Gå til innhold

Dere som har egne bedrift/firma.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere lagd et budsjett for firmaet? Kan jeg få se? Driver med regning av hvordan det evt. blir og hva som kommer til å gå ut i måneden, om mannen starter eget.

Anonymous poster hash: 591ff...8d7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere lagd et budsjett for firmaet? Kan jeg få se? Driver med regning av hvordan det evt. blir og hva som kommer til å gå ut i måneden, om mannen starter eget.

Det kommer jo an på absolutt alt, så helt umulig å sammenligne.

Anonymous poster hash: 236fa...1e6

Skrevet

Vanskelig å sammenligne. Men jeg trenger bare en "mal" og gå etter for å leke med tanken. Om vi legger ned alt sunt fornuft og bare viser opp andres budsjett, fordi om det er helt på trynet å sammenligne. :) hi

Skrevet

Går ikke an å sammenligne slike ting. Kommer an på alt egentlig. Stor forskjell på et firma som driver videresalg, produserer eget eller leverer artisttjenester.

Bare vær klar over at det å drive eget krever enormt mye. Både av han og ikke minst deg som blir sittende hjemme med alt ansvar der. Trenger ikke bli slik, men 90% av de jeg kjenner som driver eget sliter ut den ene kona etter den andre...

Anonymous poster hash: d1772...69d

Skrevet

Vet som sagt at det ikke går ann å sammenligne. Men det er selve malen jeg er ute etter. Hva andre bereger ut og inn i mnd.

Skrevet

Altså du tenker på hvilke poster som skal med i et budsjett? Omsetning eks mva, vareforbruk, bruttofortjeneste, husleie, lønninger inkl sosiale kostnader, tlf, strøm, Internett, markedsføring, regnskapsfører hvis du trenger det, forsikring, emballasje, frakt +++ Men det kommer jo helt an på hvilken type tjeneste/vare du skal selge, skal du evt åpne butikk eller nettbutikk, skal du ha ansatte eller er det kun deg?

Anonymous poster hash: df8e4...da8

Skrevet

Jeg deler nok ikke regnskapet mitt med andre men jeg kjørte selskapet og regnskapet i 6 mnd uten budsjett. Satt opp budsjett for 2015 via regnskapssystemet jeg kjøpte og postene jeg har postert mot tidligere kom opp med beløp. Da visste jeg omtrentlig hva som måtte inn og så stipulere inntekter og utgifter basert på forventet salg i 2015.

Har dere kjøpt regnskapssystem? Man kan lage budsjett der og da er malen ferdig.

Skrevet

Sånn ser utgiftspostene til vårt firma ut:

Driftskostnader

Innkjøp varer

Fremmedtjenester

Lønnskostnader

Faste lønninger

Påløpne feriepenger

Arbeidsgiveravgift

Andre driftskostnader

Frakt, transport og forsikring

Leie lokaler

Renovasjon, vann, avløp mm

Lys, varme

Driftsmaterialer

Rekvisita

Arbeidsklær og verneutstyr

Revisjons og regnskapshonnorar

Kontorrrekvisita

Telefon

Nettside

Porto

Diesel

Vedlikehold

Bompenger

Parkering

Reisekostnader

Reklamekostnader

Annonsering

Forsikringspremier

Bank og kortgebyrer

Anonymous poster hash: b2b1e...bb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...