Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Litt skuffa, 1,5 uker til 17.mai snart og ikke hørt noenting om et barnehagetog... Første ungen min som går i barnehagen, hadde håpet at jeg kunne gå med henne i toget. Er det vanlig at fau eller hvem det er som ordner det sier ifra om det veldig kort tid før dagen? Anonymous poster hash: 5eccb...737
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 I vår kommune er det fau i barnehagene som organiserer det og hvilket nummer barnehagen har i toget står på komunnen sin liste. Har du spurt i barnehagen? Det er ofte beste stedet å begynne. Anonymous poster hash: f7bea...e32
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Det er bare 1 barnehage her. Har ikke spurt i barnehagen, siden de ansatte ikke har noe med det å gjøre Anonymous poster hash: 5eccb...737
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Her er det lokaltog på ettermiddagen og da går barnehagene med skolen der.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Her vet jeg at det blir 17.mai tog med barnehagen men informasjon er kommet om det en da. Stresser ikke med det,informasjonen kommer nok tidsnok Anonymous poster hash: 190a4...034
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 Her er det tog om en uke! Gleder meg. Selv om jeg kommer til å sippe som en unge når vesla går i tog. Blitt så sentimental etter jeg gikk gravid... Jeg felte en tåre da jeg gikk gjennom skolen nedi gata her da det var først skoledag for førsteklassingene... Ingen unger jeg kjenner engang. Samme hvis jeg hører nasjonalsangen og ser et form for mangfold som en fotballkamp, medaljeutddeling osv. Anonymous poster hash: e827b...b63
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Her er det tog om en uke! Gleder meg. Selv om jeg kommer til å sippe som en unge når vesla går i tog. Blitt så sentimental etter jeg gikk gravid... Jeg felte en tåre da jeg gikk gjennom skolen nedi gata her da det var først skoledag for førsteklassingene... Ingen unger jeg kjenner engang. Samme hvis jeg hører nasjonalsangen og ser et form for mangfold som en fotballkamp, medaljeutddeling osv. Anonymous poster hash: e827b...b63 Ok Anonymous poster hash: 5eccb...737
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Her går barnehagen i tog før 17.mai. De har med flagg i barnehagen, går i tog bort til et eldresenter (blokk med eldreboliger) og står på plenen utenfor blokken og synger et par sanger. De gamle kommer ut på balkongene sine og vinker til barna, alle er lykkelige Så går de tilbake til barnehagen og spiser pølse og is. Men dette skjer jo i barnehagetiden siste dagen før 17.mai og er ikke noe vi foreldrene er med på. På selve 17.mai kan barnehagene gå bakerst i barnetoget, men det er veldig få som gjør det. De fleste barnehagebarna ser på barnetoget. Anonymous poster hash: 1c9b2...b7d
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Hvis jeg ikke hører noe så regner jeg med at vi bare får stå på sidelinjen og se på da Anonymous poster hash: 5eccb...737
QueeenBeee Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 Her er det kommunen som ordner alt. Da er det bare å møte opp i god tid også står det en eller flere med en oversikt over hvilke barnehager som skal hvor. Fau har ansvar for fanen.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 Hvis jeg ikke hører noe så regner jeg med at vi bare får stå på sidelinjen og se på da Anonymous poster hash: 5eccb...737 Kan du ikke bare spør da? Anonymous poster hash: ac60f...1e3
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #12 Skrevet 5. mai 2015 Hvis jeg ikke hører noe så regner jeg med at vi bare får stå på sidelinjen og se på da Anonymous poster hash: 5eccb...737 Kan du ikke bare spør da? Anonymous poster hash: ac60f...1e3 Hvem? Aner ikke hvem som er med i fau Anonymous poster hash: 5eccb...737
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #13 Skrevet 5. mai 2015 Her bare hopper folk inn bak diverse faner når toget begynner å gå. Anonymous poster hash: ff930...24e
HeltAnonym Skrevet 5. mai 2015 #14 Skrevet 5. mai 2015 Hvis jeg ikke hører noe så regner jeg med at vi bare får stå på sidelinjen og se på da Anonymous poster hash: 5eccb...737 Men kjære vene, spør! Spør i barnehagen der barnet ditt går om de vet hvordan det har blitt gjort eller så spør du FAU-leder, eller noen av de andre foreldrene! Verre er det ikke..
