Gå til innhold

Sørger katter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde to katter, ene måtte vi avlive pga sykdom i forrige uke. Nå går den andre katten etter meg hele tiden. Mjauer mer enn vanlig også. Når han ikke går etter meg går han bare rundt og finner ikke roen. Han vil helst ikke være så mye ute lenger heller.. Kan det de fordi han skjønner den andre er død? Sørger han?

han får mye kos, spiser og drikker som vanlig. Ungene savner den andre katten og trøster seg selv ved å kose ekstra mye med den vi har igjen...

Håper noen kan katt og vil svare meg:)

Anonymous poster hash: 704af...7ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange dyr kan sørge, så jeg vil tro at din i hvert fall savner den andre katten.

Jeg tror de merker sykdom hos hverandre også, så du skal ikke se bort fra at katten også forstår at den andre er død siden den ikke kom hjem igjen.

Anonymous poster hash: b6326...670
Skrevet

Mange dyr kan sørge, så jeg vil tro at din i hvert fall savner den andre katten.

Jeg tror de merker sykdom hos hverandre også, så du skal ikke se bort fra at katten også forstår at den andre er død siden den ikke kom hjem igjen.

Uff, stakkar:( Ja, da har han nok skjønt det! Er det noe vi kan gjøre for at han skal få det bra igjen?

Skrevet

Uff, stakkar:( Ja, da har han nok skjønt det! Er det noe vi kan gjøre for at han skal få det bra igjen?

Jeg tror de bare trenger tid på samme måte som mennesker gjør. Det går seg til, og i mellomtiden er det godt at dere gir den masse omsorg slik dere allerede gjør.

Ellers går det jo an å skaffe seg en ny katt også, siden den du har er vant med å ha selskap av en annen katt.

Skrevet

Vår katt gikk helt i kjelleren når bestevennen døde. Han vandret hvileløst rundt og lette ig "skrek" etter den andre katten. Gikk også og gravde etter katten, akkurat som om han ville lete under gulvet.

Det var fryktelig..

Anonymous poster hash: 085fa...598

Skrevet

Vår katt sørget når mannen min reiste bort for jobb i noen måneder. Den var helt knust, og lå og sov oppi klærne hans. Når han plutselig låste opp døra og kom hjem var katten alene hjemme (jeg var på jobb), og katta ble rasende når den så ham , fresa og styra, så han måtte dra til dyrlegen og få noe feromoner som roet ned katten. Den ble rett og slett sint, fordi han hadde forlatt den. (Skikkelig pappa-katt). Dyrlegen var også enig i at katten hadde sørget.

Anonymous poster hash: d55c9...063

Skrevet

Ja.

Min venninne hadde to. De var alltid sammen. Så ble den ene påkjørt og drept den som overlevde var rett bak og unngikk akkurat å bli påkjørt. Han satt vakt ved sin døde venn til min venninne kom og hentet begge.

I flere dager gikk han ned der vennen døde. Etter en uke ble han helt slapp og nektet å drikke å spise.

Han hadde faktisk ppsttraumatiskstress symptomer og måtte få en form for antidepresiva.

Han fikk en ny venn etter en stund men han ble aldri helt seg selv. Ble litt sky og tilbakeholden.

Anonymous poster hash: b7abe...123

Skrevet

Vår katt sørget når mannen min reiste bort for jobb i noen måneder. Den var helt knust, og lå og sov oppi klærne hans. Når han plutselig låste opp døra og kom hjem var katten alene hjemme (jeg var på jobb), og katta ble rasende når den så ham , fresa og styra, så han måtte dra til dyrlegen og få noe feromoner som roet ned katten. Den ble rett og slett sint, fordi han hadde forlatt den. (Skikkelig pappa-katt). Dyrlegen var også enig i at katten hadde sørget.

Anonymous poster hash: d55c9...063

Hehe. Leste en bok om dette en gang.

Hund vs katt og deres tanker.

Begge går i en sorg når eier forlater de og tankerekka er omtrent som " å nei, matmor/far er drept av en løve"

Så når vi kommer hjem blir begge først hysterisk glad.

Etter noen minutter begynner katten å tenke.

"Hei vent, du ble ikke drept av en løve, du forlot meg frivillig. JEG HATER DEG"

Skikkelig komisk bok om dyrenes tanker rundt mange situasjoner.

Anonymous poster hash: b7abe...123

Skrevet

Ja, katter sørger de også, det er bare ikke alle som viser det like godt.. Har selv erfart dette med egne katter. Veldig viktig å ta godt vare på og være god med lille kattepus, de er jo litt som barn egentlig, og støtter seg på den de får mest trøst fra. De trenger støtte og stell fra flokklederen sin :hjertesmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...