Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #1 Skrevet 6. mai 2015 Hva gjør jeg galt når jeg blir helt uten energi? Jeg prøver å spise mye fett og proteiner, og grønnsaker som vokser over jorden (ikke rotgrønnsaker). Men jeg orker ingenting, sitter her og leser på dette forumet isteden for å gjøre det jeg skal.... Har gått på lavkarbo før, men slutter alltid pga dette. Funker fint å bare kutte hvetemel og sukker og spise lite frukt. Da spiser jeg knekkebrød med lavt karboinnhold (med måte) litt havregryn i frokostblandingen, to frukt for dagen litt 86 %sjokolade i helgene,da har jeg energi, men blir liggende 10 kg over den vekten jeg ønsker å ha. Derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve med "ordentlig" lavkarbo slik at jeg kommer i ketose. Men det funker jo ikkje om jeg ikke orker å gjøre det jeg skal.... (har tidligere gått ned 40 kg på lav/grovkarbo, satt igjen med ti kilo pluss etter 1 barnet. Greide ikke å gå ned disse i etterkant. Etter barn nr 2 hadde jeg ti nye kile, disse gikk fint av, men bli sittenede med disse ti kiloene etter 1. barnet....) Anonymous poster hash: c552d...9e3
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #2 Skrevet 6. mai 2015 Noen kropper trenger minst to uker på å omstille seg fra å bruke karbohydrater som hovedenergikilde til fett. I denne perioden så går energiomdanningen sakte. Holder du ut til denne perioden er over bruker energien å komme tilbake Fordelen med å holde ut er at kroppen etterpå som regel kan gå mye lenger uten å bli slapp slik man ellers kan bli om det blir litt lenger mellom hvert måltid - fordi kroppen har langt større lagret energi i fettlagrene enn i karbolagrene. Noen merker ikke noe av dette, andre kan merke mye av denne perioden (slik du gjør). Bruk litt bær i steden for frukt, det kan også hjelpe litt. Anonymous poster hash: bac20...706
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 Det er etter min erfaring bare snakk om litt tid. Man blir slapp i starten og kan få litt hodepine. Det går over! Anonymous poster hash: 9b850...f0f
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Jeg kan bli slapp og få hodepine i 1-2 uker etter at jeg starter. Jeg er nødt til å være forsiktig med nøtter og bær i starten også. Hvis jeg spiser det tar det enda lengre tid. Anonymous poster hash: ebac8...062
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 Har også lite energi når jeg går på lavkarbo. Men jeg spiser mindre karbo enn deg, og mindre enn andre ganger jeg har gått. Og har gått raskere ned denne gang Anonymous poster hash: 1f543...b8f
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #6 Skrevet 6. mai 2015 Litt usikker på det samme. Begynte på lavkarbo for å gå ned i vekt, men kom også på at jeg hadde hørt det skulle være veldig bra for de med ME. Har også kuttet ut melkeprodukter, men nå er jeg veldig dårlig. Har holdt på i 2,5 mnd. Anonymous poster hash: da9bd...7bc
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #7 Skrevet 6. mai 2015 Takk for svar!Skal prøve å holde ut noen uker til;-) Må i fryseren og lete etter blåbær:-) Spiser dere youghurt forresten? Og hvilken type i såfall? Jeg savner frokost med surmelk havregryn, eple, nøtter og kanel...Tenker kanskje youghurt og bær og nøtter kunne gå? Anonymous poster hash: c552d...9e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå