Gå til innhold

Tenk så egoistisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ta selvmord når du har 3 små barn og en kone.. Huff. Skjønner man et så langt nede som mulig når man gjør det, men det fins da hjelp og få. Trist

Anonymous poster hash: 6c256...80d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen skjebner er tragiske

Anonymous poster hash: 164c0...7fa

Skrevet

Det er ikke egoistisk. Hvis man er så langt nede så virker det som eneste utvei og man føler oppriktig at verden er et bedre sted uten en selv. Det er grusomt og forferdelig for de etterlatte, men også for avdøde som måtte gå til det drastiske steget å ta sitt eget liv.

Anonymous poster hash: a8dfb...253

Skrevet

Forferdelig trist, men neppe egoistisk.

Anonymous poster hash: 00946...676
Skrevet

Det er nå bedre det. Enn min nabo som tok livet av sine tre barn og sin kone før han tok sitt eget liv.

Det er egoistisk det.

Anonymous poster hash: d1a1d...efc

Skrevet

synes ikke det er egoistisk, er utrolig trist for alle,men den som sliter for slippe og ha det helt grusomt

Skrevet

Selvmord er egoistisk uansett hvordan man snur på det!

Skrevet

Haddde en kjæreste som tok livet sitt, og i begynnelsen syntes jeg jo det var 'dårlig' gjort av ham. Men kom frem til at det ville vært dårlig gjort av andre å tvinge han til å leve hvis han virkelig ikke ønsket det.

Anonymous poster hash: e8601...988

Skrevet

Jeg synes ikke det er egoistisk. De fleste har prøvd det de makter for å få det bedre. Man har ikke valgt å være her selv og man bør få slippe å leve for andre. Jeg syns man bør ha sin fulle rett til å avslutte livet sitt om man føler at det er riktig for seg. Man skal ikke gå rundt å ha det vondt for at andre skal ha det bra.

Trist når noen tar et sånt valg, men ofte er det et gjennomtenkt valg og en kompleks årsak til at folk tar skrittet å avslutte sitt eget liv.

Det er ikke bare å ta seg sammen når man feks er dypt d deprimert. Og man er ofte klar over at man påfører sine nærmeste store lidelser pga sin egen sykdom. Jeg kan forstå at noen tar et sånt valg selvom de har familie som trenger en.

En venn av meg valgte å avslutte livet sitt til tross for at han hadde to barn. Veldig trist for oss som et igjen, men jeg respekterer valget hans for han hadde det langtifra lett. Hadde slitt i mange år uten at det ble bedre med hjelp og behandling. Han var mett av livet og hadde ikke mer å gi.

Anonymous poster hash: b27be...a37

Skrevet

Det er da søren med ikke egoistisk. Dere som mener det har rett og slett ikke peiling hvor dårlig og syk en person må være for og i det hele tatt tenke tanken på selvmord og plan for det.

Anonymous poster hash: a01cd...12b

Skrevet

Det egoistiske hadde vel vært om man tok med seg kone og barn i døden. Selvmord er ikke egoistisk.

Anonymous poster hash: 5b735...268

Skrevet

Selvmord er ikke egoistisk! Min far tok selvmord, forlot kone og to små barn, men har ALDRI sett p han som egoistisk. I dyp depresjon tenker de nok at de etterlatte har det bedre uten dem. I hans tilfelle sa han faktisk at han ville ha hjelp, men pga at det var fredag hadde ikke fastlege flere timer den dagen og han måtte vente til over helgen, da var det dessverre for sent!

Anonymous poster hash: 797cd...825

Skrevet

Jeg synes ikke det er egoistisk. Jeg hadde en kompis som prøvde å ta selvmord, men han ble reddet i siste liten. Han fortalte at verden ville bli bedre uten han der, og det også ville være bedre for de etterlatte å slippe å forholde seg til han. Han var dypt deprimert, men fikk hjelp, og nå er han gift og har 3 barn. 

Skrevet

Livskraften og livsviljen er noe av det sterkeste som finnes i oss. Når man får det så vondt at man ikke ser annen utvei enn selvmord, da sier det litt om hvor vondt livet er for disse.

Det er ikke egoisme, det er desperasjon etter å bli kvitt smerte. Hvem er andre til å dømme den smerten?

Ingen sier at en kreftpasient eller en hjertepasient er egoistisk. Hvorfor er da en som er så psykisk syk at h*n tar sitt eget liv egoistisk?

Man er syk når man ender med selvmord, ikke egoistisk.

Anonymous poster hash: 6629a...b5e
Skrevet

Det er som mange her sier: de som er så langt nede at de tar sitt eget liv de tror oppriktig at deres nærmeste får det bedre uten dem. Men likevel: stakkars, stakkars de som sitter igjen.

Anonymous poster hash: 76256...3a1

Skrevet

Prøv å gå i skoene til en som er skikkelig syk en periode over minimum ett år. En person legene har gitt opp å kunne hjelpe vekk fra smerter. En person som kanskje aldri kommer seg ut ved egen hjelp. En person som er delvis pleietrengende. En person som stadig må si nei til sine barn. En person som ikke lengre har noe samliv med sin mann/kone. Osv osv.... Hvor mye dårlig samvittighet tror du ikke denne personen sliter med? Du kjører kanskje familiens økonomi til helvete, du kan aldri avlaste mannen, aldri bli med barn på ting som er viktig i deres liv, aldri ha sex med din ektefelle eller gjøre kjærsteting. Isteden er din ektefelle og dine barn blitt din krykke for å komme deg igjennom hverdagen... De tar seg av hus, hjem, handling, praktisk og kanskje til og med vasker håret ditt. SÅ.... ETTER ETT ÅR I DEN SITUASJONEN KAN DU DRA EGOISTKORTET DA? VEL, DA EIER DU IKKE EMPATI!

Anonymous poster hash: dbd19...9a3
Skrevet

Så de som har tatt sitt liv skulle egentlig ha eksistert KUN pga andre? Å tenke slik er egoistisk!

Skrevet

Og ta selvmord når du har 3 små barn og en kone.. Huff. Skjønner man et så langt nede som mulig når man gjør det, men det fins da hjelp og få. Trist

Anonymous poster hash: 6c256...80d

Nei det finnes ikke alltid hjelp å få. Det finnes sykdommer uten kur som gjør at det føles som tortur å leve. Man vet at man påfører sine nærmeste vondt for en tid, men livet går videre og minner blekner.

Anonymous poster hash: eb4b4...c88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...