Gå til innhold

dere som har erfaring med jobbsøkerkurs hos nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere fortelle litt kort om dette? tok det lang tid før dere fikk jobb? Er det 6000kr man får i mellomtiden?

Hilsen ei som søker og søker, men kun får avslag, (da dette er min aller første jobb, som vil si null erfaring, og blir da alltid minst prioritert).

Anonymous poster hash: 09b6f...664

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært på slikt med praksisplass på slutten, hvor mye du får utbetalt fra nav Kommer ann på hvor mye de beregner det til jeg fikk dagpenger men det er jo ikke lik sum for alle.

Selve kurset var topp litt trått iblant men hadde noen superkule kursholdere, jeg har vært i samme jobb etter praksisen som jeg var i som praktikant.

Mange fikk fast jobb gjennom kurset.

Skrevet

Hvert på tre sånne kurs. Du får din egen data og da skal de 7 timene brukes til jobbsøking, gå rundt å levere søknader osv. Kursholdere hjelper til med cv og jobbsøknad hvis det trengs.

Dette gjentas hver dag til kurset er ferdig.

Er vel tre/fire stykker som fikk jobb inkludert meg selv, men kun pga egen innsats. Kurset er kjedelig og ting gjentas om og om igjen. Det er for å få folk opp om morgnen for å gi et ekstra dytt.

Er du ny på markedet så vil kurset være positiv for deg :)

Anonymous poster hash: 7b2f3...c78

Skrevet

Med mindre man bor i en stor by, er det svært begrenset hvor mange jobber man kan søke på... Syv timer tar det iallefall ikke...

Min oppfatning er at Nav er den etaten som har minst kunnskap om hvordan ting fungerer i den virkelige jobbverdenen...

Bemanningsbyråer ler av Nav!

Man skal IKKE ha en standard søknad liggende (jo, du kan ha en mal), hver søknad MÅ tilpasses jobben man søker på.

Man skal ikke søke på kreti og pleti, man skal søke der man har lyst og der man kan ha en sjanse på å få jobb. Forferdelig useriøst å spy ut søknader i hytt og vær...

Anonymous poster hash: 5bd81...266

Skrevet

Hvert på tre sånne kurs. Du får din egen data og da skal de 7 timene brukes til jobbsøking, gå rundt å levere søknader osv. Kursholdere hjelper til med cv og jobbsøknad hvis det trengs.

Dette gjentas hver dag til kurset er ferdig.

Er vel tre/fire stykker som fikk jobb inkludert meg selv, men kun pga egen innsats. Kurset er kjedelig og ting gjentas om og om igjen. Det er for å få folk opp om morgnen for å gi et ekstra dytt.

Er du ny på markedet så vil kurset være positiv for deg :)

Anonymous poster hash: 7b2f3...c78

Jøss, så bortkastet! Lærer man ikke å spisse søknaden og slike ting?

Anonymous poster hash: a3d40...0cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...