Gå til innhold

MA og medisinsk abort


rumpetroll*i*magen

Anbefalte innlegg

Jeg hadde dessverre en medisinsk abort etter påvist MA ved tidlig ultralyd i forrige uke.. Syns det hele var helt forferdelig å oppleve, trodde selv jeg var 12+2 den dagen aborten ble gjennomført. Syns det er fælt hvor lei meg jeg har vært, og hvor ustabilt humøret har vært etterpå.. Hvor lenge kommer jeg til å ha det sånn? Vil jo ikke gråte på jobb etc, føler meg skikkelig pysete, men knekker helt sammen innimellom. Har samtidig ikke lyst til å være hjemme alene, da gråter jeg i hvert fall. Hvordan har dere som har vært igjennom dette før opplevd dette?

Samtidig tenker vi jo på å prøve igjen, men har blitt rådet til å vente til etter andre mens...men syns jo det blir rart å begynne med prevensjon igjen nå?? Hva tenker dere? Uff, mange tanker på en gang, litt rotete dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevde i uke 17 å få vite at den lille i magen var død. Hadde trolig vært død siden uke 15. Opplevde det som et sjokk og som en grusom opplevelse. Det er nok helt naturlig at du føler deg ustabil og at det kan være vanskelig å kontrollere når følelsene kommer. Det var i alle fall fryktelig tungt for meg, men jeg tror du må tillate deg å gå gjennom det og snakke med de rundt deg.

Jeg kom meg på jobb etter et par uker, og selv om jeg ikke klarte å holde tårene tilbake første dagen da jeg møtte alle som viste sin sympati, var det godt å få hull på den byllen før den ble for stor. Etter den første vanskelige tiden, var det veldig fint å kunne engasjere seg i jobb og fokusere på noe annet også. Jobbet litt redusert for også å tillat meg å bruke tid på å bearbeide. Ingen fasit, men vil oppfordre deg til å tillate deg selv å være trist, samtidig som du kan tillate deg selv å tenke videre og på andre ting etterhvert.

Vi fikk beskjed om å vente en mens før vi prøvde igjen. Tror det er det de fleste får beskjed om. Hvis du gjerne vil prøve igjen synes jeg du kan høre om det virkelig er noen grunn til å vente to sykluser.

For oss klaffet det igjen etter fire måneder, og er nå over halvveis med en ny liten gutt. For meg har det vært mye bekymringer, men samtidig hjelper det å være i gang igjen.

Inne på "bli gravid" er det en fin tråd der andre som har mistet og prøver igjen, deler erfaringer og støtter hverandre. Tror den heter noe med EL/prøving etter MA.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...