Gå til innhold

barneombud likestilling bitre mødre og fedre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff blir trist av all den drittslengingen av mødre og fedre.

Engasjerer meg litt i dette med 50/50 og spesielt da fedre som har ett så hat mot mor til sine barn.

Flere har kommentert i dagbladet idag at barnet må bo der det er sikrest økonomisk og at mor ikke må få bidrag for å klare å få det til å gå rundt.

Men har noen tenkt på også mennene at det er som oftest mor som jobber deltid for å ta av seg hus og hjem? Dermed naturlig at mor for hovedomsorgen for hun har ofret det for barna. Også det er fremdeles ikke lik lønn for likt arbeid. Menn tjener mer enn damer i samme stilling som vil gi menn en fordel når det kommer til den økonomiske biten.

Det fins alltid unntak av alt både på den ene og den andre siden.

Jeg vil hvertfall si at jeg skulle gjerne sagt fra meg bidraget men ønsker at min sønn skal ha godt av disse pengene da far ikke har mye kontakt.

Og hvorfor skal det settes større krav til hovedomsorgspersonen når det kommer til samvær. Der er allerede slik at hvis man saboterer svær så kan vedkommende få dagbøter.

Hvorfor er det ingen krav til samværforeldren at den personen har bare masse rettigheter men ingen plikter. Den personen kan bare drite i samvær komme inn og ut av livet til barna akkurat som det passer den.

Huff blir bare lei meg selv om det ikke gjelder meg på en måte..

Anonymous poster hash: dd258...215

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...