Gå til innhold

Dere med PCOS, ned i vekt og eggløsning tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fått diagnosen enda, men er rimelig sikker på at den kommer. Jeg har sakte men sikkert lagt kraftig på meg siden tenårene, og veide til slutt litt over 120 kg. Drømmen er å kunne bli gravid igjen... Men da må jeg ha eggløsning!

Har gått ned snart 15 kg, og skal ned myyyye mer. Går ganske bra heldigvis!

Men dere som har gjort dette før, hvor mye måtte dere ned før dere så noe til menstruasjon og eggløsninger?

Har prøvd medisiner og sånt for å få eggløsning, og de funker som krutt de, men vil uansett ned enda mer før jeg blir gravid igjen for helsa og barnets skyld. Bare lurer på om det er sjangs for å bli lettere gravid naturlig med mye mindre vekt. Og hvor mye andre har gått ned før det klaffet?

Har forøvrig et barn som jeg fikk da jeg var 19 år og mange kg lettere, og har senere mistet i SA. Så jeg kan bli gravid:) håper bare på flere sjangser i året med mange kg lettere:)

Anonymous poster hash: b1767...b2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pcos, og hos meg går veknedgang og eggløsning hånd i hånd. Merker veldig godt på kroppen når jeg veier for mye, og spiser usunt. Da har jeg tydelige tegn på eggløsning flere ganger etter hverandre. Tolker det som om at kroppen ikke greier å "slippe" egget, og setter i gang flere ganger. Når jeg går ned i vekt og spiser sunt kommer eggløsning og mensen regelmessig. Min lille ett-åring er et resultat av at mor hadde kommet seg ned i vekt, men fremdeles trodde at fruktbarheten ikke var noe særlig. En gang hvor vi ikke brukte noe prevensjon, og vips var lillegull et faktum :) Herlig overraskelse :)

Anonymous poster hash: cc931...63d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...