Gå til innhold

Har du lurt mannen din og blitt gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare nysgjerrig på hvor vanlig dette er. Kamerat av min mann skal nå bli pappa. Og føler seg lurt. Hun har blitt "gravid på pillen"

Hvordan lurte du eventuelt mannen? Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: 27656...cbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble også gravid på pillen. Ikke lurte jeg mannen. Det kan faktisk skje.

Kompisen høres ut som en stor fjott.

Anonymous poster hash: c17cc...eba

Skrevet

Vet han at han er blitt lurt, eller bare tror han det? Det med pillen er jo litt tricky, f.eks. er det slett ikke alle som er klar over at litt lett diare gir dårligere beskyttelse og at de dermed kan bli gravid selv om de tar pillen hver eneste dag. Det kan være at kameraten til mannen din ikke er blitt lurt også.

Anonymous poster hash: a23df...49f
Skrevet

Nei. Men husk det er to sider av alle historier. Jeg gikk ikke på p-piller, dette visste han godt. Han brukte ikke kondom, jeg ble gravid og ville ikke ta abort (alltid vært imot abort, dette visste han også). Etterpå kjeftet han på meg fordi han følte seg "lurt". Har ikke sett noe til han siden, men forundrer meg ikke om han fortsatt drar samme historien når noen spør :-) 

Anonymous poster hash: 142dc...94f
Skrevet

Jeg BLE gravid på pilla, men tenkte absolutt ikke over at diare hadde noen innvirkning den gangen. Vi var begge 20 år. Be den kompisen din å vokse opp og ta ansvar i stedet for å sutre som en furten 3 åring!

Skrevet

De er sammen,og han plaprer rundt om at han føler seg lurt ? Spesielt.

Ikke sååå uvanlig at man blir gravid på pillen. Jeg ble det med sistemann,men lurte absolutt ikke mannen min. Vi er begge opplyste voksne som vet at p piller ikke er 100 % sikkert. Dersom menn i forhold absolutt ikke vil ha barn,får de bruke kondom i tillegg eller kappe strengen.

Anonymous poster hash: 75bf7...7c9

Skrevet

Er menn redde for å få barn bør de ta ansvar for prevensjon selv, p-piller er ikke 100 % sikkert. Har man omgangssyken, glemmer en pille eller bare er uheldig kan man bli gravid så lenge man har sex med motsatt kjønn i fruktbar alder. Menn som blir "lurt" til å bli pappa har seg selv å skylde etter min mening. Ikke alltid kvinnen bevisst prøver å lure en mann selv om hun blir gravid på p-piller.

Skrevet

Ingen prevensjon er 100% sikker. Det burde kameraten til din mann lære seg.

Skrevet

Og nei, jeg kunne aldri løyet for min mann.

Skrevet

Jeg ble gravid på p-pillen for mange år siden. Alltid tatt pillen til riktig tid og aldri glemt en. Det jeg ikke visste da var at effekten på pillen kunne bli dårligere når man går på antibiotika og vips var jeg gravid. Fant ikke ut at jeg var gravid før jeg fikk store blødninger og havnet på sykehus og det viste seg at "mensen" var en spontanabort. 

Anonymous poster hash: a91c7...33d
Skrevet

Planter rundt å planter rundt... Det var til oss han "luftet" tankene. Så spesielt syns jeg ikke det var. Kan høres ut som rene hotel Cæsar men han hadde fått et "nyss" av felles venninne om at hun kom til å slutte på pillen og nyheten kom et par Mnd senere. Som han sa trodde han aldri hun kunne ha gjort det. Men ble veldig skeptisk. Nyheten om positiv test og at "hun ikke viste hva hun følte" kom hånd i hånd

Skrevet

Jeg ble gravid med nr fire "på pilla". Jeg ville ha en til, mannen ville ikke og jeg sluttet å ta pilla uten å fortelle det. Alle er blitt servert historien om at jeg ble gravid tross prevensjon og den historien kommer jeg til å holde på.

Anonymous poster hash: aa9aa...967

Skrevet

Jo, jeg har nok det.

Var lei av en mann som stadig sa vi måtte vente litt til det og det og det var på plass.

Spurte hva han hadde sagt hvis det plutselig bare skjedde, og det var ikke noe problem og bare koselig. Bare litt tidligere enn han så på som ideelt.

Siden jeg begynte å dra meg mot andre halvdel av 30-åra, følte jeg det måtte skje NÅ hvis vi skulle rekke å få to.

Sluttet dermed på pillen uten å fortelle det, og ble gravid. Han ble kjempeglad men litt angstfull. Nå er han kjempestolt far til to før jeg er fylt 40.

Jeg hadde ikke gjort dette om forholdet var nytt, vi ikke visste om vi kom til å holde sammen, eller jeg visste han kom til å bli en dårlig far eller virkelig ikke ville dette.

Anonymous poster hash: db9ea...93d

Skrevet

Man kan bli gravid me de fleste prevansjonsmiddlene, til og med kondom, men de fleste unge menn tror at pillen er 100 % sikker! Snakk med han og fortell han at om han ikke ønsker barn bør han avstå fra sex!

