Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Binder/setter dere hunden utenfor huset eller i hagen (lenge, tenker minst en time gjerne) hvis den står og gauler og "gråter"? Hvis ja, hvorfor syns dere det er greit? Bor i et nabolag med eneboliger og hager og to av de nærmeste naboene har hund. Ene hunden er en slags jakthund som uker,vet dere, og de har inngjerdet hage og den blir sluppet ut for å lufte seg noen ganger om dagen. Den uler... Og bjeffer. Lenge. Siste lufting er ca kl 23.15, og da er den vel ute ca 30 min. :-/ Andre naboen binder sin cocker spaniel ute når de blir lei. Og den surrer seg inn i busker og bjeffer i ett. Lenge. Ofte klarer jeg å overse, men etter at jeg gikk i permisjon og babyen blir født og den ofte sover på verandaen, og blir vekket, så holder jeg på å bli gal. Før bodde det noen her med en dobermanblanding og den slapp de løst ut. Den kunne åpne dører visstnok. Jah!! Jeg har aldri skreket så høyt før som da jeg kom ut av dusjen med bare et lite håndkle rundt meg, og hunden sto midt på stuegulvet. Tenk om ungene var alene hjemme?! Jeg konfronterte dem og de bare lo og svarte: "men han e jo så snill!" :-/ Syns det er så hensynsløst. Jeg lar da ikke mitt barn ligge og skrike og forstyrre andre. Jeg slipper dem ikke ut for å leke utenfor naboen sitt vindu kl 7 lørdagsmorgen jeg prøver å ta hensyn. Hvorfor gjør ikke andre det? Greitnok at folk bestemmer selv i sitt eget hus og hage, men det er jo noe som heter godt naboskap? Anonymous poster hash: 2ae82...869
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Jeg har hund,meg er enig med deg at bjeffing er sykt irriterende. Uakseptabelt hundehold,ikke bare av hensyn til naboer, men mest fordi at det er tydelig at hunden ikke har det bra eller har udekte behov. Det er forskjell på raser også, noen er mer "bråkete" enn andre. Er selv heldig og har en hund som nesten aldri bjeffer.har en kjetting jeg fester henne i når hun er i hagen. Når hun skal inn kaster hun seg mot verandadøra i stedet for å bjeffe. Kjekt for naboene, men hun er uegnet som vakthund. Anonymous poster hash: d4024...c08
kristinehufine Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Tar hundene inn så fort de bjeffer mer enn et eller to bjeff. Bjeffer de mer er det fordi det tar litt tid å få de inn. Vi bor i nabolag og må ta hensyn, men litt bjeffing må man tåle om man bor tett på andre. Men å binde hundene ute så lenge uten tilsyn er uansvarlig og ikke bra. Tenker også på hundetyver, paradis for dem!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Det er så dårlig gjort imot hunden når den står ute å er tydeligvis superstressa! Når vi hadde hunder så var den ene inne hele tiden, hun ble så redd av å stå ute alene mens den andre elsket å ligge i hundegården. Han satt ute og han gjødde "aldri", kun hvis det var noen som kom inn på tomta. Hva jeg ville gjort? hmmm.. A) Sette ei trampoline rett ved siden av deres tomt. Gått ut å hoppa på den hver Lørdag og Søndag kl 7 (Sunt for deg og irriterende for naboen). Ringt politiet C) Ringt mattilsynet og fortalt om naboene som (etter mitt syn) misshandler hundene psykisk og den hunden som vikler seg inn i båndet kan jo i verste fall kveles. Anonymous poster hash: 3de47...368
Kaviar88 Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Har ikke hund men to katter.(de går ut men går på do i kasse inne,sånn før jeg får kritikk for dette:) ) Men jeg tenker ofte på om jeg plager andre når jeg står og roper dem inn hver kveld. Tuuuuuuuuuulllllaaaaaaa, komma da tullamooooor... Booooooodiiiiiill..... Puspuspuspus....
stjertløvetann Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 Har ikke hund nå, men hadde før, og hvis han begynte og ule og bjeffe og bråke ute, så tok vi han inn. Punktum. For noen år siden hadde plutselig naboene nedi gata ei bikkje som stod i hagen og bjeffa kontinuerlig, og da forespurte jeg politiet som, til min store overraskelse, sa at hvis bikkja forstyrra ro og orden, og eierne ikke brydde seg, så ville de mer enn gjerne avlegge eierne et lite besøk, evt ta hunden med seg.
klishe89 Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Det er ikke greit det du beskriver. Vi har inngjerdet hage og sender hunden ut i bånd så den får tisset, søkt eller lekt. Vi står i døråpningen og følger med, ved første bjeff eller annet er det inn. Den er aldri ute mer enn 2-3 min, maks 30 min hvis vi er sammen med den.
Stridsmøy Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Tillater aldri vår hund å bjeffe og ule på måfå. Det er en uting å la hunden ha bjeffing og uling som vane.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Når vi er hjemme, kan hunden ligge ute , festet i kjetting, i timesvis. Men bjeffer hun, så er vi ute hos henne med en gang, enten roer hun seg da, og legger seg ned og sover videre, ellers så blir hun tatt inn. Fire-fem bjeff er maks, det er uaktuelt at hun bråker og forstyrrer i nabolaget. Når vi er borte, er hun nesten alltid inne. Av og til i hundegården, der sover hun for det meste, men uuuuuler i søvne... Kan bli plagsomt for naboene, derfor er hun mest inne. Anonymous poster hash: 03144...be6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 Er helt uhørt å la hunden holde på sånn. Vi tar vår hund inn med en gang når han evt bjeffer. Naboene over veien var ikke like flinke, lot hunden stå og bjeffe litt for lenge både tidlig og sent. De fikk advarsel fra styret og forbud mot å la han stå ute alene, så nå er det ganske rolig her igjen:) Anonymous poster hash: fea97...664
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 Har hund, 3 hunder for å være nøyaktig. Bor ett godt stykke i skogen, med en nær nabo og 300 meter til resterende naboer. Hundene mine har stor hundegård de bruker på dagtid, de er relativt stille, noe bjeff innimellom ved lek, også varsler de når det går folk eller andre hunder forbi. Er nøye på å forhøre med naboen om hundene mine er forstyrrende, og har sagt at de må gjerne informerere meg om de på noe som helst måte er forstyrrende. Naboene er veldig klare på at mine hunder ikke er plagsomme på noe som helst måte. Og at de ikke ser problemer med at de varsler når de er folk forbi, de synes egentlig det er veldig greit siden de da har kontroll på trafikken med turgåere rundt her. Det hender hundene bjeffer når naboen er i hagen, men naboen er ikke redd for å si hysj til de, noe de hører på med en gang. Men har innimellom Passhunder på besøk, som kan bråke veldig mye. Så disse er aldri ute om jeg ikke er hjemme, og når de er ute så tar jeg de inn med en gang om de bråker. Anonymous poster hash: c03f9...cac
Gjest Antarctica Skrevet 5. mai 2015 #12 Skrevet 5. mai 2015 Enkelte mennesker burde bare ikke skaffe seg ansvar for noe mer komplisert enn en trehjulssykkel.
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. mai 2015 #13 Skrevet 6. mai 2015 Vi har hund som liker godt å være ute. Jeg brukte en del tid på å lære at han ikke skulle bjeffe og gråte ute. Nå er han veldig flink, men jeg hørte at han gråt en del når vi var ute og ryddet på feltet mens han hørte oss, men ikke så oss. Har faktisk fått spørsmål fra et par naboer om han er døv fordi han lager så lite lyd.. Jeg må innrømme at jeg blir litt overrasket når jeg hører så utrolig masse bjeffing på feltet og ingen som prøver å få hundene til å slutte. Noen raser bjeffer selvsagt mer enn andre, men det er lov å prøve å begrense det, spesielt på et felt mellom 23 og 7.
Pobie Skrevet 6. mai 2015 #14 Skrevet 6. mai 2015 Jeg ser ingen vits i å binde hundene mine ute. De vil være der jeg er, så de har ingen glede av å være ute med mindre jeg er ute sammen med dem. De får dekket behovet for utetid når vi går tur og når jeg tar dem med ut for å lufte dem. Skjønner ikke folk som setter ut hundene sine.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #15 Skrevet 6. mai 2015 Nei. Mest fordi det er så sykt irriterende å høre på selv. Anonymous poster hash: cf5ec...8e4
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #16 Skrevet 6. mai 2015 Hunden vår går løs i hagen. Med en gang den bjeffer mer enn ett bjeff, så løper jeg ut for å roe den. Hvis den ikke gir seg, tar jeg med den inn. DET ER det VÆRSTE som finnes når hunder står og gauler. Jeg bodde ved siden av en som hadde 15 stykker som gaulet til alle døgnets tider og holdt på å bli sprø av det! Anonymous poster hash: f7839...74f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå