Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Datteren min har begynt i korps. Det er det mye positivt med, men jeg var ikke klar over at det var en selvfølge at de skulle ha så mye fri fra skolen. Nå i mai får de automatisk invilget 4 fulle fridager for å spille for barnehager og reise rundt på skolene med vervekonserter. I andre sammenhenger får man jo ikke fri til fritidsaktiviteter. Korps er tydlig vis i en særstilling. Nå er dette mitt barns første år og jeg rett og slett ikke si nei så sent som nå. Da rakner jo mye av det de har øvd inn ettersom hun er den eneste på sitt instrument, men burde jeg egentlig gjort det? Bør vi gi beskjed om at datteren vår gjerne vil fortsette, men ikke være med på ting som foregår i skoletiden? Anonymous poster hash: 1c78a...1b8
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Da jeg gikk i korps, fikk vi fri fra skolen 1 dag i året for å dra på tusenfryd. Ellers, fikk vi ikke fri. Det høres rart ut med 4 dager, men man går ikke glipp av så mye på 4 dager. Hun får vel lekser å gjøre Anonymous poster hash: d4e3d...cac
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 Her har de noen fridager i mai. Litt forskjellig fra år til år, og hvem skole de går på osv. En dag i mai er juniorkorpset og spillerr i barnehagene. Da får de fri halve dagen ca. Hovedkorpset spiller på skoler en dag, da får de fri hele dagen. Men da r det mest barna som går på barneskolen og evt de som har mulighet. Dette er midt i eksamenstid for mange, så det blir de minst i hovedkorpset. Skolen syns det er helt greit, for de får korps den dagen de skal øve på skolen. De legger denne dagen til endag korpset ikke har oppdrag. De fleste ungene som går på barneskolen i korpset går på denne skolen, så det blir ett stort korps til toget deres. Ungene ordner dette selv, slik at korpset gjør ikke noe. De er rundt om på andre skoler og på skolen her også for å verve. Korpset er flinke til å bruke de elevene som går på den skolen de er på slik at ungene ikke trengerr fri i den forstand. De er på skolen, men ikke i timen. Korpset lager ett fint opplegg slik at ungene i korpset blir brukt til å vise bort ting og lære andre ting. Dette lærer de endel på, som mitt barn som hater å stå forran andre og gjøre noe. Men er det i forbindelse med korpset så e det helt greit, så for læreren hennes er dtte veldig gøy. Får se mitt barn på en helt annen måte enn i timene, og kan dra med seg dette i undervisningen siden. Nå skal det sies at skole og korpset her har ett veldig fint sammarbeid. Begge gir og tar litt. Skolen får låne instrumenter til undervisning, de får også låne instruktører om de skal noe spesielt. Kopset får låne skole og deres ting om de trenger. Anonymous poster hash: 290e0...3b5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Da jeg gikk i korps, fikk vi fri fra skolen 1 dag i året for å dra på tusenfryd. Ellers, fikk vi ikke fri. Det høres rart ut med 4 dager, men man går ikke glipp av så mye på 4 dager. Hun får vel lekser å gjøre Anonymous poster hash: d4e3d...cac De får jo de vanlige leksene, men lærerene lager ikke noe ekstra opplegg for barn som får fri en dag eller en uke. Det r så mye som 4 dager siden de skal spille vervekonserter på skolene i bygda i to dager (5 konserter på 5 forskjellige skoler) og så skal de spille i forsllige barnehager som har sin egen 17. maifeiring på 12 og 13. mai. Anonymous poster hash: 1c78a...1b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå