Gå til innhold

Ble brått så dårlig.. Uke 34+1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på lørdag. Har egentlig vært i god form til nå. Gått mye på tur, vært aktiv. Men det snudde på lørdag.

Blitt skikkelig uvel og kvalm, sånn at jeg bare må legge meg ned, liten matlyst. Tung i kroppen.

Sikkert veldig vanlig, kom bare så brått. Urin og bt har vært helt fint til nå. Sist kontroll var for 2 uker siden.

Andre som føler/følte det sånn?

Anonymous poster hash: 5101c...7b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svangerskapsforgiftning kan det være. Det kan komme brått. Og selvfølgelig uavhengig av forrige kontroll... Ta en tlf til føden, du!

Anonymous poster hash: c75be...728
Skrevet

Svangerskapsforgiftning kan komme over natten. Jeg ville tatt en telefon til føden og sjekket!

Anonymous poster hash: a5d63...180

Skrevet

Du er nødt til å kontakte føden. Kan skje mye på to uker, så det er ingen garanti.

Anonymous poster hash: fb512...6da

Skrevet

Best å få det undersøkt. Jeg ble også brått dårlig. Spesielt kvalmen overrasket meg. Var ikke unormalt å oppleve svangerskapskvalme på slutten sa de på sykehuset.

Anonymous poster hash: 621f7...49b

Skrevet

Takk for svar!

Fikk beskjed på føden om å ta kontakt med min jordmor. Men hun har jo ikke tid i dag..

Har vært i kontakt med føden 2 ganger tidligere pr. telefon pga. lite liv. Men jeg føler meg alltid så avvist når jeg ringer dit. Sånn var det ikke på sykehuset der jeg fikk første sønnen min. Jeg tør jo snart ikke ta kontakt med noen. Jeg ønsker ikke føde der lengere.

Takk igjen!

Skrevet

Trenger ikke være noe farlig, kanskje du bare er syk, gravide kan og bli syke. Men ring føden du!

Anonymous poster hash: 04f35...91a

Skrevet

Takk for svar!

Fikk beskjed på føden om å ta kontakt med min jordmor. Men hun har jo ikke tid i dag..

Har vært i kontakt med føden 2 ganger tidligere pr. telefon pga. lite liv. Men jeg føler meg alltid så avvist når jeg ringer dit. Sånn var det ikke på sykehuset der jeg fikk første sønnen min. Jeg tør jo snart ikke ta kontakt med noen. Jeg ønsker ikke føde der lengere.

Takk igjen!Anonymous poster hash: 5101c...7b4

da ville jeg ringt fastlegen, de kan ta noen prøver og eventuelt ringe føden for deg. Noen ganger må det dessverre en lege til for at sykehuset skal ta noen seriøst.

Anonymous poster hash: 04f35...91a

Skrevet

Det skal ikke mer enn blodtrykksmåling og urinprøve for å sjekke at alt er i orden eller ikke, i første omgang. Skulle noe vise seg å tyde på svangerskapsforgiftning, vil du bli henvist til føden med en gang. Det tar maks fem min å kontrollere dette. At jordmoren din ikke har tid... Hva slags ting er vel det? Da ringer du uansett fastlegen, eller legevakt.

Anonymous poster hash: c75be...728
Skrevet

Fastlege er tingen. De skal ta deg inn på dagen.

Anonymous poster hash: a3616...0eb

Skrevet

Ring fastlege, du må få sjekket blodtrykk og urin.

Anonymous poster hash: acd15...4b3

Skrevet

Om du i tillegg kjenner mindre liv er det jo ekstremt viktig at du blir undersökt raskt. Ring fastlege eller bare dukk up på föden, og nekt å gå derfra för du blir undersökt. Evt dra til legevakta om du har dögnåpen der du bor. 

Anonymous poster hash: fd85a...4a7
Skrevet

Kontakt lege og få sjekket BT og urin. Fikk ekampsi i uke 28, og følte meg sånn som deg. Se etter om du har mye vann i kroppen. Og ikke vent. Bedre med en sjekk for mye. 

Anonymous poster hash: 8c380...044
Skrevet

Da ringer du fastlege og krever sjekk av blodtrykk og måling av protein i urin.

Anonymous poster hash: a5d63...180

Skrevet

Jeg håper virkelig du kontakter fastlegen uavhengig av hvilke svar du får her.

Hvis ting plutselig blir forandret under graviditeten må en sjekke det ut.

Blir litt skremt av slike tråder som dette. Er du virkelig så hjelpesløs og tafatt?

Er du en av de som spør her inne om du skal til legen med barnet ditt også?

Anonymous poster hash: c339a...f61

Skrevet

Eh... Nei.

Jeg spurte ikke om jeg skulle ringe legen. Jeg spurte om andre hadde erfaring med at formen kunne bli sånn på slutten, gjorde jeg ikke?

Jeg hadde ikke svangerskapsforgiftning i tankene mine engang. Et svangerskap er tungt for kroppen, derfor spurte jeg om flere hadde erfaring med at formen kunne endre seg slik.

Du trenger ikke være frekk!

Men jeg ringte føden, siden jeg fikk de svarene jeg gjorde. Skal til legen i morgen.

Skrevet

Jeg drar fast innom jordmor en gang i uka og sjekker urin og blodtrykk på grunn av forrige svangerskap. Hun tar meg inn i tre minutter mellom de vanlige timene. Du burde altså få lov til å ta en bitteliten tur innom jordmor og levere urinprøve og sjekke blodtrykk. 

Anonymous poster hash: f533d...0cc
Skrevet

Takk så mye for svar til dere andre. Jeg ville bare forhøre meg om flere hadde opplevd det slik. Det er vel kanskje bare kroppen som sier i fra at jeg burde roe ned tempoet. Men som flere påpeker, det er jo bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Så da tar jeg en ekstra svangerskapskontroll hos legen.

Jeg har ikke kjent noe mindre liv i magen, ikke har jeg fått mye vann i kroppen heller. Så jeg er nok bare sliten.

Takk igjen!

Skrevet

Jeg hadde mye kvalme, og var veldig slapp og uvel de siste ukene. Det var ikke noen spesiell grunn til det, alt var ok på kontroll. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...