Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Leste følgende på en side... Hvis det foreligger et jentefoster, er hCG høyere enn om det foreligger guttefoster. I tvillingsvangerskap er hCG dobbelt så høy ved kombinasjonen jente-jente, jente-gutt enn ved gutt-gutt. Virkelig?? Noen som har målt hcg og født som kan gi en pekepinn på dette? Har de som testet positivt tidlig fått jenter? Anonymous poster hash: a178c...6e7
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Sein positiv test, jente. Tidlig positiv test, gutt. Mest kvalm med gutten, så stemte ikke her. Anonymous poster hash: 8e696...c30
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Nei, det stemmer ikke. Sånt varierer fra person til person. Mange sier også at høy hcg kan indikere kromosom-feil, men man kan ikke stole på sånt overhodet. Det eneste som kan si helt sikkert er fostervannsprøve og morkakeprøve såvidt jeg vet. Ul kan også ta feil om man er uheldig. Vil tro det er temmelig sikkert med 3D-ul dersom man får "god sikt", men foruten det må man nok bare vente litt å se. De fleste får nok rett kjønn på ultralyd om man er kommet langt nok i svangerskapet, men ingenting er 100% sikkert før ungen er ute Anonymous poster hash: 2f451...f0f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Jeg fikk ikke positiv test før 2 uker etter dagen jeg skulle hatt mensen når jeg var gravid med jenta. Da også veldig svake tester.. Med gutten fikk jeg positivt fra 2 dager FØR dagen for mens. Aner ikke hvorfor det ble sånn, har ikke målt HCG eller noe.. Anonymous poster hash: 94c61...37d
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Jeg vet ikke, men jeg hadde veldig høy hcg da jeg var gravid med mine eneggede tvillingjenter. Anonymous poster hash: 78723...a90
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 Hcg var på 60 i uke 3+2. Altså grisetidlig, før forventet testdato. Ivf Jente Anonymous poster hash: d4d7a...ff6
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #7 Skrevet 6. mai 2015 Jeg hadde skyhøye verdier, type 3x høyere i uke 6. Gutt. Anonymous poster hash: 190e2...f6f
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #8 Skrevet 6. mai 2015 Det kommer an på din kropp. Alle produserer forskjellig med hcg. Anonymous poster hash: 05d37...c3e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #9 Skrevet 6. mai 2015 Da jeg var gravid med datteren min,ble graviditet fastslått pga blodprøver i sammenheng med en medisin jeg skulle begynne på. Jeg ventet ikke mensen før hvertfall 5 dager. Så jeg fikk sjokk da jeg var gravid. Det var ikke planlagt kan man teygt si.. så vil si jeg testet tidlig positivt med henne. Anonymous poster hash: 5df12...db9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #10 Skrevet 6. mai 2015 Høy hcg sees ved downs. Anonymous poster hash: 34147...cc3
MTF Skrevet 6. mai 2015 #11 Skrevet 6. mai 2015 Testet tidlig (eller tidlig og tidlig, men dagen før ikm) med begge og fikk positiv test med begge, ulike kjønn. Med gutten tok det litt tid før testen viste positivt mens med jenta ble streken knallblå sekundet etter jeg hadde tisset. Var to ulike tester dette, så ikke umulig at dette var tilfeldig. Var like dårlig med begge to i grunn, hadde ekstrem svangerskapskvalme med begge to. Litt mer intenst med gutten (ble innlagt ganske kjapt) men varte lenger med jenta.
Jakkie Skrevet 6. mai 2015 #12 Skrevet 6. mai 2015 Jeg testet positiv nesten 1 uke før jeg fikk mensen og ut kom en gutt
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #13 Skrevet 6. mai 2015 Jeg testet positivt 9-10 dpo med alle tre guttene. Har ikke målt hcg i blodprøve da så vet ikke hvor høyt det var, men høyt nok til at testene slo ut med klar strek noen dager før ikm. Anonymous poster hash: 7cdd1...fed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå