Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal få ny bil idag og har lyst til å bytte ut eine bilstolen fra gamle-bilen.

Det eg lurer på da er; kjøper en fortsatt bilstoler til et par tusen til så store barn eller "holder det" med beltestol til 400,- fra biltema.

Sikkerhet er viktig, så kjøper gjerne dyr stol om det utgjør forskjell på så store barn.

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såklart tenker man sikkerhet også til eldre barn. En bilstol som ikke er god nok til en 4 åring er heller ikke god nok til en 7 åring.

Bilsikring fra Biltema, Eropris bør droppes uansett alder. Den du allerede har er antageligvis bedre da(om den er av kjent merke vel og merke)

Anonymous poster hash: 238b5...2ed
Skrevet

Alle bilstoler vi allerede har er "dyre og flotte". Var bare usikker på om en fortsatt bruker bilstol på så store barn og om pute begynte å bli alternativ. Så tenkte eg at beltestol har beskyttelse sideveis. Og lurer på om dyre bilstoler er mye bedre enn billige beltestoler.

Men er vel kanskje en grunn bortsett fra merke som Gjør at de er dyre. :)

Takk for svar!

Skrevet

Alle bilstoler vi allerede har er "dyre og flotte". Var bare usikker på om en fortsatt bruker bilstol på så store barn og om pute begynte å bli alternativ. Så tenkte eg at beltestol har beskyttelse sideveis. Og lurer på om dyre bilstoler er mye bedre enn billige beltestoler.

Men er vel kanskje en grunn bortsett fra merke som Gjør at de er dyre. :)

Takk for svar!

Det er jo en grunn til at det finnes tester av bilstoler. Og det viser jo igjen i testene hvilke stoler som er best. De billigste er nesten aldri testet heller. (kanskje fordi de ikke ville gjort det så bra?)

Bare pute er ikke anbefalt, nettopp pga sårlig sidebeskyttelse.

Å kutte ut bilstol og bruke bare pute til en 7-åring hadde jeg aldri vurdert.

Sjekk tryggtrafikk.no for mer info rundt siking av barn i bil.

Anonymous poster hash: 238b5...2ed

Skrevet

Vi var på bilxtra og dei har helt slutta å selge puter. Skjønner eg godt når det finnes bilstoler som er så mye bedre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...