Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Blir gal. Voknet opp med hevelse i halve trynet og smerter jeg ikke trodde var mulig å få av en tann... Men jeg har ikke råd til egenandel på nesten 3000kr pr tann for å få de vekk. . Prøvde å få lov å betale over 2 ganger av tannlegen. . Men nei. . Så i løp av denne mnd er dette 3 gang det skjer. Gått på 2 antibiotika kurer, og nå er det vist pån igjen... 😥 sykt irriterende at det skal være så dyrt hos tannlege! !! Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Det er ikke noen du kan låne penger av til egenandelen da? Du har jo snart brukt 1/3 av egenandelen på egenandel hos lege og antibiotikakurer. Anonymous poster hash: 8b494...5cb
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Det er sant :/ nei har ingen jeg kan låne av.. å er så klart alenemor. . Bestilte tur til meg og jenta min før dette med tenne begynte. . Så har ikke en krone i Til overs.. ellers blir det ikke annet enn vann på datteren min når vi er på tur .å det går jo ikke.. så får vel bite tenna sammen.. bokstavelig talt😂 huff så tragisk og komisk på en gang. Vi skal inn til rikshospitalet imorgen, for jenta min skal operere vekk en kul på hodet. Passer bra at jeg kommer helt skeiv i trynet ,siklende og fæl. 😂 Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2
Pobie Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Da jeg var arbeidsledig ble tannlegeregningen dekket av sosialkontoret. Kanskje du kan spørre dem om det er mulighet for det? Du må vise lønnsslipper og kontoutskrifter osv for å bevise at du ikke har råd. Evt ta ut et lite lån eller skaff deg kredittkort. Blir dyrere i lengden pga renter, men du kan jo ikke gå og plages.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Ja kan jo bruke et av kredittkortene da.. er bare redd for at jeg ikke skal klare å betale tilbake. . Men alt går jo. Burde nesten bare gjort det med en gang dette startet. Fy Satan så vondt. Eheh Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 3000 pr tann ? Det var himla dyrt. Jeg betalte 2500 sist og da fjernet jeg en visdomstann,borret og fikk midlertidig fylling i en jeksel jeg må rotfylle og fjernet tannsten. Anonymous poster hash: 76690...920
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Gå til tannlege. Ved hevelse kan det være en stor byll, infeksjoner kan spre seg og byllen kan sprekke. Utgiftene øker for hver dag du venter! Anonymous poster hash: 01e19...49b
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Har du latt være å betale tidligere, siden du ikke får delt opp regningen? Eller er du helt ny hos denne tannlegen? Dersom du har vært pasient der en stund og alltid betalt er det merkelig om tannlegen ikke lar deg dele opp. Har du prøvd et annet sted? Anonymous poster hash: 516bd...dfa
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Nei har aldri vært hos den tannlegen her før. Den jeg pleier å bruke kunne ikke operere ut. Så ble henvist til en annen. Å da vi skulle sette opp tine,fikk jeg beskjed om å regne 3000 pr tann :/ HI Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 Det er sant :/ nei har ingen jeg kan låne av.. å er så klart alenemor. . Bestilte tur til meg og jenta min før dette med tenne begynte. . Så har ikke en krone i Til overs.. ellers blir det ikke annet enn vann på datteren min når vi er på tur .å det går jo ikke.. så får vel bite tenna sammen.. bokstavelig talt huff så tragisk og komisk på en gang. Vi skal inn til rikshospitalet imorgen, for jenta min skal operere vekk en kul på hodet. Passer bra at jeg kommer helt skeiv i trynet ,siklende og fæl. Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2 Hva skal hun med annet enn vann? Vann er det beste å drikke. Det gjelder deg også. Hold deg til vann, du også. Så har du råd, såvidt jeg forstår dette innlegget? Hvis du snakker om sulting, så er det du som skal gå for vann og lut, ikke datteren din. Så har du råd likevel, jo. Hvis jeg har forstått deg riktig. Anonymous poster hash: c2bcb...fa4
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 Nei har aldri vært hos den tannlegen her før. Den jeg pleier å bruke kunne ikke operere ut. Så ble henvist til en annen. Å da vi skulle sette opp tine,fikk jeg beskjed om å regne 3000 pr tann :/ HI Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2 Hvis den skal fjernes kirurgisk mener jeg du får refundert en del. Ville hørt med en annen tannlege. Flere "vanlige" tannleger er flinke med kirurgisk fjerning av visdomstenner. Bor du nær en storby med tannlegehøyskole kan du prøve der. Anonymous poster hash: 516bd...dfa
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #12 Skrevet 5. mai 2015 Det er sant :/ nei har ingen jeg kan låne av.. å er så klart alenemor. . Bestilte tur til meg og jenta min før dette med tenne begynte. . Så har ikke en krone iTil overs.. ellers blir det ikke annet enn vann på datteren min når vi er på tur .å det går jo ikke.. så får vel bite tenna sammen.. bokstavelig talt huff så tragisk og komisk på en gang. Vi skal inn til rikshospitalet imorgen, for jenta min skal operere vekk en kul på hodet. Passer bra at jeg kommer helt skeiv i trynet ,siklende og fæl. Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2 Hva skal hun med annet enn vann? Vann er det beste å drikke. Det gjelder deg også. Hold deg til vann, du også. Så har du råd, såvidt jeg forstår dette innlegget?Hvis du snakker om sulting, så er det du som skal gå for vann og lut, ikke datteren din. Så har du råd likevel, jo. Hvis jeg har forstått deg riktig. Anonymous poster hash: c2bcb...fa4 Alså, det sier seg vel selv at jeg ikke sitter å spiser god mat eller drar på utflukter, mens datteren min sitter igjen på hotellet med en flaske vann! Du må jo være ute etter å starte en krangel som skriver noe så dumt, i og med smertene jeg har nå,og at jeg gruer meg til operasjonen datteren min skal igjennom, så er jeg ikke den du vil krangle med nå! Jeg skrev at jeg betalte for turen før,FØR dette med tanna begynte. Å som alenemor er 3000kr j*vlig mye penger, så ferie budsjettet sprekker om jeg bruker 3000kr på megselv! Jeg ønsket at barnet mitt skal få en super feire ,derfor må jeg bare holde ut,men det er stans vondt ! Å det er faktisk sykt at det skal være så dyrt med tannlege . Var det noe mer? Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #13 Skrevet 5. mai 2015 Det er sant :/ nei har ingen jeg kan låne av.. å er så klart alenemor. . Bestilte tur til meg og jenta min før dette med tenne begynte. . Så har ikke en krone iTil overs.. ellers blir det ikke annet enn vann på datteren min når vi er på tur .å det går jo ikke.. så får vel bite tenna sammen.. bokstavelig talt huff så tragisk og komisk på en gang. Vi skal inn til rikshospitalet imorgen, for jenta min skal operere vekk en kul på hodet. Passer bra at jeg kommer helt skeiv i trynet ,siklende og fæl. Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2 Hva skal hun med annet enn vann? Vann er det beste å drikke. Det gjelder deg også. Hold deg til vann, du også. Så har du råd, såvidt jeg forstår dette innlegget?Hvis du snakker om sulting, så er det du som skal gå for vann og lut, ikke datteren din. Så har du råd likevel, jo. Hvis jeg har forstått deg riktig. Anonymous poster hash: c2bcb...fa4 Alså, det sier seg vel selv at jeg ikke sitter å spiser god mat eller drar på utflukter, mens datteren min sitter igjen på hotellet med en flaske vann! Du må jo være ute etter å starte en krangel som skriver noe så dumt, i og med smertene jeg har nå,og at jeg gruer meg til operasjonen datteren min skal igjennom, så er jeg ikke den du vil krangle med nå! Jeg skrev at jeg betalte for turen før,FØR dette med tanna begynte. Å som alenemor er 3000kr j*vlig mye penger, så ferie budsjettet sprekker om jeg bruker 3000kr på megselv! Jeg ønsket at barnet mitt skal få en super feire ,derfor må jeg bare holde ut,men det er stans vondt ! Å det er faktisk sykt at det skal være så dyrt med tannlege . Var det noe mer? Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2 Hmm, tja, ja, kanskje en ting til. Annet enn vann kan også gjøre det dyrere i fremtiden - hos tannlegen. Og enda en ting. Det er lov å ta en tur på NAV-kontoret og høre om du kan få dekket summen. Det verste du får, er avslag. Jeg vil tro det er bedre enn å skrive her inne, litt mer hjelpsomt. Og skulle du få avslag, så er det jo noen som har tipset om kredittkort. Mange har det sånn at man ikke betaler renter de første f.eks 3 mnd, så om du tar opp lån på 3000 kr, så betaler du alt du kan de tre første månedene og skulle du ikke klare å betale hele, er det uansett ikke den største summen du sitter igjen med som det løper renter på. Tar du til deg rådene du får her, eller er det bare meningen å klage? Anonymous poster hash: c2bcb...fa4
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #14 Skrevet 5. mai 2015 Det er sant :/ nei har ingen jeg kan låne av.. å er så klart alenemor. . Bestilte tur til meg og jenta min før dette med tenne begynte. . Så har ikke en krone iTil overs.. ellers blir det ikke annet enn vann på datteren min når vi er på tur .å det går jo ikke.. så får vel bite tenna sammen.. bokstavelig talt huff så tragisk og komisk på en gang. Vi skal inn til rikshospitalet imorgen, for jenta min skal operere vekk en kul på hodet. Passer bra at jeg kommer helt skeiv i trynet ,siklende og fæl. Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2 Hva skal hun med annet enn vann? Vann er det beste å drikke. Det gjelder deg også. Hold deg til vann, du også. Så har du råd, såvidt jeg forstår dette innlegget?Hvis du snakker om sulting, så er det du som skal gå for vann og lut, ikke datteren din. Så har du råd likevel, jo. Hvis jeg har forstått deg riktig. Anonymous poster hash: c2bcb...fa4 Alså, det sier seg vel selv at jeg ikke sitter å spiser god mat eller drar på utflukter, mens datteren min sitter igjen på hotellet med en flaske vann! Du må jo være ute etter å starte en krangel som skriver noe så dumt, i og med smertene jeg har nå,og at jeg gruer meg til operasjonen datteren min skal igjennom, så er jeg ikke den du vil krangle med nå! Jeg skrev at jeg betalte for turen før,FØR dette med tanna begynte. Å som alenemor er 3000kr j*vlig mye penger, så ferie budsjettet sprekker om jeg bruker 3000kr på megselv! Jeg ønsket at barnet mitt skal få en super feire ,derfor må jeg bare holde ut,men det er stans vondt ! Å det er faktisk sykt at det skal være så dyrt med tannlege . Var det noe mer?Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2 Hmm, tja, ja, kanskje en ting til. Annet enn vann kan også gjøre det dyrere i fremtiden - hos tannlegen. Og enda en ting. Det er lov å ta en tur på NAV-kontoret og høre om du kan få dekket summen. Det verste du får, er avslag. Jeg vil tro det er bedre enn å skrive her inne, litt mer hjelpsomt. Og skulle du få avslag, så er det jo noen som har tipset om kredittkort. Mange har det sånn at man ikke betaler renter de første f.eks 3 mnd, så om du tar opp lån på 3000 kr, så betaler du alt du kan de tre første månedene og skulle du ikke klare å betale hele, er det uansett ikke den største summen du sitter igjen med som det løper renter på. Tar du til deg rådene du får her, eller er det bare meningen å klage? Anonymous poster hash: c2bcb...fa4 Ærlig talt. Tror du visdomstenner har noe med at jeg eventuelt drikker annet enn vann? Ha ha!!!! Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #15 Skrevet 5. mai 2015 Det er sant :/ nei har ingen jeg kan låne av.. å er så klart alenemor. . Bestilte tur til meg og jenta min før dette med tenne begynte. . Så har ikke en krone iTil overs.. ellers blir det ikke annet enn vann på datteren min når vi er på tur .å det går jo ikke.. så får vel bite tenna sammen.. bokstavelig talt huff så tragisk og komisk på en gang. Vi skal inn til rikshospitalet imorgen, for jenta min skal operere vekk en kul på hodet. Passer bra at jeg kommer helt skeiv i trynet ,siklende og fæl. Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2 Hva skal hun med annet enn vann? Vann er det beste å drikke. Det gjelder deg også. Hold deg til vann, du også. Så har du råd, såvidt jeg forstår dette innlegget?Hvis du snakker om sulting, så er det du som skal gå for vann og lut, ikke datteren din. Så har du råd likevel, jo. Hvis jeg har forstått deg riktig. Anonymous poster hash: c2bcb...fa4 Alså, det sier seg vel selv at jeg ikke sitter å spiser god mat eller drar på utflukter, mens datteren min sitter igjen på hotellet med en flaske vann! Du må jo være ute etter å starte en krangel som skriver noe så dumt, i og med smertene jeg har nå,og at jeg gruer meg til operasjonen datteren min skal igjennom, så er jeg ikke den du vil krangle med nå! Jeg skrev at jeg betalte for turen før,FØR dette med tanna begynte. Å som alenemor er 3000kr j*vlig mye penger, så ferie budsjettet sprekker om jeg bruker 3000kr på megselv! Jeg ønsket at barnet mitt skal få en super feire ,derfor må jeg bare holde ut,men det er stans vondt ! Å det er faktisk sykt at det skal være så dyrt med tannlege . Var det noe mer?Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2 Hmm, tja, ja, kanskje en ting til. Annet enn vann kan også gjøre det dyrere i fremtiden - hos tannlegen. Og enda en ting. Det er lov å ta en tur på NAV-kontoret og høre om du kan få dekket summen. Det verste du får, er avslag. Jeg vil tro det er bedre enn å skrive her inne, litt mer hjelpsomt. Og skulle du få avslag, så er det jo noen som har tipset om kredittkort. Mange har det sånn at man ikke betaler renter de første f.eks 3 mnd, så om du tar opp lån på 3000 kr, så betaler du alt du kan de tre første månedene og skulle du ikke klare å betale hele, er det uansett ikke den største summen du sitter igjen med som det løper renter på. Tar du til deg rådene du får her, eller er det bare meningen å klage? Anonymous poster hash: c2bcb...fa4 Ærlig talt. Tror du visdomstenner har noe med at jeg eventuelt drikker annet enn vann? Ha ha!!!! Anonymous poster hash: 7dcc1...8f2 Neida, jeg tenker på fremtidige karius-problemer. Emaljeskader. Tannkjøttplager/lidelser. Jeg må selv trekke mine visdomstenner (har trukket to til nå pga smerter), da jeg ikke har plass til dem. Det er ingen uvanlig ting. Jeg vet ikke hva dine problemer skyldes, men om du er hoven, høres det ut som rotbetennelse? Jeg fikk i hvert fall byll en gang pga det (ikke i visdomstann). Det var grusomt, og tannen var faktisk blitt skadet under et fall/slag da jeg var liten, som ødela nerven eller noe slikt. Ga ikke plager før i voksen alder da, og jeg fikk diger byll i ganen og langs kinnbeinet. Jeg måtte forresten ut med 5500 for å rotfylle. Mangler krone, det koster også, og setter jeg ikke krone, må jeg trolig rotfylle på nytt før eller siden. Enklere å trekke tennene (noe de ofte gjør med visdomstenner med hull eller skader). Så du har ikke noe å si til det andre jeg skrev? Anonymous poster hash: c2bcb...fa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå