Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 Kan dere hjelpe meg litt med egne erfaringer og tanker om "forholdet" mitt... Jeg har møtt en mann i tre måneder nå. Vi er sammen så fort vi har muligheten til det, altså når jeg ikke har sønnen min. Jeg har møtt flere av vennene hans, samt foreldrene og andre familiemedlemmer. Vi har snakket såvidt om at han skal møte gutten min, men det har ikke falt seg naturlig ennå. Det vi ikke har snakket om før nå er å sette noen slags definisjon på forholdet. Vi snakker en del fremover i tid, så jeg føler at han jo planlegger fremtiden med meg til en viss grad. Jeg er kjempeforelsket, og har vært det i kanskje to mnd. Så for meg så er vi kjærester. Jeg spurte ham til slutt igår om hva han tenker om det. Svaret var at han fortsatt vil ta det rolig og se hva som skjer. Jeg ble litt overrasket og såret, fordi jeg trodde han ville svare at han var enig i at vi er sammen... Samtidig stemmer svaret hans mer med måten han oppfører seg til vanlig, da han virker veldig avslappet med tanke på disse tingene. Jeg har en del dårlige erfaringer fra tidligere forhold, så stresser litt mer hvis jeg ikke hører så mye fra ham på et par dager og lignende... Men så begynte jeg å tenke... At to personer kommer til samme punkt i et forhold samtidig er jo egentlig ganske unaturlig? Man trenger jo ikke å bli like forelsket på samme tidspunkt liksom? Så da slappet jeg litt mer av, og tenkte at jeg godt kan fortsette med å ikke vite en stund til, for å se om han også kommer dit. Så nå føler jeg meg tryggere, og mer avslappet enn tidligere, selv om jeg på en måte fikk "dårlige" nyheter... Ah, det er så forvirrende å være i starten på et forhold. Jeg hadde selv tenkt å bruke kanskje et halvt år på å bli kjent med ham først, men med en gang jeg ble forelsket så ville jeg at alt skulle skje med en gang... Hva kan man forvente fra den andre så tidlig? Tenker jeg rett hvis jeg bare skal gi ham tid, samtidig som jeg prøver å slappe av og bare kose meg? Eller burde han vite hva han vil etter tre måneder? Anonymous poster hash: 3b199...32f
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #2 Skrevet 4. mai 2015 Du bør slappe av og kose deg med et gryende forhold. La det ta minst 6 mnd som du allerede selv også hadde tenkt. Anonymous poster hash: a4a23...907
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #3 Skrevet 4. mai 2015 Takk for svar! Ja, vet jo at det er det jeg burde. Men det er vanskelig å være i denne usikre perioden så lenge når jeg har blitt brent tidligere... Og så er jeg vant til å definere ting som et forhold etter bare et par uker, fra tidligere erfaringer. Ikke at det har gått så bra da Flere? HI Anonymous poster hash: 3b199...32f
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #4 Skrevet 4. mai 2015 Er der nå..kjent hverandre 3 mnd. Vi er sammen,Men han er ikke klar for å møte mine barn. Jeg har ikke møtt hans mor... Skjønner du er usikker er det jeg og. Min er også den rolige typen,hva jeg trenger. Vi får bare ta det litt rolig,tiden til hjelp. Anonymous poster hash: 01626...acf
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 Ja, vi får holde ut Det føles helt fint når vi er sammen, men i periodene uten hverandre kan jeg bli litt paranoid til tider. Men jeg vet jo at det er på grunn av mine egne issues. Men jeg skal være flink å holde ut HI Anonymous poster hash: 3b199...32f
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #6 Skrevet 4. mai 2015 Å møte familie etter under 3 mnd er helt pussig i mine øyne. Det er så unaturlig! Man venter vel med det til man er et seriøst par? Og her vet du ikke om dere er kjærester engang. Ikke presenter mannen for din sønn før det er gått minst 6 mnd. Og kun hvis dere er seriøse med hverandre! Anonymous poster hash: 7a523...f7c
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #7 Skrevet 4. mai 2015 Det er jo derfor jeg ble overrasket over at han ikke definerer oss som kjærester, da det var hans idé at jeg skulle møte foreldrene hans... Jeg sa til ham igår at jeg ikke vil involvere gutten min før vi er sikre på at det er oss. HI Anonymous poster hash: 3b199...32f
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #8 Skrevet 4. mai 2015 Vi har en litt annen historie, antar det er mye som kan kalles normalt.. Møttes på datingsiden og skrev ilag der et par uker før vi dro på 2 dater og deretter meldte vi oss begge ut av datingsiden og har siden vært et par. Han møtte vel foreldrene mine etter noen uker bare, vi bor i samme gate da.. Vi møtte hverandres barn etter ca 1 mnd og flyttet sammen etter 1 år. Vært sammen i 6 år nå. Men i mange tilfeller er det sikkert best å bruke litt tid på det. Anonymous poster hash: 5b083...f63
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Har også vært på datern i 3 mnd. Virker som vi er kommet like langt i prosessen og har nå bestemt oss for å fortelle barna at vi har kjærester. Så er neste steg å møtes, først bare et og et barn med en voksen også alle sammen sammen. Håper det går fint og at alle liker hverandre. Jeg tror det er veldig individuelt, og som du sier litt hvor man er kommet i prosessen i hodet. Vi var også veldig innstilt på å bruke lang tid, men det føles ikke rett å "lyve" lenger for barna nå som vi har definert oss og er klare på å ville satse. Han møtte også foreldrene mine for et par uker siden. Det falt seg også veldig naturlig. Anonymous poster hash: 3b60e...3e2
Villbringebringebær Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 Jeg vet ikke hva som er normalt, men her bare visste mannen og jeg at det var oss allerede etter 1 date. Vi var et par allerede da. To uker senere var det offisielt.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 Har aldri forstått den norske kulturen der mannen puler uten forpliktelser på en dame i lang tid, og er "redd" for å definere dem om par, og dama ikke må "skremme" ham med å prate om forhold. Så går damene etterpå og klager til venninnene sine at de føler seg brukt siden det viste seg at mannen bare ville pule. 3 måneder er NOK tid til å forelske seg hvis man tilbringer mye tid sammen. En mann som bare vil ha sex, men holder tilbake med tanke på eksklusivitet og forhold er bare ute etter sex, dessverre. Rart at flere damer ikke forstår det. Anonymous poster hash: 070d2...4eb
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #12 Skrevet 5. mai 2015 Har aldri forstått den norske kulturen der mannen puler uten forpliktelser på en dame i lang tid, og er "redd" for å definere dem om par, og dama ikke må "skremme" ham med å prate om forhold. Så går damene etterpå og klager til venninnene sine at de føler seg brukt siden det viste seg at mannen bare ville pule. 3 måneder er NOK tid til å forelske seg hvis man tilbringer mye tid sammen. En mann som bare vil ha sex, men holder tilbake med tanke på eksklusivitet og forhold er bare ute etter sex, dessverre. Rart at flere damer ikke forstår det. Anonymous poster hash: 070d2...4eb Men jeg vet at vi er eksklusive, og jeg er mer lysten på sex enn han er så tror ikke det handler om det HI Anonymous poster hash: 3b199...32f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #13 Skrevet 5. mai 2015 Det er jo derfor jeg ble overrasket over at han ikke definerer oss som kjærester, da det var hans idé at jeg skulle møte foreldrene hans... Jeg sa til ham igår at jeg ikke vil involvere gutten min før vi er sikre på at det er oss. HI Anonymous poster hash: 3b199...32f Han har ei bakdør på gløtt, sann mine ord. Å ta det med ro og se hva som skjer kan ofte bety ligge med hvem man vil til man har bestemt seg... Anonymous poster hash: 2e100...c63
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #14 Skrevet 5. mai 2015 Om den ene nøler lenge, så er det nok ikke den rette. Ikke utsett barnet ditt med å bli knyttet til en som kanskje vil forsvinne ut av deres liv etter en stund. Men møt gjerne mannen "tilfeldig" i parken eller noe sammen med barnet ditt, så ser du hvordan kjemien stemmer der, og hvordan han er mot barnet. Anonymous poster hash: 38f39...b55
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #15 Skrevet 5. mai 2015 Jeg stresser ikke med at han skal møte barnet, så det kommer jeg til å vente med. Jeg er bare usikker på hvor mye jeg kan kreve av forpliktelser i en slik fase... Jeg føler at jeg kanskje begynner å holde følelsene litt på avstand nå, men det er kanskje bare sunt. Men tror ikke jeg blir å vente så lenge med å spørre hva han egentlig føler og ønsker. Han snakker jo om oss frem i tid og vi har det veldig fint, så jeg har jo egentlig ingenting å utsette på, bare forpliktelsen om at det er oss. Vil ikke ødelegge det som er bra heller, med å presse på... HI Anonymous poster hash: 3b199...32f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #16 Skrevet 5. mai 2015 Jeg vet ikke hva som er normalt, men her bare visste mannen og jeg at det var oss allerede etter 1 date. Vi var et par allerede da. To uker senere var det offisielt. Sånn var det med meg og min mann også 😍😍😍 Anonymous poster hash: e85a7...4da
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #17 Skrevet 5. mai 2015 Da jeg hadde vært sammen med mannen min i 3 måneder hadde vi allerede flyttet sammen og var blitt prøvere (ble gravid 6.mnd inn i forholdet). Jeg (og han) bare visste at vi var hverandres rette helt fra første stund. Jeg forstår ikke hvorfor man holder igjen, venter for å se...kan man ikke se ganske raskt om han/hun er den rette? Kanskje han holder litt igjen fordi du har barn fra før...men samtidig er det jo positivt at han har latt deg møte foreldrene hans. Anonymous poster hash: 36d59...677
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #18 Skrevet 5. mai 2015 Jeg vet ikke hva som er normalt, men her bare visste mannen og jeg at det var oss allerede etter 1 date. Vi var et par allerede da. To uker senere var det offisielt. Sånn var det med meg og min mann også Anonymous poster hash: e85a7...4da Samme her. Da vi hadde kyssa hverandre første gang, visste vi at det ikke var noen vei tilbake. Seks år etterpå er vi fortsatt sammen, og har det bedre enn noen gang. Anonymous poster hash: 2e100...c63
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2015 #19 Skrevet 5. mai 2015 Har aldri forstått den norske kulturen der mannen puler uten forpliktelser på en dame i lang tid, og er "redd" for å definere dem om par, og dama ikke må "skremme" ham med å prate om forhold. Så går damene etterpå og klager til venninnene sine at de føler seg brukt siden det viste seg at mannen bare ville pule. 3 måneder er NOK tid til å forelske seg hvis man tilbringer mye tid sammen. En mann som bare vil ha sex, men holder tilbake med tanke på eksklusivitet og forhold er bare ute etter sex, dessverre. Rart at flere damer ikke forstår det. Anonymous poster hash: 070d2...4eb Men jeg vet at vi er eksklusive, og jeg er mer lysten på sex enn han er så tror ikke det handler om det HI Anonymous poster hash: 3b199...32f Det kan jo være fordi han får seg noe hos andre også? Beklager, men jeg tror denne mannen holder deg på gress mens han leter videre etter noe bedre. Anonymous poster hash: 73fe5...901
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå