Gå til innhold

Ukeshandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som driver med ukeshandling, hvordan gjør dere med brød?

Her går det opp mot et halv brød om dagen, og vi har ikke fryser til å fryse ned brød for hele uka.

Anonymous poster hash: 82040...7b3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baker brød selv og baker ett brød hver kveld. :)

Anonymous poster hash: 02c05...dc2

Skrevet

Jeg baker brød selv, men bare en gang i uka. Men jeg har fryser...

Skrevet

Handler alt for en uke med unntak av brød og grønnsaker.
Er butikk rett ved siden av SFO så tar en kort tur innom der etter levering på morgenen dersom vi trenger.

Anonymous poster hash: f534f...6fb
Skrevet

De fleste voksne mennesker har vell fryser, i det minste en liten en i kjøleskapet?

Anonymous poster hash: 83348...0fd
Skrevet

Joda, men fyller jo hele med brød om jeg skulle handla en gang i uka. Lyst til å ha plass til andre ting og ;)

HI

Skrevet

Handler inn alt annet vi skal ha og sper på med brød og annet ferskt. Som fisk ol.

Anonymous poster hash: 4f4b3...6cc

Skrevet

Her går det mellom 1,5 og 2 brød i døgnet (4 barn mellom 6 og 14 år).

Jeg baker 6 brød i uka (baker 3 stk i slengen) og resten er kjøpebrød.

For å kunne ukehandle og handle inn mat på tilbud er fryseplass høyt prioritert. Vi har et fryseskap og en stor dyp fryser i kjelleren.

Anonymous poster hash: 60d56...bf7
Skrevet

Fryser er et MUST når man skal ukeshandle :)

Anonymous poster hash: 6ba3d...2ee

Skrevet

ønsket meg fryser til jul. halve frysen er full av brød, noe hjemme bakt, noe kjøpt. stor handler kjøtt & mye tør varer i sverige en gang i mnd når vi besøker sviger familien. hadde ikke klart å uke handle uten fryser. veldig greit å kunne kjøpe større mengder med brød & kjøtt/fisk når det er billig, eller vi er et sted med godt utvalg.

Anonymous poster hash: 4f288...c77
Skrevet

Hvilke voksne familiefolk har ikke fryser?? Er jo helt avhengig av stor nok fryser for å kunne handle inn middager, og baker 4 brød i slengen i tillegg til andre bakevarer som er greit å ha i frysern. Trodde det var kun unge, single folk som lever slik med småhandling og kjøpbrød!

Anonymous poster hash: 8660b...fec

Skrevet

Vi fyller på. Vi må alltid fylle på med ulike matvarer uansett. Her går det minst 1 brød, 2-3 liter melk og 5-7 frukter for dagen, så det sier seg selv at det må påfyll til ;)

Anonymous poster hash: 6e4c3...dbe
Skrevet

For å kunne ukehandle og handle inn mat på tilbud er fryseplass høyt prioritert. Vi har et fryseskap og en stor dyp fryser i kjelleren.

Hvilken oppskrift bruker du på brødene dine?

Anonymous poster hash: 04476...c79

Skrevet

Vi kjøper strengt nødvendige ting et par ganger i uka utenom storhandlingen. Da går det stort sett i brød, melk, evt noe frukt. 

Anonymous poster hash: fa3d1...0c0
Skrevet

Hvilke voksne familiefolk har ikke fryser?? Er jo helt avhengig av stor nok fryser for å kunne handle inn middager, og baker 4 brød i slengen i tillegg til andre bakevarer som er greit å ha i frysern. Trodde det var kun unge, single folk som lever slik med småhandling og kjøpbrød!Anonymous poster hash: 8660b...fec

Noen av oss bor i mindre leiligheter hvor det ikke er plass til store frysere. Vi har kombiskap med liten fryser, det går helt greit. Vi ukeshandler riktignok ikke, men gjør to innkjøp i uka isteden og baker brød selv annenhver dag. Frossent og tint brød smaker uansett ikke godt.

Anonymous poster hash: 15e27...161

Skrevet

Her bakes det brød ca en gang i uken, billigere og vet hva vi får i oss :)

Anonymous poster hash: 44dbc...b1a

Skrevet

Hvilken oppskrift bruker du på brødene dine?

Anonymous poster hash: 04476...c79

Jeg veier opp 2 kg mel, blander sammen av det jeg måtte ha i hus.

14 dl lunkent vann

1 dl melk (synes skorpa blir mykere med litt melk i deigen)

Noen skjeer søtt for hevingens skyld (honning, sirup eller sukker)

Et par teskjeer salt

Gjær

Et par spiseskjeer Idun luftigere bakst

Blir en klissete deig.

Hever ca en time

Fordeler i tre former og hever 15-20 min til

Steker nederst i ovnen i ca en time, 200 grader varmluft.

Skrevet

Hvilke voksne familiefolk har ikke fryser?? Er jo helt avhengig av stor nok fryser for å kunne handle inn middager, og baker 4 brød i slengen i tillegg til andre bakevarer som er greit å ha i frysern. Trodde det var kun unge, single folk som lever slik med småhandling og kjøpbrød!

Liten leilighet ;) Eneste stedet det er fysisk plass til fryser er midt på stuegulvet ;)

Skrevet

vi baker brød i helgene. spiser mest knekkebrød i uka:-)

Anonymous poster hash: 25315...d68

Skrevet

Det finnes da mange voksne folk som ikke har fryser! Er ikke alle som vil ha fryser.

Vi har nettopp fått en fryser da mine foreldre syntes det var for ille å ikke ha det. De kom med sin gamle da de kjøpte ny. Det eneste som er i hele fryseren er ispinner til ungene etter at isbilen kom forbi.

Anonymous poster hash: ad648...fa2

Skrevet

Tror det er vanskelig å ukeshandle uten fryser. Vi handler mye på tilbud og fryser til senere. 

Skrevet

Tror det er vanskelig å ukeshandle uten fryser. Vi handler mye på tilbud og fryser til senere.

Signerer.
Skrevet

Vel, jeg er voksen OG har fryser (to til og med) men jeh har aldri fryst ett brød i hele mitt liv. Brød er best ferskt, og det tar meg fem minutter å stikke innom butikken å plukke med et brød og annet vi eventuelt mangler.

Anonymous poster hash: 492f5...b3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...