Gå til innhold

Hva er "rett"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer bare ikke å vende meg til tanken på abort.

Det er det han ikke bare ønsker men krever!

Jeg tok en abort i fjor, for hans del...for å redde oss. Vi har ikke barn sammen men mine ser på han som sin far.

Han har dumpet meg og bare reist.

Når alle i hans familie skriker abort og er helt fra seg så ser jeg jo at han ikke er en god far for sine egne barn. Men han har vært der for mine - til nå.

Jeg har fast jobb. Tjener greit. Og leier en stor leilighet til en billig penge.

Men han ønsker virkelig ikke barn.

Og jeg tror ikke jeg får han tilbake på denne måten heller. Mine følelser dabber av de også nå som han behandler meg slik. Han skriver melding hver dag; abort ennå?

Er det virkelig feil av meg å beholde?

Tvinger han jo da til å bli far..

Anonymous poster hash: 493b9...a47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bruke prevensjon inntil dere blir voksne?

Skrevet

Du knytter deg selv fastere og fastere til et menneske som ikke har de samme verdier, mål og ønsker som du. You do the math...

Anonymous poster hash: 9ea0d...f06

Skrevet

At han virkelig ikke ønsker seg barn er jo synd for ham, men realiteten er at det kommer et barn. Da må han bare innstille seg på det og gjøre det beste ut av situasjonen.

Min eks stakk da jeg ble gravid med nr 4 (vårt 3.). Han ville ikke ha flere barn og la ikke skjul på at han mente han var blitt "lurt", derfor fantes det ikke et snev av dårlig samvittighet å spore hos ham. Jeg kunne visst bare takke meg selv, for han ville bare ikke ha flere barn.

Men pipa fikk en annen lyd når vesla ble født. Da krevde han plutselig delt omsorg for alle tre selv om hun nesten ikke kjente ham og han bodde 1 time unna. Så han gikk da fra å ikke ville ha (flere) barn til å ville ha 50/50.

Mitt råd til deg er å ikke la deg presse! Du kan ikke tvinge ham til å ønske og bli far, men det kan jo være han forandrer mening etter hvert. Bare lev livet ditt uavhengig av ham, og bare overse drittsekkoppførselen hans.

Får håpe han tar til fornuften snart. Kanskje han bare trenger et hardt spark i ræva!

Gratulerer med spira og lykke til :)

Anonymous poster hash: d207f...552

Skrevet

Å bli gravid en gang i året med en mann som overhodet ikke ønsker det er jo sykt, hvorfor tar han ikke ansvar. Det finnes mange typer prevansjon og dere bør jo tydeligvis sikre dere dobbelt (f.eks p-pille + kondom) frem til han får sterilisert seg.

Men hva er rett? Din kropp, du bestemmer. Forholdet er vel over uansett? En mann som behandler dep så respektløst og presser deg på denne ufine måten tar du vel ikke tilbake? Han har flyttet ut fordi du har blitt gravid og vil bare vite når aborten er gjennomført, herregud for en manipulerende bølle!

Spørsmålet er om du vil gå videre som alenemor bare til de barna du har fra før eller om du vil ha babyen med i familien også? Det bestemmer bare du, mannen slipper du aldri inn i huset igjen.

Anonymous poster hash: ac344...4c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...