Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #26 Skrevet 8. mai 2015 Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil bytte fra bilstol/beltestol til bare pute? Så lenge ryggen er lang nok på bilstolen gir jo den vesentlig mye bedre beskyttelse til barnet, og normalt vil slike stoler passer til barnet er ca 9-10 år +/- alt ettersom lengde. Har du først en beltestol, er det absolutt ingen grunn til å bytte den ut med bare en pute som gir null ekstra beskyttelse. Her har barna sluttet med putestol da de vokste fra den. Nest eldste var ca 10 år, nest minste på 8 år og ca 133 cm har enda mye å gå på. Anonymous poster hash: 945e6...66a Meg du spør? Som jeg skriver så er min 7 åring nå 140 lang, så bilstolen er han straks for stor til. Alder er jo ikke avgjørende ettersom barn er ulike i størrelsene. hi Anonymous poster hash: 0c916...445 Ja, deg. Vel, min 10-åring satt i sitt sete til han var nesten 150 cm lang, så ditt barn burde ha plass i minst 1-1,5 år til. De vokser ikke mer enn ca 6 cm i året Vent nå i hvert fall med å bytte til han har vokst ut av det. Anonymous poster hash: 945e6...66a Men er bilstolen sikker hvis barna sitter der til de er 150 cm? Er jo bare beregnet til de er ca 140 og 36 kg. Sønnen min ER 140 og veier ca 36 nå, så derfor tenker jeg at han SNART vokser ut av det. Anonymous poster hash: 0c916...445
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2015 #27 Skrevet 8. mai 2015 Bruk setet så lenge det går. Da er nakken beskyttet bedre. Regner med at vår snart vokser ut av setet. Vurderer da å kjøpe nytt. Vi bruker pute som "ekstrasete" i bilen (130 cm er vårt barn) på vei til aktiviteter osv. På lengre turer stabler vi om seter slik at både barn og lånebarn sitter i skikkelige seter. Anonymous poster hash: 812b8...567
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå