Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Har en fireåring som sluttet med bleier for litt over et år siden. Han har prøvd flere ganger, og senest i dag spurte jeg han om han ville prøve å tørke selv. Men han har for små armer sier han og jeg ser jo selv at de ikke strekker bak. Eller gjør vi noe feil? Veldig rart spørsmål føler jeg, men man må jo bare spørre når man lurer! Jeg vet at man skal klare seg selv til skolestart, men det er vel normalt at man lærer dette før man er fem?! Noen tips, råd, teknikker? Eller skal man ikke stresse med det? At ungen finner ut av det selv? Anonymous poster hash: 9051b...fdd
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Jeg tenker at 5 år er en smertegrense. Innen det burde alle normalt utviklede barn klare å tørke seg selv bak. Mine fire barn har gjort det alene fra de var mellom 4 og 4,5 år gamle. En av dem begynte da han var 3,5 år, men fikk ikke helt dreisen før han bikket 4 år. Anonymous poster hash: 254c2...677
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 Jeg er enig med at når de er 5 år så bør de kunne det. Husker også at mine barn hadde litt korte armer til å klare det selv i begynnelsen når de hadde sluttet med bleie. Litt øvelse og teknikk så får de det til etter hvert
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Min tok over den jobben da han var 4.5 år Anonymous poster hash: 5b334...c00
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 En evig krangel om det fortsatt. Ungen er 5 og et halvt. Anonymous poster hash: c315b...b6f
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #6 Skrevet 7. mai 2015 5 åringen i husét klarer helt fint å tørke seg selv, men hen foretrekker at vi gjør det. Anonymous poster hash: 7cd90...c22
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #7 Skrevet 7. mai 2015 4 år her. Anonymous poster hash: 4f85d...bba
Nissefisen Skrevet 7. mai 2015 #8 Skrevet 7. mai 2015 Hun blir 6år etter sommeren nå og hun roper fortsatt når hun er ferdig.. Vi sier hun må tørke seg selv fordi hun snart begynner på skolen. Så..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #9 Skrevet 7. mai 2015 Mine har fått lov til å tørke seg selv fra sommeren før de begynner på skolen For meg har det vært viktigast at de er rene bak, og at de lærer det til skolestart. Har jobbet i bhg, og har sett mindre unger som liksom skal kunne tørke seg selv (ifølge foresatte)... Æsj, sier jeg! Anonymous poster hash: e1d44...94a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #10 Skrevet 7. mai 2015 En evig krangel om det fortsatt. Ungen er 5 og et halvt. Anonymous poster hash: c315b...b6f Vi har også jobbet masse for å få henne til å gjøre det selv - 6 1/2 år før hun klarte/ville det selv. Hun var livredd for å få bæsj på hånda Jeg syns selv dette var altfor seint, men what to do..? Tårer og styr hver gang er jo ikke koselig og var redd for å gjøre det verre og at hun skulle få helt sperre... Heldigvis, det løste seg jo til slutt... Anonymous poster hash: 65b09...655
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #11 Skrevet 7. mai 2015 Har tenkt før skolestart jeg.....min 5åring blir så lett sår om han ikke tørker seg skikkelig, så jeg har ikke egentlig vurdert at det er på tide engang................... Anonymous poster hash: 184dd...ced
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #12 Skrevet 7. mai 2015 Jenta mi på 4,5 år tørker seg selv foran, men vil ha hjelp bak. Hun har rett og slett litt angst for at hun ikke blir helt ren når hun gjør det selv, så inntil videre får hun hjelp. Anonymous poster hash: 0922d...284
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå