Gå til innhold

Hva gjør en nevrolog?:-S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er henvist til nevrolog pga smerter i bryst/brystkassen med div.andre symptomer.

Er det noen som vet hva man gjør der?:-S

Kan man regne med å få tatt røntgen?

Anonymous poster hash: d9583...b87
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjernen

Anonymous poster hash: f8dbb...5e6

Skrevet

Som nevrolog er du lege med spesialisering på sykdommer i nervesystemet.

Anonymous poster hash: 7000d...db3
Skrevet

hjerne?:P

ja skjønner at det er nervesystemet:P blond er jeg, men.........

men akkurat HVA gjør de med meg som pasient?(er sikkert forskjell fra lege til lege da....)

Skrevet

Blodprøve, spinalprøve, MR osv..Kommer an på hva vedkommende mistenker :)

Anonymous poster hash: 91040...8ef
Skrevet

De tester bl.a reflekser, sensibilitet, nervehastigheten, innervasjon av muskler osv.

Anonymous poster hash: df83a...464

Skrevet

nå følte jeg for å Google spinal(er ikke det vooooondt)......

Var ei som sa jeg måtte ha rent og pent undertøy, men må man virkelig strippe av seg alt av klær??

Skrevet

Nevrologene er legestandens nerder. Treige, trøtte og late.

Anonymous poster hash: a1e6f...87f

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Er henvist til nevrolog pga smerter i bryst/brystkassen med div.andre symptomer.

Er det noen som vet hva man gjør der?:-S

Kan man regne med å få tatt røntgen?

Kardiolog du mener kanskje?

Skrevet

Når jeg ble akutt innlagt på nevrologisk avdeling fordi øyelegen oppdsget et stort ødem i ene synsnerven så var det første de gjorde en ekg. De fryktet blodpropp, hjerneslag eller noe sånt. Så blodprøver, så mr, så masse banking og klyping for å sjekke reflesker, så en spinalprøve, en til mr, ct, en test jeg ikke husker hva heter, og mange samtaler. De fant forsåvidt ingenting. Jeg skal til en nevrolog i neste uke men det er migreneutredning. Hakke peiling på hva som skjer da men har skjønt det sånn at den bankingen og klypingen for å sjekke reflekser gjøres ofte. Migrene kan man ikke finne ved en test så blir vel en samtale iallefall.

Vet ikke hva en nevrolog vil gjøre med deg.

Anonymous poster hash: c96f8...082

Skrevet

nei, nevrolog.....

Har tatt ekg som var fin, treningsekg...og ultralyd av hjertet(men jeg var gravid da så var ikke ALT de så)...

Nå mener de at det KAN være nerver....så, ja jeg er spent, jeg kan i alle fall ikke fortsette i dette smerteh*******

Skrevet

Hvis du bare skal dit for smerter i brystet, vil han ikke ta noe spinalprøve av deg så slapp av! ;) en spinalpunksjon er forresten lignende til en epidural.

Ja, for å undersøke deg skikkelig, bør du sitte i undertøy. Ellers kan han ikke se kroppen din. Inspeksjon er en viktig del av undersøkelsen. Han ser f,eks etter asymmetri, skeivheter, feilstillinger, muskelforskjell osv. For å teste det jeg nevnte ovenfor må du også sitte i undertøyet. Vanskelig å teste ellers. Men igjen slapp av. Han er profesjonell og er vant å se folk i trusen hver dag. Han tenker absolutt ikke over det.

Skrevet

okei, takk for svar:-) Greit å vite sånn ca.iallefall hva som kommer til å skje...men MR etc. er det vell sikkert ventetid på, om man er så heldig da å få det, jeg har blitt avvist på det før(de ville heller sende meg i mammografi..:?!?)

Skrevet

MR får du nok egen time til, ja dersom han mener du bør ta det. Kan være litt ventetid.

Skrevet

uff kjenner jeg gruer meg litt her, sitte i undertøyet, føler meg ikke som noe fotomodell rett etter fødsel, selv om jeg egentlig ikke skal klage, men uff, litt ekkelt å sitte på utstilling....selv om han kanskje som du sier, ikke tenker over det.....

Skrevet

En nevrolog jobber også mye med gamle mennesker så han har nok sett mye verre kropper enn din ;) ikke bekymre deg!

Skrevet

nå følte jeg for å Google spinal(er ikke det vooooondt)......

Var ei som sa jeg måtte ha rent og pent undertøy, men må man virkelig strippe av seg alt av klær??

Jeg måtte være i undertøyet når de skulle sjekke reflekser. Jeg hadde en spinalprøve uten bedøvelse og gruet meg noe veldig, jeg spurte om hvor vondt det er og da hjalp det ikke at nevrologen sa at noen hyler av smerte. Men det var ikke så ille, er vondere å ta en vanlig blodprøve i armen syns jeg. Og nevrologen bomma i ryggen min to ganger så hun måtte få en anestesilege til å stikke meg, så jeg ble stukket tre ganger. Det som var grusomt var spinalhodepinen jeg fikk i en uke etterpå, den var tortur, verre enn min migrene. De skulle behandle det med noe som heter blood patch men den ble mislykket. Så om jeg skal ha en spinalpunksjon i gjen så er det ikke stikket jeg gruer meg til men dagene etter med grusom tortur hodepine. MEN ikke alle får spinalhodepine :) Om det er hjertet det er noe galt med så tviler jeg for at de skal sjekke spinalvæsken din, men kanskje sjekke trykket i hjernen. Eller jeg vet ikke :P

Anonymous poster hash: c96f8...082

Skrevet

uff det hørtes fælt ut:-S Håper virkelig ikke jeg skal ha spinalprøve. Fikk forresten epidural under første fødsel, og jeg plages enda 6 år!?!etter med bivirkninger pga de bommet!!!!derfor ble det null smertelindring denne gang!Spørs om jeg hadde turt å tatt spinalprøve pga dette.....

Skrevet

Det er ganske strenge indikasjoner for å ta spinalprøve siden det jo faktisk KAN oppstå komplikasjoner. Nå vet jeg ikke hvilke symptomer du ellers har, men er det bare brystsmerter, er det ingen grunn til en spinalprøve. Det vil ikke hjelpe noe videre så ikke bekymre deg unødvendig.

Skrevet

uff kjenner jeg gruer meg litt her, sitte i undertøyet, føler meg ikke som noe fotomodell rett etter fødsel, selv om jeg egentlig ikke skal klage, men uff, litt ekkelt å sitte på utstilling....selv om han kanskje som du sier, ikke tenker over det.....

Du har nylig født - dvs. du har vært naken og spriket med bena der nede, du har vært svett og sliten og blottet både oppe og nede. Å sitte i undertøyet blir jo ikke anderledes enn å gå på stranda ;)

Anonymous poster hash: 0e942...8ea

Skrevet

Hehehe måtte le litt nå ja😉Ja, jeg har jo spriket og alt det der, men jeg ville fremdeles foretrukket å gått til gynekolog😝 men det hjelper vell lite😝

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...