Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Jeg leier en leilighet å her har jeg bodd i 3 år uten å betale NRK lisens. Tvboksen står i faren mitt sitt navn. I dag kom det plutselig lisenskontroll på døren å spurte om jeg hadde tv. Fikk litt panikk å visste ikke helt hva jeg skulle si,så jeg svarte at jeg har tv men at jeg ikke har noe tvboks. Jeg måtte skrive under på at jeg har tv men at jeg ikke har noe boks tilkoblet. Noe begynner jeg å bli redd for at de kan finne ut at det ikke stemmer å at det jeg har gjort er straffbart. Hva er eventuelt straffen for noe sånt? Anonymous poster hash: 3e05b...77b
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Du vil måtte betale NRK lisens fra nå av, de har ingen bevis på at du har hatt tv i tre år så du får nok ingen bot eller noe slikt. Anonymous poster hash: 84ea6...767
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Jeg tror ikke det skjer noe mer enn at du får en regning på 3 års lisens, men det sier jo en del om din moral at du først sniker deg unna å betale for fellesgodene og når du blir oppdaget lyver du om det og skriver under på løgnen. Forhåpentlig vis oppdrar du ikke barna dine til å følge i ditt fotspor. Anonymous poster hash: d696e...1c0
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Du vil måtte betale NRK lisens fra nå av, de har ingen bevis på at du har hatt tv i tre år så du får nok ingen bot eller noe slikt. Anonymous poster hash: 84ea6...767 Okey men han godtok at jeg sa at jeg ikke har noe boks så er jo ikke sikkert de gjør mer for å undersøke saken. Men hvis jeg blir oppdaget så må jeg bare begynne å betale NRK linsens fra nå ja,betryggende å høre Så for meg at jeg måtte tilbakebetale for de tre årene jeg ikke har betalt det. Anonymous poster hash: 3e05b...77b
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Jeg tror ikke det skjer noe mer enn at du får en regning på 3 års lisens, men det sier jo en del om din moral at du først sniker deg unna å betale for fellesgodene og når du blir oppdaget lyver du om det og skriver under på løgnen. Forhåpentlig vis oppdrar du ikke barna dine til å følge i ditt fotspor. Anonymous poster hash: d696e...1c0 Jeg ser på tv kanskje 1 gang i månenden så det gidder jeg ikke betale NRK lisens for nei. Bruker stortsett pcen å ser filmer og serier der. Anonymous poster hash: 3e05b...77b
me_87 Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 Du kan regne med å måtte betale for alle de årene du har bodd der uten å betale NRK lisens.
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Så lenge det er mulig å se NRK må du betale. Du kan få de til å koble den fra, men da får du jo ikke sett noe heller...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Så lenge det er mulig å se NRK må du betale. Du kan få de til å koble den fra, men da får du jo ikke sett noe heller... Det vet jeg men virket som han trodde på at jeg ikke har boks,så hvis han ikke undersøker noe videre så slapp jeg jo unna å betale. Anonymous poster hash: 3e05b...77b
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Så lenge det er mulig å se NRK må du betale. Du kan få de til å koble den fra, men da får du jo ikke sett noe heller... Det vet jeg men virket som han trodde på at jeg ikke har boks,så hvis han ikke undersøker noe videre så slapp jeg jo unna å betale. Anonymous poster hash: 3e05b...77b Betale må du uansett om du har boks eller ikke. Så lenge du sa at du hadde tv så må du betale uansett. Det du har signert på er at du har tv og da kommer regninga i posten ganske snart. Siden alle tv`er har mottaker så må alle med tv betale lisens med mindre man har plombert tv`en så det ikke lenger er mulig å motta tv-signaler. Anonymous poster hash: a5988...c72
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 Så lenge det er mulig å se NRK må du betale. Du kan få de til å koble den fra, men da får du jo ikke sett noe heller... Det vet jeg men virket som han trodde på at jeg ikke har boks,så hvis han ikke undersøker noe videre så slapp jeg jo unna å betale. Anonymous poster hash: 3e05b...77b Med mindre noe har blitt endret, så betaler du lisens for tv'n, ikke for andre duppedingser. Anonymous poster hash: 6204d...f6e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 Rart at han ikke nevnte med ett eneste ord at jeg må betale noe da. Anonymous poster hash: 3e05b...77b
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #12 Skrevet 5. mai 2015 Rart at han ikke nevnte med ett eneste ord at jeg må betale noe da. Anonymous poster hash: 3e05b...77b Det gjør de sjeldent, regninga kommer bare i posten. Opplevde det selv rett etter jeg flyttet for meg selv. De er lure nok til å ikke nevne betaling så de slipper alle unnskyldningene for å slippe. Når du først har skrevet under er løpet kjørt uansett, da har du signert på at du har tv. Men det finner du jo snart ut i posten uansett. Anonymous poster hash: a5988...c72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå