Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han skal invitere hele 8ende, 24 stk. Det er mulig å leie et rom på skolen til slikt. Jeg vil gjerne ha det hjemme, men det var dette med plass da... Vi bor i en 100 kvm leilighet... Noen med erfaring med storebarns-bursdag?

Anonymous poster hash: 7a181...04b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man er 14 så er det ikke kult å ha bursdag hjemme hos mamma og pappa.

Velg skolen du!

Anonymous poster hash: dad49...31d

Skrevet

Gutten vår blir også 14 år nå, og de i klassen som har bedt alle sammen siste årene har hatt det i leid lokale. Det er mange ungdommer, de tar like mye plass som voksne, men er litt mer urolige enn voksne enda ;)

Sønnen min hadde alle guttene i fjor, da spiste de først pizza, så så de en film mens de spiste popcorn og snop. Etter filmen var de fulle av krutt så da gikk de ut i hagen og hadde vannkrig. De løp rundt huset her og lo, med vannballonger, vannpistoler og div andre ting de fylte vann i og hadde det helt topp til de ble hentet klokken 21.30.

Tror ikke jeg ville hatt 24 stykker inne i en leilighet en hel kveld ;)

Anonymous poster hash: ab3fe...b46
Skrevet

Her kan man også leie ungdomsklubben, der er det disco, biljard osv og helt supert å ha bursdag.

Skrevet

Hvor mange timer? F.eks 15-18? Skolen er i sentrum av en stor by og har minimal skolegård. Så de måtte vært inne hele tiden.

Hi

Skrevet

Hva ønsker han? Og dere?

Jeg hadde både hatt klassefest og 18årsdag hjemme hos mine foreldre. Ikke spesielt stort hus, 150kvm kanskje, men fikk likevel plass til 80 inviterte (og en del uinviterte) da jeg og et par venninner feira 18årsdagen sammen (og det gikk ikke over styr utrolig nok).

Jeg har også hatt hele klassen på overnatting på hytta vår som er på maks 80kvm.

Alt går om man ønsker det. 😊

Det er rett og slett opp til dere.

Anonymous poster hash: 4e7fd...17f

Skrevet

Han har ingen formening om hvor den skal være.

Hi

Skrevet

Ville hatt det på kvelden, det er vel mest vanlig i den alderen?

Skrevet

Vil ikke ha det for sent. Vi bor i en stor by der ungdommene bor spredt i hele byen. Litt redd for å sende de hjem på kvelden alene....

Hi

Skrevet

Men kjære deg! Disse ungdommene har vel foreldre som kan hente de? Nå lager du problemer her synes jeg. Og når de er 14 år, så er det ikke akkurat en barnebursdag.

Skrevet

Man feirer vel ikke en 14 års dag kl 15-18?? Det er jo ikke barnebursdag lenger. Tenker at kveldstid passer bedre, gjerne frem til kl 21-22. De har vel foreldre som kan hente?

Om dere har sitteplass til alle hjemme hadde jeg gått for det, hvis ikke er klasserom på skolen helt ok. Men da må dere finne på noen aktiviteter utover å bare spise.

Skrevet

Hvor mange timer? F.eks 15-18? Skolen er i sentrum av en stor by og har minimal skolegård. Så de måtte vært inne hele tiden.

Hi

Nei, det er ikke et barneselskap heller, de er ungdommer. Fra ca 18 og litt utover kvelden er mer naturlig, og selvfølgelig foreldrenes ansvar å hente de hjem fra klassefest.

Skrevet

Her må jo 14 åringen tenke litt selv. Han har vel vært i selskaper før og vet hva han har lyst til?

13 åringene her har ulike selskap. Alt fra kun "gjengen" på ca 5 gjester, guttene, klassen til hele trinnet blir invitert. Ofte går to sammen og feirer ilag (halvparten av kostnadene.

Her har 13 åringene hatt:

Bursdag i gymsal (hjørnefotball og stikkball)

Laserbursdag

Klatrebursdag i klatrevegg

Hjemmebursdag med "lag din egen pizza" og se film!

Selskap i ballbingen, fikk levert dollypizza

Leie lokale på skolen og hatt diskotek

Kinobursdag (egne opplegg og priser på kinoen)

Overnattingsbursdag (de var kun gjengen på 6 stk av totalt 30 gutter på trinnet)

Bowling

Jeg tenker 14 åringen må ha en plan for selskapet. Det er ikke mor sin oppgave lenger å planlegge dette. Men det er foreldrene sin oppgave å veilede i forhold til hvor mye penger som skal brukes og hvem som skal inviteres.

Anonymous poster hash: 50596...7a1

Skrevet

Har forhørt meg litt, og han ville ha det på skolen i det rommet man kan leie.

Vi tar med grillen vår så får de hamburgere med tilbehør som mat. Brus og snacks. Så kan de se film og skravle.

Litt kjedelig syns jeg det høres ut.... Men, jeg er jo ikke 14 år.

Hi

Skrevet

Og fruktspyd må jeg lage. Det var veldig populært i fjor.

Hi

Skrevet

Feirer deres 14-15 åringer bursdag?

Hi

Skrevet

Feirer deres 14-15 åringer bursdag?

Hi

Ja.

De fleste har 4-6 venner på f.eks pizza og film i kjellerstua

I år vil min 14-åring ha med 5 kompiser på bowlingbursdag.

Her har de storklasse på base på ungdomsskolen, så de er 50 elever i klassen. Ingen som ber alle lenger.

Skrevet

Her er de 25 elever fordelt på a-b-c i 8ende klasse. De andre som har feiret har invitert alle, og derfor ville han det og.

Hi

Skrevet

Hoho, på min 14-årsdag var vi 4 jenter som samlet oss på loftstua for å ha filmmaraton og spise hjemmelagd pizza. Alle jentene skulle overnatte, vi hadde alle stjelt litt alkohol hjemmefra og kvelden endte med to 14-åringer som var dritings og spydde, mens de andre to holdt håret vårt og prøvde å unngå at vi ble tatt. (Ble selvfølgelig tatt og jeg fikk 4 uker husarrest) Så jeg klarer ikke helt se for meg en gjeng 14-åringer som feirer a la barneselskap fra 15.00-18.00 :P Jeg mener så klart som voksen at det er galskap det vi gjorde den gangen, men det er jo gjerne sånn at mange fjortiser løsriver seg og tester grenser på denne tida (mine barn skal jeg låse inne til de er 30) og vi gjorde mye annet som fjortenåringer også som ikke skal nevnes. Håper deres fjortiser er roligere enn det vi var når jeg vokste opp^^ 

Anonymous poster hash: 232c6...1a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...