Gå til innhold

Sjekker jordmor etter hjertelyd i uke 12?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på tidlig ultralyd uke 9+4. Tok det utvendig og alt så greit ut.

Etter å ha lest en tråd her nå ble jeg plutselig veldig engstelig for MA, og lurer på om jeg kan få jordmor til å sjekke etter hjertelyd for meg?

Anonymous poster hash: eb408...77d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan spørre men de fleste har retningslinjer om å gjøre det senere. Min jordmor gjør det ikke før etter uke 16, men er heller ikke vanlig her å gå til jordmor før uke 16. Man er en gang hos fastlegen før da men fastlegen min sjekker ikke hjertelyd før uke 15. Hjertelyden er vanskelig å finne i uke 12, livmora ligger ennå mest bak symfysen, spesielt i første svangerskapet. Så om jordmor el lege ikke finner hjertet i uke 12 så kan alt være i orden men at den gravide får panikk. Om du er 200% sikker på at du vil være rolig om jordmor ikke finner hjertet i uke 12 så spør, hvis du vil bli bekymret så ikke spør. Og du virker bekymret allerede? Hvorfor hadde du tidlig ul?

Anonymous poster hash: e972e...2f4

Skrevet

Legen min sa at uke 12 vil de bare finne hjertelyd med UL

Anonymous poster hash: 2a608...241

Skrevet

Mange plasser sjekker de ikke det så tidlig siden det er vanskelig å finne og kan skape mye mer bekymring enn nødvendig. Jordmor sjekket ikke hjertelyd før jeg var nesten 17 uker her og fastlegen sa det var heller ikke aktuelt tidligere. 

Anonymous poster hash: 691ca...e92
Skrevet

Legen min sjekket (og fant) i uke 12 med alle tre :-)

Anonymous poster hash: 6820f...ab1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...