Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #1 Skrevet 7. mai 2015 Hva slags samværsavtale har dere? Jeg har nylig blitt alene, og skal ha barna nesten 100% siden vi bor langt fra hverandre. Far skal ha barna annenhver jul og påske og to uker på sommeren (ikke sammenhengende). Han skal også komme på besøk ellers i året så ofte han har mulighet. Faller dette inn under 0-1,99 overnattinger i måneden? Hilsen fersk alenemor... Anonymous poster hash: 8d392...b06
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #2 Skrevet 7. mai 2015 Barnefar og jeg bor i hver sin ende av landet. Vi klarer å få til samvær annenhver måned (1-2 uker samvær). Møtes i Oslo og leverer/avleverer barn. Synes det høres ut som om barnefar i ditt tilfelle får se sine barn veldig sjeldent? Anonymous poster hash: 56209...d7b
shewolf Skrevet 7. mai 2015 #3 Skrevet 7. mai 2015 At barnet er der i ferier telles vel ikke som at han har henne fast noen som helst netter i mnd? Her har far barnet 1 uke i mnd + 2 uker på sommeren (inkl den ene ferien hun uansett er der). Det er 8 netter i mnd. Legger ikke på en natt fordi hun evt er der 12 dager ekstra i året. Dette er jo for å beregne hvor mye du trenger i støtte, og du kommer ikke til å spare stort på annenhver jul/påske og to uker på sommeren ift han. Så jeg hadde skrivd 0-1,99 overnattinger ja..
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Faren kommer hit på besøk hver 14 dag. Kommer i 11-tiden og drar ved leggetid. Hun er 4 år. Han har stående tilbud om å sove her, men det har bare skjedd 2 ganger. 4 åringen nekter å sove hos far. Fikk helt panikk på vei dit siste gangen vi prøvde. Vi er heldigvis enig om å ikke presse henne/tvinge henne til noe hun ikke vil.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #5 Skrevet 7. mai 2015 Tanken er at han skal komme på besøk annenhver helg, men ikke ha barna på overnatting. Det er som sagt tanken, men har en mistanke om at dette er noe som vil flyte litt ut når han merker hvor slitsomt det blir.... Jeg ønsker at han skal se barna så mye som mulig, men hvor mye det blir vil tiden vise. Da setter jeg opp 0-1,99 netter i måneden👍🏻 HI Anonymous poster hash: 8d392...b06
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #6 Skrevet 7. mai 2015 Her har kun far samvær når jeg er med . Anonymous poster hash: 49d46...010
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #7 Skrevet 7. mai 2015 Bor mange mil unna barnefaren så var avtale er Annenhver jul, annen hver nyttårsuke( 20-27 des/27des-2 Jan), annenhver påske, 1 uke vinterferie, 2-4 uker på sommeren(spørs hvor mye ferie han får), 1 uke høstferie. Det fungerer fint her for både meg, faren og barnet, og vi har hatt det slik siden barnet var ca 3 år. Er det endel langhelger eller noe så hører jeg med han om han vil ha besøk av henne. Det er litt dumt at det koster oss endel med flybilletter og slikt og at jeg nesten aldri får ha skoleferiene med barnet, kun hverdagsstress, men det var meg som valgte å flytte så langt, så jeg får tåle det. Anonymous poster hash: 91ee4...3bc
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #8 Skrevet 7. mai 2015 Her er det en felle avgjørelse at vi skal flytte siden det er best for barna. Vinterferie og høstferie har vi tenkt at kan følge samværshelger så langt det er mulig. Far kommer onsdag eller torsdag når han skal ha helgesamvær slik at han kan være med dem på dagtid. HI Anonymous poster hash: 8d392...b06
februarprins2013 Skrevet 7. mai 2015 #9 Skrevet 7. mai 2015 min ser faren sin 6 timer en gang i uka, jeg er med dem, fordi barnet ble urolig på nattan,men skal øke til 2 ganger i uka snart,det blir på 5 timer den siste dagen
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #10 Skrevet 7. mai 2015 Han er fradømt retten til samvær. Før det hadde han samvær 1 gang i mnd., 4 timer m/tilsyn. Anonymous poster hash: 51908...f3c
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #11 Skrevet 7. mai 2015 Han er fradømt retten til samvær. Før det hadde han samvær 1 gang i mnd., 4 timer m/tilsyn. Anonymous poster hash: 51908...f3c Hvorfor ble han fradømt retten? Skjønner at det skal rimelig mye til for at det skal skje... Jeg sliter sånn med samvær. Har en avtale hvor far skal komme på besøk til barnet sitt to dager i uka annahver uke. Samværet varer så lenge det passer for barnet (er på ettermiddagstid etter barnehage så barnet blir sliten og utidig gjerne etter en time eller halvannen) far bruker å være alt fra mellom 15 min til en time, uten noen sammenheng. Av og til dukker han ikke opp. Han kommer alltid for seint og gir aldri beskjed om verken han kommer eller ikke, eller om han blir forsinket. Dette begynner å bli relativt belastende da barnet begynner å bli stort ( i overkant av et år) og jeg forbereder på samvær, men ender med skuffelse. Mest skuffet blir selvsagt jeg, som forstår litt mer, men etterhvert vil det bli grusomt for barnet. Keg har sagt at etter neste evaluering av samvær kommer jeg ikke til å finne meg i noe mer. Og at han får stevne meg for retten om han mener han har krav på noe. Jeg blir veldig sliten av det her. Og såret på mitt barns vegne. Anonymous poster hash: 490df...ac0
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. mai 2015 #12 Skrevet 7. mai 2015 Han er fradømt retten til samvær. Før det hadde han samvær 1 gang i mnd., 4 timer m/tilsyn. Anonymous poster hash: 51908...f3c Hvorfor ble han fradømt retten? Skjønner at det skal rimelig mye til for at det skal skje... Jeg sliter sånn med samvær. Har en avtale hvor far skal komme på besøk til barnet sitt to dager i uka annahver uke. Samværet varer så lenge det passer for barnet (er på ettermiddagstid etter barnehage så barnet blir sliten og utidig gjerne etter en time eller halvannen) far bruker å være alt fra mellom 15 min til en time, uten noen sammenheng. Av og til dukker han ikke opp. Han kommer alltid for seint og gir aldri beskjed om verken han kommer eller ikke, eller om han blir forsinket. Dette begynner å bli relativt belastende da barnet begynner å bli stort ( i overkant av et år) og jeg forbereder på samvær, men ender med skuffelse. Mest skuffet blir selvsagt jeg, som forstår litt mer, men etterhvert vil det bli grusomt for barnet. Keg har sagt at etter neste evaluering av samvær kommer jeg ikke til å finne meg i noe mer. Og at han får stevne meg for retten om han mener han har krav på noe. Jeg blir veldig sliten av det her. Og såret på mitt barns vegne. Anonymous poster hash: 490df...ac0 Skriv dagbok og noter ALT! Det blir gull verdt senere!
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #13 Skrevet 7. mai 2015 Han er fradømt retten til samvær. Før det hadde han samvær 1 gang i mnd., 4 timer m/tilsyn. Anonymous poster hash: 51908...f3c Hvorfor ble han fradømt retten? Skjønner at det skal rimelig mye til for at det skal skje... Jeg sliter sånn med samvær. Har en avtale hvor far skal komme på besøk til barnet sitt to dager i uka annahver uke. Samværet varer så lenge det passer for barnet (er på ettermiddagstid etter barnehage så barnet blir sliten og utidig gjerne etter en time eller halvannen) far bruker å være alt fra mellom 15 min til en time, uten noen sammenheng. Av og til dukker han ikke opp. Han kommer alltid for seint og gir aldri beskjed om verken han kommer eller ikke, eller om han blir forsinket. Dette begynner å bli relativt belastende da barnet begynner å bli stort ( i overkant av et år) og jeg forbereder på samvær, men ender med skuffelse. Mest skuffet blir selvsagt jeg, som forstår litt mer, men etterhvert vil det bli grusomt for barnet. Keg har sagt at etter neste evaluering av samvær kommer jeg ikke til å finne meg i noe mer. Og at han får stevne meg for retten om han mener han har krav på noe. Jeg blir veldig sliten av det her. Og såret på mitt barns vegne. Anonymous poster hash: 490df...ac0 Fikk først vanlig samvær uten tilsyn etter fengselsdom for vold mot meg. Under etterforsking for vold mot barnet ble det samvær med tilsyn. Etter dom for vold mot barnet og etter endt soning mistet han retten til samvær. Anonymous poster hash: 51908...f3c
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #14 Skrevet 7. mai 2015 Han er fradømt retten til samvær. Før det hadde han samvær 1 gang i mnd., 4 timer m/tilsyn. Anonymous poster hash: 51908...f3c Hvorfor ble han fradømt retten? Skjønner at det skal rimelig mye til for at det skal skje... Jeg sliter sånn med samvær. Har en avtale hvor far skal komme på besøk til barnet sitt to dager i uka annahver uke. Samværet varer så lenge det passer for barnet (er på ettermiddagstid etter barnehage så barnet blir sliten og utidig gjerne etter en time eller halvannen) far bruker å være alt fra mellom 15 min til en time, uten noen sammenheng. Av og til dukker han ikke opp. Han kommer alltid for seint og gir aldri beskjed om verken han kommer eller ikke, eller om han blir forsinket. Dette begynner å bli relativt belastende da barnet begynner å bli stort ( i overkant av et år) og jeg forbereder på samvær, men ender med skuffelse. Mest skuffet blir selvsagt jeg, som forstår litt mer, men etterhvert vil det bli grusomt for barnet. Keg har sagt at etter neste evaluering av samvær kommer jeg ikke til å finne meg i noe mer. Og at han får stevne meg for retten om han mener han har krav på noe. Jeg blir veldig sliten av det her. Og såret på mitt barns vegne. Anonymous poster hash: 490df...ac0 Skriv dagbok og noter ALT! Det blir gull verdt senere! Det gjør jeg og kommer til å slå i bordet med det neste gang vi skal til familievernkontoret. Som jeg begynner å bli relativt lei av. Familievernkontoret altså. Der sitter han bare å smisker og lover bot og bedring og rådgiver der sier gang på gang at jeg må gi han en sjanse til...barnets beste...bla bla bla. Nå gidder jeg ikke mer fvk og mener oppriktig talt at han får stevne meg for retten hvis han mener han har rett på noe. Det er JEG som skuffer sønnen min gang på gang, det er JEG som må legge opp ettermiddagene mtp samvær og det er JEG som legger til rette for samvær i mitt hjem. Det eneste han skal er å møte opp til et tidspunkt to dager i uken og det fikser han tydligvis ikke... Anonymous poster hash: 490df...ac0
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #15 Skrevet 7. mai 2015 Han er fradømt retten til samvær. Før det hadde han samvær 1 gang i mnd., 4 timer m/tilsyn. Anonymous poster hash: 51908...f3c Hvorfor ble han fradømt retten? Skjønner at det skal rimelig mye til for at det skal skje... Jeg sliter sånn med samvær. Har en avtale hvor far skal komme på besøk til barnet sitt to dager i uka annahver uke. Samværet varer så lenge det passer for barnet (er på ettermiddagstid etter barnehage så barnet blir sliten og utidig gjerne etter en time eller halvannen) far bruker å være alt fra mellom 15 min til en time, uten noen sammenheng. Av og til dukker han ikke opp. Han kommer alltid for seint og gir aldri beskjed om verken han kommer eller ikke, eller om han blir forsinket. Dette begynner å bli relativt belastende da barnet begynner å bli stort ( i overkant av et år) og jeg forbereder på samvær, men ender med skuffelse. Mest skuffet blir selvsagt jeg, som forstår litt mer, men etterhvert vil det bli grusomt for barnet. Keg har sagt at etter neste evaluering av samvær kommer jeg ikke til å finne meg i noe mer. Og at han får stevne meg for retten om han mener han har krav på noe. Jeg blir veldig sliten av det her. Og såret på mitt barns vegne. Anonymous poster hash: 490df...ac0 Fikk først vanlig samvær uten tilsyn etter fengselsdom for vold mot meg. Under etterforsking for vold mot barnet ble det samvær med tilsyn. Etter dom for vold mot barnet og etter endt soning mistet han retten til samvær. Anonymous poster hash: 51908...f3c Skjønner. Takk for svar. En helt annen sak enn min og jeg er glad han mistet retten. Lykke til Anonymous poster hash: 490df...ac0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå