Gå til innhold

Meslingeutbrudd på Snåsa.

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.nrk.no/trondelag/utbrudd-av-meslinger-i-snasa-1.12346377

Kjenner jeg blir bekymret for min lille baby.

Flere som vurderer å be om en ekstra vaksine til sin?

(De er kun beskyttet fram til 9-10mnd av mors immunitet. Og vaksina gis først ved 15mnd.

Det er mulig å få den ved 9 mnd, men da må de likevel ta ved 15 mnd. Den som de får ved 9mnd blir altså bare en elstra vaksine).

Anonymous poster hash: 4f14a...3e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er det så grissgrendt at det er neppe fare for noen epidemi, da må man faktisk være i kontakt med andre mennesker.. 

Anonymous poster hash: f3d6b...30b
Skrevet

Hvorfor ikke. Det er urovekkende at så mange der har droppet å vaksinere ungene sine!

Anonymous poster hash: 4e650...4a0

Skrevet

Det kan bli spennende nå når det er 17.mai og mye folk samles.

Min vennine bor der og har snakket voldsomt om det å ikke vaksinere barna sine. Hun har 4 barn inkludert en liten baby. De bor på Snåsa. Hun stresser fælt nå.

Må si jeg godter meg litt over at hun nå kommer i den situasjonen som lett kunne vært unngått.

Anonymous poster hash: 471df...9d1

Skrevet

Der er det så grissgrendt at det er neppe fare for noen epidemi, da må man faktisk være i kontakt med andre mennesker..

Anonymous poster hash: f3d6b...30b

Meslinger er veldig smittsomt. Dersom man går inn i et lite lokale etter at en som er smittet av meslinger har vært der, så kan man bli smittet om man ikke er vaksinert.

Anonymous poster hash: 471df...9d1

Skrevet

Jeg er så pass gammel at jeg ikke blir særlig skremt av meslinger. Vi vil helst unngå det og har vaksinert, men føler ikke det er noe krise om en får det heller. En skal være svært uheldig om en får varige men. Før 70 tallet var det en del av oppveksten. Tror nok media har hauset det litt opp.

Anonymous poster hash: abc04...86d
Skrevet

Jeg er så pass gammel at jeg ikke blir særlig skremt av meslinger. Vi vil helst unngå det og har vaksinert, men føler ikke det er noe krise om en får det heller. En skal være svært uheldig om en får varige men. Før 70 tallet var det en del av oppveksten. Tror nok media har hauset det litt opp.

Ja herregud. Det gjør jo ikke noe om man blir døv. Og døden er ikke farlig.

Selvsagt går det bra med de fleste. Utrolig trist å være forelder til den det ikke gikk bra med.

Anonymous poster hash: 7fcd4...2ae

Skrevet

Bor du i nærheten av Snåsa da? I så fall ville jeg vaksinert fort som svint. 

Jeg som bor i Vest-Agder, tenker ikke på å vaksinere pga utbrudd på Snåsa. Om jeg hadde hatt uvaksinerte barn da, altså. Det har jeg ikke, bare for å ha det sagt. 

Og du som ikke blir skremt av meslinger - har du lest deg opp på det? Du virker utrolig uvitende, til å påstå at du er gammel. 

Anonymous poster hash: 6d05b...95e
Skrevet

Ja, nå begynner det.....

Jeg krysser virkelig fingrene for at det går bra med ALLE barn (som er de uskyldige her!!)!!

Men kjenner at (mitt beklagelig onde) jeg ønsker litt hard realitet i trynet på desse uopplyste vaksinemotstanderene.....spesielt de som spyr ut meningene sine i media..

Anonymous poster hash: e08d5...28e

Skrevet

Med all sannsynlighet så går det bra med barna og da sier vel vaksinemotstanderene "hva var det vi sa, det gikk bra" så plutselig vil "alle" oppsøke meslinger "naturlig". Jeg vet om flere som ønsker barna sine smittet for å å bli ferdig med det, på samme måten som vi gjør med vannkopper. 

Skrevet

Med all sannsynlighet så går det bra med barna og da sier vel vaksinemotstanderene "hva var det vi sa, det gikk bra" så plutselig vil "alle" oppsøke meslinger "naturlig". Jeg vet om flere som ønsker barna sine smittet for å å bli ferdig med det, på samme måten som vi gjør med vannkopper. 

Da kan en jo like så godt ta vaksinen da... Blir jo det samme, bare uten sykdomsforløpet.

Skrevet

Da kan en jo like så godt ta vaksinen da... Blir jo det samme, bare uten sykdomsforløpet.

Det kan en jo med vannkopper også, men de aller fleste velger sykdommen.

Skrevet

Gærne folk. 

Anonymous poster hash: be60f...fdc

Skrevet

Jeg er født tidlig på 70 tallet og i klassen min på ungdomsskolen hadde jeg en jente som fikk meslinger og hjernebetennelse som ettersykdom. Hun svevde mellom liv og død lenge, lå 3 mnd på sykehus. Gikk bra heldigvis.

Naboen vår ble smittet av meslinger da hun var gravid og fødte et barn som var helt døv.

Selv om meslinger var en vanlig barnesykdom før var det faktisk ganske mange som ble alvorlig syke. Det er den barnesykdommen som er definitivt farligst og har høyest dødelighet.

Jeg er veldig glad for at mine barn er vaksinert!

Anonymous poster hash: 9e52e...1b1

Skrevet

Det kan en jo med vannkopper også, men de aller fleste velger sykdommen.

Vannkopper er ufarlig. Det er svært sjeldent det forekommer komplikasjoner som følge av vannkopper. Hos barn, selvfølgelig. Meslinger er en helt annen sykdom og kan ikke sammenlignes med vannkopper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...