Gå til innhold

Dere som kan noe om medisiner!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

i f.eks en bolig, er det noe regler for om gitt paracet, penicillin osv må dokumenteres gitt?

Og hvor finner jeg disse reglene?

Anonymous poster hash: b6f9c...e30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ???

Anonymous poster hash: 8cd4d...e55

Skrevet

Nå jobber jeg på et aldershjem, men paracet som ikke ligger i dosett kan gis som eventuelt medisin, så det må dokumenteres.

Alle andre faste medisiner, også penicilin må skrives under på at de er gitt

Anonymous poster hash: 86dbb...253

Skrevet

All info finner du i lover og forskrifter om legemiddelhåndtering. All medisin,også reseptfritt og helsekost/vitaminer skal føres i legemiddelkort av lege eller spl etter forordning av lege. Og alt skal dokumenteres som gitt/ikke gitt osv.

Anonymous poster hash: 917ac...7c4

Skrevet

All info finner du i lover og forskrifter om legemiddelhåndtering. All medisin,også reseptfritt og helsekost/vitaminer skal føres i legemiddelkort av lege eller spl etter forordning av lege. Og alt skal dokumenteres som gitt/ikke gitt osv.

Anonymous poster hash: 917ac...7c4

Jeg finner det ikke nedskrevet i legemiddelhåndteringsforskriften?

Tenker nå på steder hvor enkelte mener ting ikke bør signeres som gitt.

Skrevet

Hva slags bolig snakker du om da?

I et privat hjem er det ingen krav til at slikt dokumenteres. I f.eks en bolig for psykisk utviklingshemmede eller en annen form for institusjon skal det dokumenteres.

Skjønner ikke helt hva du lurer på jeg...?

Anonymous poster hash: 2b470...99a

Skrevet

I et privat hjem er det ingen krav til at slikt dokumenteres. I f.eks en bolig for psykisk utviklingshemmede eller en annen form for institusjon skal det dokumenteres.

Tenkte på i bolig, eks for psykisk utv.hemmede hvor enkelte mener at medisiner som er gitt ikke bør dokumenteres..

Skrevet

Jobber i bolig for psykisk utviklingshemmede, her skal alt vi gir dokumenteres. Vi har heller ikke lov å gi noe om det ikke er oppført i medisinlisten til den enkelte. Dvs skal jeg gi paracet, ibux, pinex etc så skal det stå på medisinlisten, og det skal stå hvor mange mg som er maksdosen pr døgn, jeg skal dokumentere i pasientjournalen.

Hos oss er det også så strengt at selv vitaminer som f eks Omega3 skal stå i medisinlisten om vi skal ha lov å gi det.

Anonymous poster hash: 93e72...fb6

Skrevet

Tenkte på i bolig, eks for psykisk utv.hemmede hvor enkelte mener at medisiner som er gitt ikke bør dokumenteres..

Selvsagt skal all medisinering dokumenteres.

Skrevet

Om brukerne er så oppegående at de administrerer medisinene selv trenger ikke du å dokumentere noe. Om det er du som gir skal du dokumentere, og det skal stå på legemiddelkortet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...