Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Jeg er 28 uker på vei, og har den siste tiden vært plaget av en spesiell svimmelhelt/uggenhet og vil beskrive det på samme måte som når man ligger på ryggen og får den ubehagelige følelsen.. Forskjellen nå er at jeg føler meg sånn sittende på jobb også.. Har noen andre opplevd dette? Har tidligere kun kjent på dette i liggende stilling.. Lurer på om dette er noe jeg bør sjekke med føden? Tenker på babyen, og at dette ikke er noe som plager/går utover henne..:/ Blir litt usikker, da jeg ikke vil plage føden.. i tillegg syns jeg det er dødsvanskelig å få tak i riktig person der på Ahus.. haha.. da jeg har ringt en gang tidligere for noe annet fikk jeg egentlig aldri pratet med riktig avdeling/person. Ble bare satt frem og tilbake .. Anonymous poster hash: da4e0...10f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Jeg kommer lett gjennom til føden på ahus. Har du ikke telefonnummeret til føden? Men jeg har opplevd at de henviser stort sett til egen lege/jordmor. Jeg vet ikke hva som skal til før de tar deg inn til sjekk på føden. Ang. spørsmålet ditt. Det er jo umulig å vite om det jeg også føler er det samme som du føler. Men jeg har ofte problemer med å sitte for lenge i en stilling. Spesielt rett opp ned med press på ryggen. Får litt samme følelse som når jeg ligger flatt på ryggen. Er nå i uke 35, men har følt det slik en stund. Vena cava syndrom er vel også først og fremt ubehagelig for deg. Det kommer jo også av press på en nerve. Så når det ikke er press på den lengere så skal det jo opphøre. En liten vipp i ryggen er oftest nok. Men ring legen/føden om du er usikker Anonymous poster hash: 93163...9b0
Lille krøll Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Jeg fikk det av og til sittende. Jordmor sa jenta la seg innover mot min rygg, ble samme effekt som å ligge på rygg. Jeg lente meg til siden så ble det bedre. Holdt på 1-2 uker før hun skiftet stilling og jeg ikke kjente det mer.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Jeg fikk det sittende og liggende sist gang, og denne gangen også. Må opp og gå litt for å få det til å forsvinne. Ingenting å gjøre med det, annet enn å skifte til en stilling du ikke plages i. Anonymous poster hash: 6171e...a5f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Jeg hadde dette spesielt i andre svangerskap. Var student og hadde mye praksis på kirurgisk avdeling i akkurat den perioden. Hver gang jeg måtte stå fremoverbøyd gikk jeg i bakken etter kort tid. Tilslutt måtte jeg stå over operasjonene, så sykepleierne slapp å stå og følge med på ansiktsfarven min Hvordan er blodtrykket? I mitt siste svangerskap lå bp på rundt 80/50. Da besvimte jeg bare jeg snudde hodet brått, selv sittende i sofaen. Anonymous poster hash: c6074...d17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå