Gå til innhold

Kan jeg ta opp dette med barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått noen kommentarer fra barnehagen de siste par dagene om at jenta vår på 4 år har begynt å dytte og slå.. Og når de snakker til henne så blir hun veldig lei seg..

Jeg har snakket mye med henne, og får følelsen av at dette i hovedsak dreier seg om at hun føler det ikke hjelper å si ifra at noen av de andre barna ikke oppfører seg ordentlig osv, og at hun derfor heller dytter tilbake og tar igjen på den måten..

Men, før noen rekker å kommenter det: jeg tror IKKE at min jente er en uskyldig liten engel som aldri gjør noe galt, eller som aldri starter kranglingen og knuffingen!

Men jeg mistenker at mye av kranglingen og knuffingen mellom ungene kanskje rett og slett skyldes at de ikke blir sett og hørt nok..

Hvordan ta opp dette på en måte slik at jeg ikke fremstår som en mamma som bare vil unnskylde min egen engleunge??

Anonymous poster hash: f2653...3be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kanskje be om et møte? Når barna er såpass store tenker jeg at vold (knuffing, dytting, biting, osv,) er det "språket" de bruker når andre måter å kommunisere på ikke fører frem. Det gjelder for så vidt de fleste aldre tror jeg. Så det kan godt hende du er inne på noe der altså. Det er begrenset hva du som mor kan gjøre, når du ikke er tilstede og ser situasjonene. Man kan snakke med barna om hva som er greit og ikke, men hvordan man skal reagere er jo så situasjonsbestemt. Hvordan reagerer personalet når hun slår? Jeg ville prøvd å finne ut av om de møter henne med kjeft og straff eller om de møter henne med empati og forståelse. Prøver de å finne ut av hva som er drivkraften i hver enkelt situasjon? Du kjenner jo datteren din og vet hvordan hun er når hun er hjemme, så jeg ville stolt på magefølelsen min hvis jeg var deg.

Anonymous poster hash: 0b209...7d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...