HeltAnonym Skrevet 5. mai 2015 #15 Skrevet 5. mai 2015 Hvis jeg ikke hører noe så regner jeg med at vi bare får stå på sidelinjen og se på da Anonymous poster hash: 5eccb...737 Kan du ikke bare spør da? Anonymous poster hash: ac60f...1e3 Hvem? Aner ikke hvem som er med i fau Anonymous poster hash: 5eccb...737 De ansatte i barnehagen kan gi deg navnet på de som er med i fau...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #16 Skrevet 5. mai 2015 Bhg vet stort sett når og hvor toget går, selv om det er fau som styrer det. Anonymous poster hash: bd23a...6c5
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #17 Skrevet 5. mai 2015 Her går vi i barnehagetoget 13. mai. Vi har fått informasjon om det for lenge siden. Anonymous poster hash: 4cf5c...484
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #18 Skrevet 5. mai 2015 Hvis jeg ikke hører noe så regner jeg med at vi bare får stå på sidelinjen og se på da Anonymous poster hash: 5eccb...737 Kan du ikke bare spør da? Anonymous poster hash: ac60f...1e3 Hvem? Aner ikke hvem som er med i fau Anonymous poster hash: 5eccb...737 Kan vel spør de barnehageansatte. Kan jo være de vet noe om det, selv om de ikke har noe med det, eller de vet kanskje hvem du skal snakke med for informasjon. Er det tog på 17 mai eller før 17 mai det er snakk om? Anonymous poster hash: ac60f...1e3
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #19 Skrevet 5. mai 2015 Jeg sendte bare en mail til styret i barnehagen å spurte hvem jeg skal kontakte anngående 17,mai toget med barnehagen. Regner med at hun kan finne ut hvem jeg må kontakte for å få rette informasjonen. Jeg vet barnehagen skal gå i tog men mangler hvor de skal gå fra å hvilket klokkeslett det blir,så sendte som sagt bare en mail. Verre var det ikke Anonymous poster hash: 190a4...034
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #20 Skrevet 5. mai 2015 Ofte går ikke de minste. Du ser vel ikke for deg at du skal levere 1-2 åringer til fau og så skal de gå i tog? Her hår alle barn i et kort barnehagetog siste dag før 17. Mai. Midt på dagtid, alle foreldre er på jobb. Men de går til gamlehjemmet og synger. Etterpå griller de og har leker i barnehagen (helt uten foreldre) 17.mai erdet kun skolebarna som går i toget her vi bor. Anonymous poster hash: 01366...1f2
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #21 Skrevet 5. mai 2015 Ofte går ikke de minste. Du ser vel ikke for deg at du skal levere 1-2 åringer til fau og så skal de gå i tog? Her hår alle barn i et kort barnehagetog siste dag før 17. Mai. Midt på dagtid, alle foreldre er på jobb. Men de går til gamlehjemmet og synger. Etterpå griller de og har leker i barnehagen (helt uten foreldre) 17.mai erdet kun skolebarna som går i toget her vi bor. Anonymous poster hash: 01366...1f2 Det vanlige er vel at foreldrene er med i barnehagetoget - iallefall de to stedene mine har gått i barnehagetog. Anonymous poster hash: 7af94...109
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #22 Skrevet 5. mai 2015 Men kjære deg! Hvor vanskelig er det da? Spør i barnehagen. De kan fortelle deg hvem som er i fau i det minste. Og det er nesten to uker til 17. mai... Hvor lang tid i forveien må du vite hvor i toget dere evt skal gå?? For meg holder det i massevis med tekstmeldingen vi får et par dager/dagen før Anonymous poster hash: ff96a...c16
SuperFries Skrevet 5. mai 2015 #23 Skrevet 5. mai 2015 Hos oss er det kun de eldste som får gå i et tog vi voksne kan se på. Alle andre barn går rundt i barnehagen, og der får ikke vi voksne være med. For da vil alle barna til foreldrene dine, og det blir et gråtetog...
me_87 Skrevet 5. mai 2015 #24 Skrevet 5. mai 2015 Her gikk alle 2 åringene i 17.mai tog i fjor,så i vår barnehage var ikke sånn at de minste ikke fikk gå i tog. De gikk selvsagt med foreldrene sine,
Mamma&skatt Skrevet 5. mai 2015 #25 Skrevet 5. mai 2015 Her er det tog om en uke! Gleder meg. Selv om jeg kommer til å sippe som en unge når vesla går i tog. Blitt så sentimental etter jeg gikk gravid... Jeg felte en tåre da jeg gikk gjennom skolen nedi gata her da det var først skoledag for førsteklassingene... Ingen unger jeg kjenner engang. Samme hvis jeg hører nasjonalsangen og ser et form for mangfold som en fotballkamp, medaljeutddeling osv. Anonymous poster hash: e827b...b63 Helt lik, spesielt med nasjonalsangen, da sipper jeg godt ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå