Gå til innhold

Vil du ta i mot tilbud om Hepatitt B vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det kan bli aktuelt at alle barn under 16 år kan få tilbud om hepatitt B vaksine. Vil dere eventuelt ta i mot tilbudet? Og hva om det ikke blir noe av, vil du da vaksinere barnet ditt mot hepatitt B på eget initiativ?

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/legeforeningen--tenaringer-bor-ogsa-fa-hepatitt-b-vaksine/

Jeg er litt skeptisk til vaksiner og vi har ikke følgt hele vaksinasjonsprogrammet, men hepatitt b vaksinen er en vaksine jeg tror vi vil ta imot.

Anonymous poster hash: 436bc...a47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvorfor ikke

Anonymous poster hash: 10f2e...195

Skrevet

JA, har selv tatt den og lar gjerne barna mine få ta den også.

Skrevet

Sønnen min på 1,5 har allerede fått 2 av 3 doser med hepatitttvaksinen. Mannen har slekt i et ikke-vestlig land så vi kommer til å reise dit på ferie. Sønnen vår har også fått bcg-vaksinen.

Anonymous poster hash: 5b13b...761

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja. Både mannen og jeg er vaksinert og har ingen problemer med å gi de til barna, dersom de skulle ha behov for det. håper uansett at de vil ut å oppdage verden når den tid kommer, så da bør de ha den uansett

Skrevet

Mitt barn er allerede vaksinert mot hepatitt A. Neste blir vel hepatitt B. Fikk A vaksinen da han var 3 år (og påfyll en gang etter det), helt uproblematisk. Vi liker å reise, og da er det greit å ha. 

Anonymous poster hash: 58c66...6f9
Skrevet

Har den selv, og det er en vaksine mine barn skal ha. Hepatitt skulle jeg gjerne sett utryddet.

Anonymous poster hash: a7de3...797
Skrevet

Barna mine har twinrix-vaksinen (hepatitt A+B) heldigvis :)

Jeg har foreløbig bare A, da jeg måtte ha den pga et besøk til et bestemt land for mange år siden (duovaksinen fantes ikke da) . Skal ta B i løpet av året.

Man beskytter seg der man kan!! Det er smart det ;)

Anonymous poster hash: ad817...1cf

Skrevet

Barna mine har twinrix-vaksinen (hepatitt A+B) heldigvis :)

Jeg har foreløbig bare A, da jeg måtte ha den pga et besøk til et bestemt land for mange år siden (duovaksinen fantes ikke da) . Skal ta B i løpet av året.

Man beskytter seg der man kan!! Det er smart det ;)Anonymous poster hash: ad817...1cf

Skulle ikke være B) det skulle være hepatitt A+B ;)

Anonymous poster hash: ad817...1cf

Skrevet

Selvsagt. 

Anonymous poster hash: 09add...57e
Skrevet

Er usikker. Fikk den selv som barn da jeg var utsatt for smitte, og husker at det ble opplyst om svært alvorlige potensielle bivirkninger den gang, bl.a. MS. Mener MS er langt verre å få enn hepatitt, og om det fortsatt er tilfelle, er det uaktuelt å gi mine barn den vaksinen, og de får evt. velge å ta den selv når de blir voksne.

Anonymous poster hash: e0479...099
Skrevet

Er usikker. Fikk den selv som barn da jeg var utsatt for smitte, og husker at det ble opplyst om svært alvorlige potensielle bivirkninger den gang, bl.a. MS. Mener MS er langt verre å få enn hepatitt, og om det fortsatt er tilfelle, er det uaktuelt å gi mine barn den vaksinen, og de får evt. velge å ta den selv når de blir voksne.

Finnes ingen link til MS! http://www.felleskatalogen.no/medisin/engerix-b-glaxosmithkline-558680

Skrevet

Godt mulig. Er vaksinert selv gjennom arbeidsplassen.

Anonymous poster hash: cfbea...eb0

Skrevet

Nei, jeg ble alvorlig syk etter å ha tatt den. Fikk helt grusomme bivirkninger og lå lenge på sykehus, så nei til både meg og min sønn.

Skrevet

Finnes ingen link til MS! http://www.felleskatalogen.no/medisin/engerix-b-glaxosmithkline-558680

[...]nevritt (inkl. Guillain-Barrés syndrom, optisk nevritt og multippel sklerose)[...]

Ikke det nei?

Jeg tror nok vi står over den vaksinen ja.

Gjest Lirpa
Skrevet

Nei, om vi skal vaksinere gir vi heller den som beskytter mot både Hepatitt A og B.

Skrevet

Vi reiser en del, så begge mine bar er vaksinert mot Hepatit B. Heller det enn å bli smittet om uhell oppstår og de evt har behov av blodtransfusjon. 

Anonymous poster hash: 9154a...38c
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 8d260...578
Skrevet

Jeg gir den til mine barn. Veldig kjedelig sykdom å få. Jeg håper den kommer inn i programmet, så slipper alle sykepleie studentene mine å bekymre seg for hep B når de stikker seg også! ;-)

Anonymous poster hash: 32897...c2a

Skrevet

Jeg tenger den ikke siden jeg hat hatt det naturlig. Ble smittet her i Norge.

Ungene kan få den.

Anonymous poster hash: 89d63...95c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...