Gå til innhold

Dere med 14-åringer +/- i hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye krangling og leven er normalt? Vi har en leieboer med en 14-åring, og jeg synes det er helt ekstremt mye lyd fra dem. Av og til lurer jeg nesten på om de snakker sammen i vanlig toneleie i det hele tatt. Det er masse skriking, smelling med dører, hyling, brøling, gråting, kjefting osv. Av og til rister det i hele huset vårt fordi det smelles sånn med dørene, og jeg blir nesten litt bekymret for at de skal bli ødelagt. Spesielt ille er det om kveldene da 14-åringen tydeligvis skal i seng, ofte holder de oss våken pga alt bråket. Er dette normalt?

Jeg har selv en gutt på snart 13 år, men vi har på ingen måte så mange konflikter og støy hos oss. Ikke enda i hvert fall.

Anonymous poster hash: 02bd5...bd3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veeeeldig individuelt. Jeg har selv en rolig 14 åring, hadde den verste perioden rundt 12. Andre blir aldri så ille. Har nå en del på rundt 14 i familien, og noen av de er sinna/lei seg/ frustrert som vepser om dagen. Forferdelig slitsomt å ha det slik, både for barnet selv og de rundt. MEN du som huseier bør absolutt kunne si ifra ang smelling med dører osv. Helt i orden å ha masse følelser man sliter med å kontrollere, men å ikke smelle med dører i et hus som ikke er deres må man bare innrette seg med.

Anonymous poster hash: a8d6b...679

Skrevet

Dattera mi har alltid vært snill som dagen er lang...helt til hun fylte 14! Holy shit! Hun forandret seg nesten over natta, ble et forbanna troll! Enhver beskjed var tydeligvis oppe for diskusjon, hun kunne alt, visste alt og jeg kunne bare prøve meg på å motsi henne. Det var kjefting og smelling, slamring med døra, stormet på dør, var frekk i kjeften etc etc.

Det var et HELVETE! Vi måtte tilslutt få hjelp av skolens helsesøster..

Så fylte hun 15 år, og fra å ha konflikter 5-6 dager i uka er vi nå nede i 2-3 i måneden (og ikke på langt nær så ille som i fjor). Det som jeg tror endret alt var da hun gikk fysisk til angrep på meg. Dette skremte henne såpass mye at jeg merker hun virkelig tar seg sammen når det begynner å bygge seg opp inni henne...

Men ting har generelt roet seg på andre plan også. Hun har fått nye eldre venner, hun er i et kristent miljø (ten-sing) hvor hun stortrives og virkelig har blomstret :)

Men om jeg var dere så ville jeg ihvertfall tatt en prat med de som leier hos dere. Bare gjør dem oppmerksomme på hvor lytt det er mellom dere. Å be en tenåring roe seg kan bli lettere sagt enn gjort om h'n virkelig er på krigsstien.. ;)

Anonymous poster hash: 96f5e...62d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...