stevnet av barnemoren nok en gang.

Vel, da er nu jeg og barnemora nok i en ny runde i retten om samvær. Mor har stevnet meg for andre gang på tre år. Første gang inngikk vi forlik 50/50 med en rimelig detaljert samværsavtale. Barna er nå 7 og 9 år. Denne avtalen er detaljert ned til hentetidspunkt. Jeg har nu fått meg ny samboer og venter ett barn sammen med henne, og alle gleder seg foruten min x kone. Når hun fikk vite dette så begynte innkallingene til fvk å komme før det ble innkalt til megling, skjønte jo hvor hun ville med det. Begrunnelsene er jo stort sett bare tull fra ende til ende men det virker som konflikten må vedlikeholdes så jeg har sluttet å kommentere beskyldningene nu, sier bare at de får stå for hennes egen regning.

Selv forslo hun 50/50 da hun mente det var det beste for barna da vi skilte lag for over tre år siden. Noen måneder etterpå var jo ikke det bra nok så hun leverte to anmeldelser mot meg hvorav den ene var på beskyldninger om vold, og fikk også ilagt meg besøks og kontaktforbud, dette var da egentlig uproblematisk da jeg ikke trengte å ha kontakt med henne og alt gikk gjennom mormor i stedet. Alt av beskjeder og henting og bringing ble besøket av mormor. Sakene ble henlagt men er ennå tema. Det har kommet frem at voldspåstandene var falske, dette i samtale på fvk. Og besøks og kontaktforbudet måtte hun be om å få hevet selv da det ikke akkurat ble noe bedre samarbeid med dette.

Nu er det henvist til en tidligere midlertidig samværsavtale for å få advokaten til å bite på hennes sak, så da måtte vi jo sende advokaten forliket jeg og barnemora hadde inngått, uten at det hjalp da. Da var det jo samarbeidsproblemer som ble brukt som argumentasjon for å få saken opp i tingretten.

Det skinner igjennom sjalusi og bitterhet, noe fvk også sa til meg en gang. Jeg ble spurt om jeg skjønte at mor var bitter, noe jeg selvsagt hadde skjønt for lengst, da sa fvk at det kom hun nok til å være i lang tid. Noe jeg synes var rart da hun pr melding har sagt at det var det beste som hadd skjedd henne at jeg og ho gikk fra hverandre og at nåværende kjæreste var den beste mannen osv...

Jeg har nu bare ønsket henne lykke til etter at vi skilte lag. Det var ikke et godt samliv og når man innså det så var det ikke vanskelig å gå videre.

Burde også legge til at barna synes dagens ordning fungerer best selv om de har fått mulighet av meg til å komme med andre ønsker.

Slik det er så har vi begge hovedomsorgen for hvert vårt barn men splitter de ikke under samvær. Vi bor også bare fem minutter kjøring unna hverandre, å i gåavstand om barna gidder å gå eller sykle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...