Gå til innhold

studievalg som voksen. vil noen hjelpe meg litt ?☺

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har gått over på aap pga sykdom. Sykdommen gjør at det er lite sannsynlig at jeg kan tilbake i yrket jeg var i. Jeg var butikksjef. Var i møte med nav idag. De er utrolig nok veldig positive til mitt ønske om utdanning. Jeg har ingen ting fra før. Saksbehandler sa jeg måtte finne ut hva jeg ønsket . Ta studiekompetanse og så høyskolen, eller ta en yrkesvei. . Problemet er at jeg aner ikke hva jeg burde gjøre. . Eller hva jeg vil... eller,vet at jeg vil fortest mulig ut i jobb. :)

Anonymous poster hash: f5372...77f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

yrkesutdanning, og generell studiekompetanse og så 3 år høyskole tar ca like lang tid. Jeg hadde valgt det siste. Flere muligheter med høyskoleutdanning. Det kommer jo helt an på hva du har lyst til å gjøre. Det er mange fine yrkesutdanninger også. Ta kontakt med voksenopplæringen i din kommune. De kan hjelpe deg med å finn ut av hva slags utdannelse som er best for deg. Lykke til:)

Endret av *Smiley*
Skrevet

Takk for svar. Heller mot studiekompetanse og så høyskolen. Er ganske usikker på akkurat hva jeg vil.. så da kan jeg jo bruke litt tid til å tenke over den,mens jeg tar studiekompetanse :)

Skrevet

Takk for svar. Heller mot studiekompetanse og så høyskolen. Er ganske usikker på akkurat hva jeg vil.. så da kan jeg jo bruke litt tid til å tenke over den,mens jeg tar studiekompetanse :)

Ja det får du. Det som er fint at du får tid til å tenke på hva du vil. Undersøk forskjellige utdannelser og jobber på nettet. Da jeg begynte å ta generell studiekompetanse, så var det flere som skulle utdanne seg i yrker jeg ikke har hørt så mye om. Så det lønner seg å sjekke litt rundt. Lykke til:)

Skrevet

Da jeg tok generell studiekompetanse så ante jeg ikke hva jeg ville studere videre. Endte på ingeniørstudie og skal begynne på master til høsten :)

Anonymous poster hash: 80c1f...137

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...