Gå til innhold

Barn som våkner grytidlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta her på snart 4 våkner grytidlig, hver morgen. Hun får lov å stå opp, leke og se på tv. Men, jeg kommer ikke før kl 7 i uka og 7.30 i helgene. Er det greit syns dere?

Anonymous poster hash: 33131...e59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er grytidlig? Kommer an på ungen. Min er ganske kreativ så jeg tør ikke ha henne for lenge alene.

Anonymous poster hash: 2e58e...8b7

Skrevet

Grytidlig er i 4-5 tiden. Får henne til å ligge og kose ca 20 min etter hun våkner men da går det ikke mer. Jeg ligger 3 meter fra stua og ser og hører henne hele tiden. Hun går fram og tilbake, skravler og leker. Jeg syns dagen blir så lang ved å stå opp så tidlig.

Hi

Skrevet

Grytidlig er i 4-5 tiden. Får henne til å ligge og kose ca 20 min etter hun våkner men da går det ikke mer. Jeg ligger 3 meter fra stua og ser og hører henne hele tiden. Hun går fram og tilbake, skravler og leker. Jeg syns dagen blir så lang ved å stå opp så tidlig.

Hi

Det er anderledes. Fikk inntrykk av at du sov et par timer til og hun ordnet seg litt selv.

Jeg er egentlig ikke noe fan av tv som barnevakt men hvis dette er tv tiden hennes for dagen må dette være ok.

Anonymous poster hash: 2e58e...8b7

Skrevet

Tenker at det at hun sitter oppe og ser tv alene når du er så nær - er ikke noe problem i seg selv.

Men syns 4-5 er tidlig for en 4 åring. Når legger hun seg? Er hun utkvilt?

Anonymous poster hash: 06979...55a

Skrevet

Tv'en står på så kan hun se litt og leke litt. Hun får selvfølgelig både vått og tørt. Mitt håp er jo at hun skal lære etterhvert at så tidlig har vi ingenting oppe å gjøre. Og ja, jeg både prater med henne og hjelper henne.

Hun har alltid våknet tidlig og sovet lite. Hun legger seg i 19-19:30 tiden. Da sovner hun omså stående. Har prøvd å legge henne senere, men hun våkner like tidlig.

Hi

Skrevet

Helt ok. Ville uansett prøvd å gjøre noe med søvnmønsteret hennes.

Anonymous poster hash: 52243...339
Skrevet

Vi prøver og vi prøver. Legen sier at det er normalt for noen å våkne så tidlig.

Hi

Skrevet

Hun vil vel ikke lære at dere ikke har noenting å gjøre oppe så tidlig når:

1) hun får kose i 20 minutter.

2) hun får se på tv.

3) hun får leke seg.

4) hun får både mat og drikke.

Og som svar på spørsmålet ditt: jeg synest ikke det gjør noe at du ligger i sengen, samtidig som jenta di er våken.

Men at hun på den måten lærer at vi ikke står opp så tidlig, nei det har jeg ingen tro på. ;)

Skrevet

En dag, om 9-10 år sover hun nok lengre.

Hi

Skrevet

Noen barn trenger mindre søvn enn andre, på samme måte som at noen voksne trenger mindre søvn enn andre. Min sover i ca 9-10 timer, men om vi prøver å forskyve sengetiden står hn opp like forbanna tidlig ;) Ungen er snart fem år og har vært sånn hele livet. Vært hos både helsesøster og lege, men ungen er uthvilt og da kan man ikke tvinge ungen til å sove heller liksom.

Den siste mnd har det begynte å skje litt rare ting, noen ganger sovne hn helt til halv ni :o kanskje en gang i uka, det er himmelsk! ;)

Min er også oppe alene litt, han elsker det og om jeg prøver å stå opp samtidig blir han sur og ber meg legge meg for han trenger alenetid ;)

Jeg ligger også nesten rett i stua, så han ser meg hele tiden :)

Anonymous poster hash: 4df97...ca3

Skrevet

Godt å høre at andre har det sånn og. Halv ni høres himmelsk ut. Når jeg leser slikt tenker jeg at det finnes håp 😀

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...