Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #2 Skrevet 6. mai 2015 Jeg vil si klart NEI til det... Anonymous poster hash: 9fec6...99a
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 Joda, det går helt fint. Det er hvitt du ikke skal bruke, de andre "reglene" er utdaterte. Anonymous poster hash: 82277...0b6
Rubella Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Helt ok. Jeg hadde ikke reagert som brud. Hvitt bør du derimot holde deg unna
Stridsmøy Skrevet 6. mai 2015 #7 Skrevet 6. mai 2015 Jeg brydde meg ikke om sorte kjoler i bryllupet vårt. Styr unna hvit, det er brudens farge. Står greit forklart hos Skikk og bruk http://www.skikkogbruk.no/index.php?id=12&nid=107
ma(G)ma med to små :) Skrevet 6. mai 2015 #9 Skrevet 6. mai 2015 I mitt bryllup hadde det vært heeeelt greit! 😊 Tror det er greit for de fleste, men noen særinger finnes det alltid 😜
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #10 Skrevet 6. mai 2015 Jeg har brukt både sort kjole og hvit kjole i bryllup. Den gangen jeg hadde hvit så var dette imidlertid avklart med bruden på forhånd, og det var ikke en kjole som tok noe som helst oppmerksomhet fra bruden. Normalt ville jeg ikke brukt hvitt i et bryllup, derfor jeg avklarte den gangen. Andre farger er ok. Anonymous poster hash: ff078...5ec
Elsker livet Skrevet 6. mai 2015 #11 Skrevet 6. mai 2015 Jeg mener det er greit. Noen skikker har vi gått bort fra, og det bør vi gjøre med denne også syns jeg.
soleia Skrevet 7. mai 2015 #12 Skrevet 7. mai 2015 Heilt greit for meg i allefall, men om det er no på vår/sommarstid synes eg det er litt tungt, så ville hatt tilbehør med farge.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #13 Skrevet 7. mai 2015 Ikke helsvart nei. Anonymous poster hash: da641...6f2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #15 Skrevet 7. mai 2015 Hva med å spørre bruden? Min forlover hadde svart kjole! Jeg driter i hva andre har på seg. Det viktigste er at du føler deg vel! Anonymous poster hash: d7df1...b06
Jezebel Skrevet 7. mai 2015 #16 Skrevet 7. mai 2015 Hvis bruden er 84 år så er svaret helt klart nei. Kjenner ikke en eneste person under 50 som ville reagert på at gjestens kjole hadde feil farge (foruten hvitt). Men det er klart, det finnes alltid noen som er mer opptatt av idiotiske regler fra forrige århundre enn gjestenes ve og vel, så for å være på den sikre siden kan du spørre bruden.
Gullunger Skrevet 7. mai 2015 #17 Skrevet 7. mai 2015 Jeg har brukt svart kjole i bryllup. Og i mitt bryllup var det en venninne som brukte en flott svart kjole. Så ja, selvfølgelig kan man bruke det ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #18 Skrevet 7. mai 2015 Dere som sier nei, hvorfor? Hvorfor er svart mer galt enn brunt f.eks? Hvilken betydning har det at en gjest går med en svart kjole egentlig? Anonymous poster hash: a4e29...c24
HvittHus Skrevet 7. mai 2015 #19 Skrevet 7. mai 2015 Svart i bryllup går helt fint for de fleste i 2015. Men spør bruden først. Er hun skikkelig ekstrem på etikette tillater hun ikke hverken svart, hvit eller rød. Personlig ser jeg ikke problemet med en svart kjole med litt fargerikt tilbehør. Gikk sist bryllup i en svart blondekjole, hvor minst fem av de andre damene også kom i svart.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #20 Skrevet 7. mai 2015 Jepp! det går fint! Har hatt det selv. og det gikk fint. Brudeparet er dog skilt i dag Anonymous poster hash: 871c9...12a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2015 #21 Skrevet 7. mai 2015 niks, hos meg ville jeg ikke likt det i det hele tatt. med folks tafatte innstilling til skikker og etikette er det jammen ikke rart vi ender opp som et rimelig platt samfunn.. alt er jo greit i dag...det er jo tross alt 2015 - og vi sitter igjen uten en eneste tradisjon foruten de vi har i historiebøkene... så i 2015 kan man trygt drite i tradisjoner og andres meninger så lenge man får realisert seg selv og sine egne meninger... hipp hurra Anonymous poster hash: e48a8...65d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå