Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Venter baby nå i juni og har kjøpt i en god del, men så på en sånn liste over klær man trengte: sto 6-8 langerm bodyer og 6-8 korterm...betyr det 6-8 i hver str? 6-8 i str 56 6-8 i str 62 6-8 i str 68 osv osv... Anonymous poster hash: 24c04...858
Gjest Maiken og barna Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Ja, anbefaler det. Blir mye skift på de minste pga gulping blant annet.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Ja, men jeg ville ha hatt minst 10-15 bodyer både korte og lange. Har hatt to stor gulpere og det gikk fort 6-8 bodyer hver dag. Greit å ha 2-3 skift i stelleveska også.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Ja, men jeg ville ha hatt minst 10-15 bodyer både korte og lange. Har hatt to stor gulpere og det gikk fort 6-8 bodyer hver dag. Greit å ha 2-3 skift i stelleveska også. Takk for svar. Da må jeg nok ut å handle mer, kjøpt altfor lite, men det var med tanke på at de vokser så fort de første ukene/mnd. Anonymous poster hash: 24c04...858
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 Dersom du får en baby som IKKE gulper, er 6-8 bodyer mer enn nok. Og jeg har aldri brukt kortermet, sikkert smak og behag. Er det for varmt til langermet, har de fått ligge naken med et helseteppe feks. Butikken er åpen etter fødselen også... Mitt beste tips er å se ting litt an.. Unger og foreldre er så forskjellige.. Anonymous poster hash: ca876...375
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 6. mai 2015 #6 Skrevet 6. mai 2015 Jeg har kjøpt rundt 6-7 bodyer, 5-6 bukser, noen drakter, luer, sokker, noen tynne jakker. Egentlig ganske lite, har kjøpt i str 56 og 62. Men det er fordi jeg husker at jeg kjøpte masse med min første som kom i Juli og nesten ingenting ble brukt, det var en innmari varm sommer så det gikk stort sett i kortermet body og han var ingen gulper så han kunne fint bruke en body i flere dager. Det viktigste er å ha nok til den første uka iallefall, så kan man kjøpe inn etterhvert som man ser hva man trenger. Sparer mye penger på det
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #7 Skrevet 6. mai 2015 Man får masse i gaver etter fødselen, og butikkene er åpne også etter at barnet er født. Må ikke ha hele garderoben klar. Anonymous poster hash: 783eb...043
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #8 Skrevet 6. mai 2015 Ikke kjøp for mye. 10-15 bodyer trenger du neppe... Man får ofte endel gaver etter fødsel, og bedre å kjøpe inn det du eventuelt trenger etterpå. Butikkene er fortsatt åpne. Lykke til! Anonymous poster hash: 40137...e4e
☆☆☆ Skrevet 6. mai 2015 #9 Skrevet 6. mai 2015 Ville tatt det med ro. Nokre bodyar og strømpisar i dei minste storleikane, så supplerar du etter kvart. Kan vel hende du blir overlessa i gåver, eller at babyen din ikkje gulpar.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #10 Skrevet 6. mai 2015 Det er også vanskelig å vite på forhånd hvor fort din baby vokser. Min første bodde i 56 i en halv evighet. Mens nr 2 brukte størrelse 80 da han var knapt 3mnd. Man får også svært mye som regel. Jeg ville kjøpt litt, sånn nok til de første dagene hjemme, og tatt resten etterpå. 😊 Anonymous poster hash: d68e2...0f9
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2015 #11 Skrevet 6. mai 2015 Til mitt ene barn var 10 bodyer alt for lite fordi han gulpet hele tiden. Til det andre barnet kunne jeg klart meg med tre. Mine barn bruke str 50 i noen uker, en baby vi traff på sykehuset måtte ha str 62 med en gang og fylte den bra. Ikke kjøp inn alt for mye klær,du har antagelig nok til en start. Du får mange gaver og butikkene er åpne etter fødsel også. Vi handlet inn mer allerede 4 dager etter fødsel... Anonymous poster hash: 1840a...f8b
BareMas Skrevet 6. mai 2015 #12 Skrevet 6. mai 2015 6-7 bodyer og tilsvarende i strømpebukser, noen siklesmekker, tynne bomullsluer og litt sokker. Så ser du etterhvert hva du savner, og da er det bare å kjøpe det. Om du vil ha andre typer klær til babyen, bukser, kjoler, gensre, jakker o.l. Tenk på hva som er praktisk når du bare ligger der. Mykt er stikkordet 😀
Morel Skrevet 6. mai 2015 #13 Skrevet 6. mai 2015 Hadde ingenting tilgjengelig da babyen min ble født for tidlig. Det gikk helt fint. Fikk masse gaver, og noen kom med klær i 44 og 50 siden han var litt liten. Min baby gulpet lite. Jeg synes bare det er styr med masse klær og prøver å begrense meg. Det blir mye å oppbevare og helt unødvendig forbruk. Du trenger IKKE masse bodyer i hver størrelse. Du kan overlappe litt. Når 74 er perfekt, går fortsatt 68 på og 80 er litt stort, bare. Jeg bruker klærne til de blir for små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå