Gå til innhold

Er barnetilsyn og redusert barnehagebetaling det samme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er baretilsyn og redusert barnehagebetaling det samme?

Kan jeg eventuelt få begge deler når jeg kun har OS som inntekt?

Får allerede barnetilsyn ettersom han går i barnehage men hadde jo vært veldig greit om jeg kunne betalt enda mindre enn det jeg gjør nå.

Anonymous poster hash: 956fa...625
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stønad til barnetilsyn får man gjennom NAV og er for aleneforeldre. Redusert barnehagebetaling er gjennom kommunen og er for foreldre, enslige eller par som har lav inntekt. Er man enslig og ikke har rett på stønad til barnetilsyn fra NAV kan man søke kommunen om redusert bhg betaling. Men har man rett på stønad til barnetilsyn skal man søke om dette hos nav, og man har da ikke rett på redusert barnehagebetaling fra kommunen, så nei du har ikke krav på det.

Og skulle du prøve å søke og få der innvilget så vit at kommunen har kontakt med NAV og det oppdages i slutten av året og du vil ta måtte betale alt tilbake

Anonymous poster hash: 525da...c0d

Skrevet

Når jeg skulle søke om redusert barnehagebetaling så trykket jeg på linken til søknadskjemaet for de som allerede fått barnetilsyn av NAV.

Så det er fullt mulig å få begge deler hvis du har lite o inntekt.

Skrevet

Jeg har begge betaler :)

Skrevet

Ser på siden at jeg trykke på at jeg allerede får barnetilsyn av NAV å likevel komme til søknad om redusert barnehagebetaling.

Må jo bety at jeg kan ha rett på begge deler.

Anonymous poster hash: 956fa...625

Skrevet

Hvis du kun har os som inntekt, har du nok rett på begge deler. Men får du stønad til barnetilsyn, vil denne bli redusert da du får dekt 60% av faktiske utgifter.

Skrevet

Du kan ha krav på begge deler, men om du får redusert foreldrebetaling i barnehagen får du selvfølgelig ikke samme beløpet fra nav som du har i dag. Beløpet fra nav skal dekke en viss prosent av din faktiske utgift, så om du får redusert foreldrebetaling i barnehagen må beløpet du får fra nav justeres tilsvarende.

Anonymous poster hash: 26908...5e7
Skrevet

Betaler nå ca 1500 kr innkludert matpenger.

Skrevet

Hvor søker dere? Finner ingen link på min kommunes hjemmeside

Anonymous poster hash: 69a78...2ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...