Gå til innhold

legevakten

Anbefalte innlegg

Skrevet

her er det kø å atter kø hos legen, men jeg skulle så gjerne hatt en time før sydenturen min, innafor å ringe legevakten for å få fiksa det jeg må ?

Anonymous poster hash: 9a6a1...bf9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei!

Anonymous poster hash: f98ec...ac9
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Det spørs om legevakten lar deg gjøre det.  Tviler...

Skrevet

Ring de og forklar, du må uansett forklare å du slipper å dra dit om de avviser deg på tlf. De tar seg kun av akutte ting som ikke bør vente til neste dag.

Anonymous poster hash: b1d00...9d7

Skrevet

Kan du forklare mer hva du trenger hjelp med?

Anonymous poster hash: 75d7d...838

Skrevet

I utgangspunktet, nei. Legevakten er bare for akutte tilfeller. Det er allerede alt for lange køer der så ikke lag enda lengre køer med mindre det er nødvendig.

Anonymous poster hash: dc31d...957

Skrevet

Minner meg om en gang jeg måtte akutt på legevakten pga. et øye som jeg begynte å miste synet på pga. en betennelse.

Det var midt i en høytid og typisk tid på året hvor masse folk er syke og/eller skader seg.

Jeg fikk beskjed om å komme, men også beskjed om at det kunne være flere timers ventetid.

En mann kom inn rett før meg og vi satt på hver vår ende av venterommet etter å ha snakket med personell i luken. Etter halvannen time ble jeg ropt opp. Da hadde denne mannen allerede mast mange ganger på personalet om at han ikke hadde tid å sitte der.

Da jeg ble ropt opp ble han sint - han hadde jo registrert seg før meg, så han krevde å få komme inn.

Viste seg at mannen kom inn fordi han trengte vaksiner for han skulle på ferie til et eksotisk land, han hadde ikke giddet å vaksinere seg på forhånd, for da måtte det planlegges og dessuten var det dyrere enn å ta det på legevakten. Men det mente han ikke hadde noe med saken å gjøre, for han hadde tross alt ventet lenger enn meg, her gikk det på køordning, mente han, og derfor skulle han inn før meg.

Hvitfrakken spurte da:  "Er du syk?"

Mannen sa nei, han kom dit for å unngå å bli syk, men han ville vurdere reaksjoner mot kommunen om han ble syk av å sitte for lenge blant syke på legevakten.

Hvitfrakken informerte da at de IKKE var pliktig å hjelpe ham, og HVIS de gjorde det så var det fordi de hadde tid og var i godlune, men at med slike holdninger så burde de ikke hjelpe ham i det hele tatt siden han mente hans ferie var viktigere enn de som faktisk var syke...

Bruk legevakten til det den skal brukes til!

Anonymous poster hash: 1d624...eda
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, legevakt er for akutte ting.

Skrevet

Er legevaktslege selv, og holder på å jobbe meg ihjel på legevakter. Mye kunne ha ventet til neste dag. Dette går ut over kvaliteten på legevaktstjenesten for de som faktisk trenger akutt helsehjelp.

Anonymous poster hash: 9649d...257

Skrevet

Er legevaktslege selv, og holder på å jobbe meg ihjel på legevakter. Mye kunne ha ventet til neste dag. Dette går ut over kvaliteten på legevaktstjenesten for de som faktisk trenger akutt helsehjelp.Anonymous poster hash: 9649d...257

Ja enig. Jævlig irriterende.

Anonymous poster hash: d16b8...c6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...