Skrevet

Jeg ble gravid på p-pillen, tok den hver dag. Så var mannen sin sperm, så elendig at han egentlig ikke kunne gjøre noen gravide. Så det var virkelig et mirakel. Fikk et barn til med han og, og en lege som var svært entusiastisk over at det var mulig.

Han har prøvd i 5 år med den nye konen, men det går ikke. Og hun har 3 barn fra før, og alltid blitt lett gravid.

Anonymous poster hash: a4028...c42
Skrevet

Jeg gikk tom rundt helligdag/ferie, var ingen apotek åpne i nærheten. Tok sjangsen på at det gikk greit, uten å fortelle mannen. 
Vips, så var jeg gravid. Heelt min egen feil, men trodde virkelig ikke jeg kunne bli gravid så kjapt... 

Anonymous poster hash: 1be42...2c2
Skrevet

Lurt? Om han ikke vil ha barn putter han på kondom,lr steriliserer seg! Er faktisk ikke bare dama som har et ansvar.

Skrevet

Nei er du gal! Jeg er et menneske som er en god mor, en god mor tvinger ikke et barn inn i en verden der den ene forelderen ikke ønsket seg.

Anonymous poster hash: 5e042...831
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 7ce26...639

• 3 uker senere...
Skrevet

Ja... Men han ble glad

Skrevet

Synes det er veldig spesielt at så mange jenter blir "gravide på pilla".

Ja, jeg skjønner at det kan skje, men det er nok aaaaalt for mange jenter som lyver om det!

Anonymous poster hash: a05dc...4fa

Skrevet

Ja, jeg skjønner at det kan skje, men det er nok aaaaalt for mange jenter som lyver om det!

Helt enig... Burde vel være en advarsel på pakkene at sjansen er mye større enn hva det sies 😂

Skrevet

Helt enig... Burde vel være en advarsel på pakkene at sjansen er mye større enn hva det sies 😂

Ppiller regnes vel for å være 99.9% sikre.

Dvs at i løpet av ett år blir en av 1000 brukere gravide.

I Norge er det rundt 30.000 jenter i hvert årskull.

For enkelhetens skyld, så kan vi tenke oss at alle kvinner mellom 20 og 35 bruker ppiller. Altså 15 årskull (flere årskull bruker jo ppilla, men ved å si 15 årskull kan vi tenke oss at antallet kvinner på ppilla blir omtrent riktig, da jo ikke alle kvinner i alderen 20-35 har et aktivt sexliv).

15 årskull med 30.000 kvinner pr kull gir 450.000 brukere av ppiller.

1 av 1000 blir gravide i løpet av ett år. Noe som vil si 450 kvinner i Norge.

Jeg synes det er rart vi ikke hører om flere jeg.

Hilsen ei som ble gravid på ppilla. Til mannens store glede, da det var jeg som ville vente, ikke ham. 😊

Anonymous poster hash: f4111...dd5

Skrevet

Ppiller regnes vel for å være 99.9% sikre.

Dvs at i løpet av ett år blir en av 1000 brukere gravide.

I Norge er det rundt 30.000 jenter i hvert årskull.

For enkelhetens skyld, så kan vi tenke oss at alle kvinner mellom 20 og 35 bruker ppiller. Altså 15 årskull (flere årskull bruker jo ppilla, men ved å si 15 årskull kan vi tenke oss at antallet kvinner på ppilla blir omtrent riktig, da jo ikke alle kvinner i alderen 20-35 har et aktivt sexliv).

15 årskull med 30.000 kvinner pr kull gir 450.000 brukere av ppiller.

1 av 1000 blir gravide i løpet av ett år. Noe som vil si 450 kvinner i Norge.

Jeg synes det er rart vi ikke hører om flere jeg.

Hilsen ei som ble gravid på ppilla. Til mannens store glede, da det var jeg som ville vente, ikke ham. 😊

Anonymous poster hash: f4111...dd5

Det er også lett å ta p-piller feil. Jeg ble gravid pga diaré dagen i forveien. Ofret det ikke en tanke at jeg burde brukt kondom i tillegg.

Anonymous poster hash: a0263...b26

Skrevet

Jeg er ikke stolt av det, men jeg en gang lot jeg være å ta pillene etter sukkerpilleuka og ble gravid på første eggløsning. Mannen og jeg var enig om at vi ønsket et barn til, men han ville vente og få en attpåkladd, mens jeg ville ha en da. Mann ble overlykkelig da jeg sa jeg var gravid. Og har elsket tanken og barnet hele veien. Hadde ikke gjort det om jeg visste han ikke ville ha flere. Så klart er det ikke fint gjort å lure noen , så derfor er jeg ikke stolt av det, men barnet var ønsket og elsket fra første stund av begge sine foreldre, så det er jo ingen skade skjedd og familien var ikke komplett før tredjemann kom ..

Jeg kommer aldri til å fortelle noen hva som egentlig skjedde. Til og med legen min tror jeg ble gravid "på pilla".

Anonymous poster hash: 7dda9...483

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...