Gå til innhold

Dugnad i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noe imot å bli innkalt til dugnad, det hører vel med. Og det er helt greit at foreldrene oppfordres til å ha med kake. At vi må ha med egen redskap også, syns jeg er litt merkeligere, men muligens vanlig. At vi oppfordres til å kjøpe blomster og plante dem i bhg ser jeg rett og slett ikke vitsen med - ungene kommer jo til å ødelegge dem senest imorgen. Men at vi må KJØPE pølser og saft under dugnaden (midt i middagstiden), har jeg litt tyngre for å svelge. Da kunne de heller sagt at de stiller med grill og vi tar med mat selv, blir jo helt teit å betale for å være på dugnad?! Eller er dette normalt? Står ikke at pengene skal gå til noe spesielt heller.

Anonymous poster hash: 61154...651

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde teke med ei demonstrativ matpakke.

Om pengane hadde gått til eit føremål ville eg svalgt kamelen og kjøpt pølse.

Skrevet

Hmm. I vår barnehage trenger vi ikke ta med noe, og vi får mat servert der. Rart og måtte ta med noe når bhg selv krever oppmøte.

Anonymous poster hash: bc6ae...d94

Skrevet

Å kjøpe en overpriset suppetallerken på FN-dagen syns jeg også er helt greit, men det er litt rart på dugnad. Men hyggelig at flere er enige, da. ;)

Vi skal nå uansett møte opp i eettermiddag, så får vi se om jeg gjør noe fornuftig utover å rugge vogna og amme lillesøster! :P

Skrevet

I vår bhg serveres det pølser, kake, saft og kaffi, gratis selvsagt, på dugnad :)

Man oppfordres til å ta med eget arb.utstyr, da bhg selvsagt ikke har f.x. 10 spader... Legitimt spm :)

Dugnadsfolket skal ikke kjøpe noe som helst! Bhg handler inn alt av materiale o.l.

Skrevet

De pengene for maten går som regel til fau som igjen bruker de på barna..

Skrevet

Dere får ta det opp med foreldrerepresentanten.

Hos oss pleide de å ha griller som vi kunne legge vår egen mat på.

Anonymous poster hash: 66d59...624
Skrevet

Hvis pengene går til fau er det vel greit å betale for pølsene

Skrevet

Det spørs jo på eierskapet i bhg da!

Er bhg foreldreeid, så ordner foreldrene opp og arrangerer.

Er den privateid, så er det eierne som skal ordne til.

Er den kommunal, så er jeg jammen ikke sikker. Da må styrer ordne til på vegne av kommunen, mener jeg.

Anonymous poster hash: 384f9...9a0

Skrevet

Egne redskap? Blomster? Nei nei... De burde kjøot inn blomster om de ville plante.. Og redskap burde de absolutt stille med selv? Og hvorfor må man spise der? Bedre å bare bli ferdig med det en skal og komme seg hjem?

Anonymous poster hash: 54586...a23

Skrevet

I barnehagen vår regner de time-antall på dugnad. Alle må legge inn tre timer pr barn, og de ansatte holder regnskap.. Servering var det ikke av noe slag.

Anonymous poster hash: 289e1...0ec

Skrevet

Redskaper er det spm ol vi kunne ta med om det var dugnad ute. Helt greit syns jeg, syns barnehagen skal slippe å kjøpe mange river om de i det daglige bare har bruk for en. Bedre de bruker penger på ungene.

Ta med blomster har jeg ikke vært borti, men for min del kunne jeg gjerne gjort det. Vet ungene er ivrige me då plante og stelle plantene i barnehagen, ytterst få blomster som blir ødelagt der. Nå sår de ofte i barnehagen, og dt som kommer ut i bed. Så ungene passer nok litt mere på da.

Kaker hører til på dugnad, det henger som oftes lapp i barnehagen om noen har mulighet til å bake. Om ingen kan så ordner barnehagen det. Noen ganger har også barnehagen bakt med barna, så ikke alltid vi foreldre må bake heller. Frukt og kaffe stiller barnehagen med.

Anonymous poster hash: d04c6...3a4

Skrevet

Men i alle dager. Det var veldig spesielt. I vår barnehage stiller de alltid med grillmat på vårdugnaden, og pizzaer/brødmat på vinterdugnaden. Det eneste de spør om noen kan ta med er en henger, og om noen kan dra på fyllinga. Da får de selvsagt dekket utgifter på drivstoff.

Foreldreeid barnehage.

Anonymous poster hash: a7db9...b84

Skrevet

Dette er en kommunal bhg, og har ikke så god råd. Pølsene kostet 10kr så det var jo ikke så ille. Og kaffe og kaker var gratis, så jeg slapp heldigvis å kjøpe igjen min egen kake 😜

Jeg er jo helt ny i dugnadsverdenen, så jeg trodde at de ansatte også skulle være med, men de låste bygget og dro på personalmøte! De hadde skrevet en ønskeliste over hva de ville ha gjort, da...

Ser at det er omtrent like mange varianter av dugnad som det er bhg... 😊 men de som krevde 3t pr barn hørtes ganske kjipe ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...