Gå til innhold

Hva syns dere? Aktivitet for 6 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er guttungens (08 barn) uke:

-Mandag: Kamp (2 seriekamper på samme kveld. Usikkert om han må spille begge, men de må være der)

-onsdag: Trening 1,5 time

-torsdag: Trening 1,5 time

Lørdag+ søndag: cup, 3 kamper hver dag.

Syns dere det er greit eller er det bare jeg som syns det er vanvittig mye? En ganske typisk uke. De er meldt på 2 lag I serien og er egentlig bare nok til 1 lag. Derfor er det to seriekamper I uka. De er meldt på 4 cuper fra nå og ut juni.

Det er fotball det handler om da.

Anonymous poster hash: f90e9...d00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var ekstremt mye.hvor er avslappning?lekser? Familie tid?egenlek?

Nei det der var mye tid for en 6 åring

Skrevet

Hver uke? Nei Guri dette var mye. Har selv en på 7 og han er utslitt etter skolen. Har en dag i uken hvor han går på en aktivitet. Det holder.

Skrevet

Synes det var ekstremt mye.hvor er avslappning?lekser? Familie tid?egenlek?

Nei det der var mye tid for en 6 åring

Så godt å høre at det er flere som syns dette er drøyt! Han er min første, så har aldri Vært med på dette her. Vi sliter med å finne tid til lekser. Heldigvis går nesten alle kompisene på fotball, så de får jo lekt. Tror jeg skal høre med noen av de andre foreldrene om de også syns dette er for mye..

Har noen veldig ivrige trene (les: foreldre) som jeg tror har et høyt ønske om at barnet sitt skal bli gode 😧

Anonymous poster hash: f90e9...d00

Skrevet

De blir ikke gode av så mye trening så unge.de blir lei og kroppen utslitt før alvoret egentlig skal begynne

Skrevet

Ja jeg ser for meg min hadde vært sliten og grinete av så mye som du ramser opp.

Mandager drar vi på aktiviteten hans og da er vi hjemme ca 19 og han er sliten og trøtt. De andre dagene gjør han lekser, leker med lego og leker i Hagen. Og han må i seng 18.30-19 for å være uthvilt.

Skrevet

Veldig, veldig mye. Jeg hadde nok fritatt ungen fra iallefall en av treningene. Barn(iallefall 6 - 7 åringer) trenger også tid til å kunne få lov til å leke, et pusterom for seg selv,  ikke bare skole, sfo, middag, trening, senga.

For sånn blir jo dagene da. Hvorfor så mye trening på så små barn? 

Anonymous poster hash: 0aa83...d6f
Skrevet

Veldig, veldig mye. Jeg hadde nok fritatt ungen fra iallefall en av treningene. Barn(iallefall 6 - 7 åringer) trenger også tid til å kunne få lov til å leke, et pusterom for seg selv,  ikke bare skole, sfo, middag, trening, senga.

For sånn blir jo dagene da. Hvorfor så mye trening på så små barn? 

Jeg glemte leksene, de skal jo gjøres de og. 

Skrevet

Dette syns jeg var fryktelig mye. Blir stresset bare av å lese det.......

Anonymous poster hash: d7b73...173
Skrevet

Gurimalla, det der er alt for mye på en uke. Ungen er jo bare 6 år.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hadde vært for mye for mine. Sjuåringen har tre korte dager på SFO i uka, og én dag på trening. Det er nok i massevis. Resten av ettermiddagen har han faktisk bruk for å være hjemme, være hos venner, sose rundt og gjøre ikkeno, gjøre lekser osv.

Skrevet

Jeg presset mine barn til et slikt opplegg i ca 1 år med det resultat at de nå begge hater fotball dypt og inderlig... Har nå bestemt meg for at initiativ til aktiviteter må komme fra dem. De har nok med lekser, skole SFO osv osv. De trenger litt egentid også. 

Anonymous poster hash: 178e1...881
Skrevet

Fotball er gøy, men for mine barn, som ikke er genuint interesserte, så hadde de gått lei. Selv med alle vennene sine på laget.

Her er det ikke seriespill før de fyller 10 år. Før den tid, bare lokale "dalførecuper".. Disse er en dag med 3-4 kamper. Og vi har 6-10 slike "cuper" i løpet av sesongen (april-september). Fra de er 7 til 10 så er det gjerne bare ei trening i uka også, noen gang to det siste året. Dette fordi det oppfordres til at barna skal være med på/prøve flere aktiviteter.

Noen "verdensmesterforeldre" er veldig misfornøyd med dette "Nivået",- og vil ha mer trening, hele året. Men nå viser det seg år for år at våre lag er blant de beste i "dalføre". Selv om mange av de andre driver med "seriøst". Og mens store "daler" med mange barn sliter med og stille et guttelag, så har vi ofte to til tre guttelag og like mange jentelag. Med det resultat at jentene,- spesielt,- ofte spiller  mins en kamp hver "cup" mot egne klassekompiser. De mer "seriøse" mister jentene fort.

Det som er enda viktigere, er at vi på 14-15 års stadiet nesten ikke har frafall av hverken jenter eller gutter.

Samme prinsipp gjelder i håndball, og samme resultat har vi der. :) Det er moro og se på, og være del av, men alltids noen som mener det ikke er bra nok for deres barn. Men jeg tror vi kan fastslå at variasjon er viktig og det er viktig at ALLE er inkludert, ikke bare på fritidsaktiviteter, men også at skolen jobber med miljø. Ser at de klassene med best samhold, uten unntakt er de beste "lagene" i lagidrett....En lagidrett er avhengig av dette, og det er mye   viktigere enn to eller tre supergode spillere...

Anonymous poster hash: 15caa...8f4
Skrevet

Uansvarlig og usunt mye for en seksåring, rett og slett. Han kommer til å slite stort med stress etterhvert..

Anonymous poster hash: 00670...64c

Skrevet

Min sønn har veldig lik uke, men han går i 5.klasse.

Høres mye ut for en 1.klassing. Her er det vanlig med en kamp og en trening i uka i 1.klasse

Anonymous poster hash: 52ecd...5ed

Skrevet

Har gutt som er like gammel, og dette var virkelig mye. Her holder det i massevis med én seriekamp. To er jo kjempemye. Tiåringen vår trener heller ikke i nærheten. Livet skal ikke kun handle om fotball.

Anonymous poster hash: 38f0b...23a

Skrevet

Vi har det samme programmet, med litt mer i tillegg, men de er 12 år gamle. Fore en seksåring virker det greit en veldig kort periode, men ikke mer. 

Anonymous poster hash: 1054b...ba4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...