Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Far nekter å endre barnas adresse i folkeregisteret, enda de har bodd med meg på ny adresse i 5 uker (begge må skrive inn endring i bosted for barna via folkeregisteret), og han møter ikke opp på meklingsmøter, men reiser bort på gutteturer og på jobb i stedet. Ikke har han gitt meg ei krone for hverken barnehagepenger eller livsopphold for barna heller.Jeg jobber litt, studerer 100%, og er ikke sånnsett ute etter pengene, men har jo lyst på det jeg faktisk har krav på, for å kunne forsørge ungene best mulig. Er litt fortvilet nå. Min adresse ble registrert endret 1 uke etter utflytting.Får jeg noen etterbetalinger når jeg har flere vitner på at barna flyttet med meg og bor hos meg? Hvordan blir det framover i fht til det å ikke møte opp på mekling fra fars side? Håper på mange svar. Fortvilet og stresset alenemor til 3.... Anonymous poster hash: 79293...fd4
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Aner ikke når det gjelder det du spør om. Men hvis du har barn i skolealder å har flyttet ut fra fars skolekrets så får ikke barnet/barna byttet skole siden de har bostedsadresse hos ham. Vet av flere som har opplevd det du gjør nå men de har måttet gå rettens vei for å få byttet bosted på barna. Lykke til😊 Anonymous poster hash: e1302...f0e
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Du kan jo ta kontakt med nav og forklare situasjonen? Kanskje de har noen tips? Du er jo neppe den eneste som har vært borti dette problemet. Men så vidt jeg vet så må du ha en meklingsattest og barna din adresse. Men endring av folkeregistert adresse, kan ikke det gjøres på nett? Må far også gjøre det på nett? Anonymous poster hash: 660d0...44f
Gjest marie-s Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Får du ikke meklingsattest dersom du møter og han velger å ikke møte opp så lenge han ikke har gyldig grunn for å ikke møte?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Meklingsattest får du selv om far ikke møter opp. Når han blir kalt inn til meklingsmøte og ikke kommer får du en meklingsattest hvor den fordelingen av barna du oppgir blir skrevet ned. Så må barna melde flytting, når far nekter å skrive under må du ordne det på andre måter. Ring folkeregisteret og spør hvordan du skal gå frem, du må ha underskrift fra vitner på at barna bor hos deg. Er litt usikker på om det er et eget skjema de har, men jeg har skrevet under på noe sånt for en nabo her. Barna var her i gata og lekte hele tiden, men den andre foreldren nektet å skrive under på at barna bodde mest hos den forelderen som bodde i nabohuset her. Da skrev jeg og et par naboer til under på at vi så barna her i gata daglig, også skrev de under i barnehagen tror jeg, hvem som leverte og hentet hver dag. Det ordner seg uten underskrift fra far også, det blir bare litt mer jobb for deg. Anonymous poster hash: bdc82...6e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå