Gå til innhold

To permisjoner etter hverandre ;-)


Linkii87

Anbefalte innlegg

 

 

Dette står det i min arbeidsavtale: "Arbeidstaker som har hatt permisjon etter bestemmelsene i 8.3, må ha gjeninntrådt i stillingen for å få lønn under ny permisjon".

 

Forstår at jeg må jobbe før jeg går ut i permisjon, men hvor lenge? MÅ jeg jobbe i 6 mnd for å ha rett på permisjons penger eller holder det med noen mnd? Noen som vet? :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke jobbe i 6 måneder. 

Med mindre du har bedre rettigheter enn det Nav dekker er det heller ikke et krav å være tilbake i arbeid etter betalt permisjon. Har du derimot hatt ulønnet permisjon  er situasjonen litt annen.

Regelen om å ha hatt inntektsgivende arbeid i 6 av de 10 siste månedene før permisjonstart vi da gjelde slik at betalt permisjon er likestilt med arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeninntrått betyr jo egentlig bare å ha begynt å jobbe og teoretisk sett skulle det holde med en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke jobbe i 6 måneder. 

Med mindre du har bedre rettigheter enn det Nav dekker er det heller ikke et krav å være tilbake i arbeid etter betalt permisjon. Har du derimot hatt ulønnet permisjon  er situasjonen litt annen.

Regelen om å ha hatt inntektsgivende arbeid i 6 av de 10 siste månedene før permisjonstart vi da gjelde slik at betalt permisjon er likestilt med arbeid.

Tusen takk for svar! Så bra ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det de kan mene er at om du går rett fra permisjon til permisjon kan du måtte få foreldrepengene direkte fra Nav om du nå får dem fra arbeidsgiver.  

 

 

Det har kun økonomisk konsekvens om arbeidsgiver betaler deg lønn utover 6 G og/ eller fulle feriepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...