Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #1 Skrevet 3. mai 2015 Noen som har født barn som ble alvorlig syk pga GBS? Fikk du noen oppfølging i neste svangerskap? Jeg fødte en datter for et par år siden som ble alvorlig syk kort etter fødsel og ble liggende på intensiv flere uker før vi fikk reise hjem. Nå er jeg gravid igjen og har påvist GBS. Får bare beskjed om antibiotika under fødsel. Er det virkelig all oppfølging man skal få? Føler meg ikke trygg på at ikke den lille også denne gangen risikerer å bli smittet av meg Anonymous poster hash: 69eb3...dfb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #2 Skrevet 3. mai 2015 Ikke for å skremme, men noen veldig få har manglende antistoffer mot GBS, og deres nyfødte vil lett bli veldig syke. Hos de fleste holder det med penicillin under fødsel, samt tett oppfølging av barnet. Jeg vet ikke hvor fort det eldste barnet ble sykt, men ville tatt opp dette. Trist at du ikke blir tatt på alvor. En blodprøve vil avsløre om du har denne annerledes CYP'en. Lykke til! Anonymous poster hash: 0758f...de0
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #3 Skrevet 3. mai 2015 Her er informasjon (ikke om disse få, men om hvordan det generelt foregår): http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/brosjyrer/gruppe-b-streptokokkinfeksjon-hos-nyf%25C3%25B8dte Anonymous poster hash: 0758f...de0
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2015 #4 Skrevet 3. mai 2015 Ikke for å skremme, men noen veldig få har manglende antistoffer mot GBS, og deres nyfødte vil lett bli veldig syke. Hos de fleste holder det med penicillin under fødsel, samt tett oppfølging av barnet. Jeg vet ikke hvor fort det eldste barnet ble sykt, men ville tatt opp dette. Trist at du ikke blir tatt på alvor. En blodprøve vil avsløre om du har denne annerledes CYP'en. Lykke til! Anonymous poster hash: 0758f...de0 For å forklare litt bedre, noen har rikelig GBS i vagina, men lite antistoffer. Dersom du kan være en av disse, kan det være aktuelt å teste deg. Vurderingen bør gjøres av noen som har kjennskap til hvordan infeksjoner utviklet seg hos forrige barn. Anonymous poster hash: 0758f...de0
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 Jeg fikk penicillin under fødselen, bare det. Babyen ble ikke syk. Anonymous poster hash: e6ef4...f42
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2015 #6 Skrevet 4. mai 2015 Ikke for å skremme, men noen veldig få har manglende antistoffer mot GBS, og deres nyfødte vil lett bli veldig syke. Hos de fleste holder det med penicillin under fødsel, samt tett oppfølging av barnet. Jeg vet ikke hvor fort det eldste barnet ble sykt, men ville tatt opp dette. Trist at du ikke blir tatt på alvor. En blodprøve vil avsløre om du har denne annerledes CYP'en. Lykke til!Anonymous poster hash: 0758f...de0 Takk for svar. Denne blodprøven tas visst ikke lenger, kun ifbm forskning Anonymous poster hash: 69eb3...dfb
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2015 #8 Skrevet 10. mai 2015 Fødte 4 uker før termin. Fikk ab under fødsel. Baby ble ikke syk. Anonymous poster hash: 6d8be...d4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå