Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #1 Skrevet 6. mai 2015 Ser at det kan bli aktuelt at alle barn under 16 år kan få tilbud om hepatitt B vaksine. Vil dere eventuelt ta i mot tilbudet? Og hva om det ikke blir noe av, vil du da vaksinere barnet ditt mot hepatitt B på eget initiativ? http://www.dagensmedisin.no/nyheter/legeforeningen--tenaringer-bor-ogsa-fa-hepatitt-b-vaksine/ Jeg er litt skeptisk til vaksiner og vi har ikke følgt hele vaksinasjonsprogrammet, men hepatitt b vaksinen er en vaksine jeg tror vi vil ta imot. Anonymous poster hash: 436bc...a47
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #2 Skrevet 6. mai 2015 Ja, hvorfor ikke Anonymous poster hash: 10f2e...195
Gjest Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 JA, har selv tatt den og lar gjerne barna mine få ta den også.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Sønnen min på 1,5 har allerede fått 2 av 3 doser med hepatitttvaksinen. Mannen har slekt i et ikke-vestlig land så vi kommer til å reise dit på ferie. Sønnen vår har også fått bcg-vaksinen. Anonymous poster hash: 5b13b...761
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 Ja. Både mannen og jeg er vaksinert og har ingen problemer med å gi de til barna, dersom de skulle ha behov for det. håper uansett at de vil ut å oppdage verden når den tid kommer, så da bør de ha den uansett
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #6 Skrevet 6. mai 2015 Mitt barn er allerede vaksinert mot hepatitt A. Neste blir vel hepatitt B. Fikk A vaksinen da han var 3 år (og påfyll en gang etter det), helt uproblematisk. Vi liker å reise, og da er det greit å ha. Anonymous poster hash: 58c66...6f9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #8 Skrevet 6. mai 2015 Har den selv, og det er en vaksine mine barn skal ha. Hepatitt skulle jeg gjerne sett utryddet. Anonymous poster hash: a7de3...797
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #9 Skrevet 6. mai 2015 Barna mine har twinrix-vaksinen (hepatitt A+ heldigvis Jeg har foreløbig bare A, da jeg måtte ha den pga et besøk til et bestemt land for mange år siden (duovaksinen fantes ikke da) . Skal ta B i løpet av året. Man beskytter seg der man kan!! Det er smart det Anonymous poster hash: ad817...1cf
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #10 Skrevet 6. mai 2015 Barna mine har twinrix-vaksinen (hepatitt A+ heldigvis Jeg har foreløbig bare A, da jeg måtte ha den pga et besøk til et bestemt land for mange år siden (duovaksinen fantes ikke da) . Skal ta B i løpet av året. Man beskytter seg der man kan!! Det er smart det Anonymous poster hash: ad817...1cf Skulle ikke være det skulle være hepatitt A+B Anonymous poster hash: ad817...1cf
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #11 Skrevet 6. mai 2015 Selvsagt. Anonymous poster hash: 09add...57e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #12 Skrevet 6. mai 2015 Er usikker. Fikk den selv som barn da jeg var utsatt for smitte, og husker at det ble opplyst om svært alvorlige potensielle bivirkninger den gang, bl.a. MS. Mener MS er langt verre å få enn hepatitt, og om det fortsatt er tilfelle, er det uaktuelt å gi mine barn den vaksinen, og de får evt. velge å ta den selv når de blir voksne. Anonymous poster hash: e0479...099
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #13 Skrevet 6. mai 2015 Er usikker. Fikk den selv som barn da jeg var utsatt for smitte, og husker at det ble opplyst om svært alvorlige potensielle bivirkninger den gang, bl.a. MS. Mener MS er langt verre å få enn hepatitt, og om det fortsatt er tilfelle, er det uaktuelt å gi mine barn den vaksinen, og de får evt. velge å ta den selv når de blir voksne. Anonymous poster hash: e0479...099 Finnes ingen link til MS! http://www.felleskatalogen.no/medisin/engerix-b-glaxosmithkline-558680 Anonymous poster hash: 09add...57e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #14 Skrevet 6. mai 2015 Godt mulig. Er vaksinert selv gjennom arbeidsplassen. Anonymous poster hash: cfbea...eb0
Twintipp og himmelblå Skrevet 6. mai 2015 #15 Skrevet 6. mai 2015 Nei, jeg ble alvorlig syk etter å ha tatt den. Fikk helt grusomme bivirkninger og lå lenge på sykehus, så nei til både meg og min sønn.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #16 Skrevet 6. mai 2015 Er usikker. Fikk den selv som barn da jeg var utsatt for smitte, og husker at det ble opplyst om svært alvorlige potensielle bivirkninger den gang, bl.a. MS. Mener MS er langt verre å få enn hepatitt, og om det fortsatt er tilfelle, er det uaktuelt å gi mine barn den vaksinen, og de får evt. velge å ta den selv når de blir voksne. Anonymous poster hash: e0479...099 Finnes ingen link til MS! http://www.felleskatalogen.no/medisin/engerix-b-glaxosmithkline-558680 Anonymous poster hash: 09add...57e [...]nevritt (inkl. Guillain-Barrés syndrom, optisk nevritt og multippel sklerose)[...] Ikke det nei? Jeg tror nok vi står over den vaksinen ja. Anonymous poster hash: e0479...099
Gjest Lirpa Skrevet 6. mai 2015 #17 Skrevet 6. mai 2015 Nei, om vi skal vaksinere gir vi heller den som beskytter mot både Hepatitt A og B.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #18 Skrevet 6. mai 2015 Vi reiser en del, så begge mine bar er vaksinert mot Hepatit B. Heller det enn å bli smittet om uhell oppstår og de evt har behov av blodtransfusjon. Anonymous poster hash: 9154a...38c
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #20 Skrevet 6. mai 2015 Jeg gir den til mine barn. Veldig kjedelig sykdom å få. Jeg håper den kommer inn i programmet, så slipper alle sykepleie studentene mine å bekymre seg for hep B når de stikker seg også! ;-) Anonymous poster hash: 32897...c2a
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #21 Skrevet 6. mai 2015 Jeg tenger den ikke siden jeg hat hatt det naturlig. Ble smittet her i Norge. Ungene kan få den. Anonymous poster hash: 89d63...95c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå