Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 Har over en lengre periode slanket meg og vekta stabiliserte seg. På lørdag var jeg på fest og veide meg i går morges, 57.9! Spiste en del i går men ikke stort mer enn vanlig og det bruker ikke gi så store utslag! Etter litt drikke og frukt i dag veide jeg 60.1 kg😱😱😱 Gikk rett i kjelleren! Vet ikke om jeg skal ha mensen snart og ( har d sjelden), for puppene er ømme og underlivet stikker!  Går det an å legge på seg så fort??? Så lei meg nå  Anonymous poster hash: 70e1f...33c
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #2 Skrevet 4. mai 2015 Det er alkoholen.  Alkohol er vanndrivende og det er vanlig å være litt dehydrert etter en fuktig fest. Så da du veide deg i går morges hadde du altfor lite vann i kroppen, de lagrene har fylt seg opp til i dag. Anonymous poster hash: 6bd89...185
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #3 Skrevet 4. mai 2015 Nei det går ikke an. Da måtte du spist smør. Eller tjue grandiser. Du vil veie mer når du har spist mye, men du har ikke faktisk lagt på deg så mye. Kroppen binder vann når du spiser feks godteri eller feit mat, og når du har mensen (eller skal ha den snart). Alt mat- og drikkeinntak gir utslag på vekta, og som nevnt binder noen typer mat mer vekt enn andre.  Det er også stor forskjell før og etter dotur. Etter en dag med mye "dårlig" mat og mensen i tillegg kan jeg fint veie 2-3-4- kilo mer enn jeg egentlig gjør. Men jeg veier jo ikke det egentlig, det er ikke reell vekt.  Derfor: Vei deg alltid på samme ukedag, samme tidspunkt, om morgenen, etter å ha gjort "nummer to" på do. Ikke hver dag, ikke ulike tidspunkt på dagen, ikke når du nettopp har spist eller det er lenge siden sist dotur.  Da får du reell vekt og vektnedgang.  Og når det er menstid, dropp hele greia, da veier man ekstra, og det tallet gjør deg bare deppa uten grunn. Anonymous poster hash: 655cb...583
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #4 Skrevet 4. mai 2015 Slapp av!!  For det første: vei deg max EN gang i uken!! Helst EN gang hver fjortende dag! Det er mer enn ofte nok for å holde oversikt/kontroll! Å veie seg ofte er en sikker måte å bli tullete på. Dessuten er det fort gjort å bli altfor opphengt i tallene, noe du er på vei til å bli....  For det andre: +/-2kg er som regel vann/hormoner!  Igjen; slapp av!  Anonymous poster hash: a0706...847
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 Rett i kjelleren? Skal ikke mye til! Â Â Anonymous poster hash: 81239...114
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #6 Skrevet 4. mai 2015 Takk damer:) Jobbet så hardt for dette:( Det jeg veide i går er jo det jeg vanligvis veier. Forrige mandag veide jeg 57.5 og i dag 60.1????  Anonymous poster hash: 70e1f...33c
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #7 Skrevet 4. mai 2015 Alkohol og vann. Du har til vanlig 1-5 kg vann i kroppen. Dette varier veldig fra person til person. Â Trudde alle visste dette. Â Anonymous poster hash: 69285...062
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #8 Skrevet 4. mai 2015 Alkohol og vann. Du har til vanlig 1-5 kg vann i kroppen. Dette varier veldig fra person til person.  Trudde alle visste dette.  Anonymous poster hash: 69285...062 Men hva betyr dette? At man legger på seg når man drikker alkohol?  Anonymous poster hash: 70e1f...33c
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #9 Skrevet 4. mai 2015 Går opp mellom 4 og 5 kg etter hver helg jeg. Om jeg spiser mye godteri og god mat kroppen min holder ekstremt på vann. Så jeg vet at om jeg spiser mye karbohydrater, så veier jeg raskt mye mer. Men men ..  Anonymous poster hash: 18bfa...cd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå